افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

زیرساخت های قانونی توسعه فیبر نوری و حل مشکل نرخ تلفن همراه در دولت چهاردهم

  • کد خبر : 345472
زیرساخت های قانونی توسعه فیبر نوری و حل مشکل نرخ تلفن همراه در دولت چهاردهم

یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات معتقد است: دولت جدید می تواند با استفاده از مبانی قانونی و قانونی که در دولت قبل ایجاد شد، توان خود را بازنگری کند و انگیزه اقتصادی برای سرمایه گذار ایجاد کند و همچنین با حل سنگ بزرگی به نام شهرداری ها که مانع اصلی است. توسعه فیبر […]

یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات معتقد است: دولت جدید می تواند با استفاده از مبانی قانونی و قانونی که در دولت قبل ایجاد شد، توان خود را بازنگری کند و انگیزه اقتصادی برای سرمایه گذار ایجاد کند و همچنین با حل سنگ بزرگی به نام شهرداری ها که مانع اصلی است. توسعه فیبر نوری در زمینه بهره برداری و اجرا تحولی شگرف در زمینه فیبر نوری ایجاد خواهد کرد.

آرش کریم بیگی، کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفت وگو با ایسنا، درباره نقاط قوت و ضعف دولت سیزدهم و پیشنهاد دولت چهاردهم، اظهار کرد: از نظر قانون گذاری، زیرساخت ها و مبانی قانونی. که منجر به نقشه راه کل کشور شد، مانند قانون صندوق توسعه فیبر نوری که نقاط قوتی داشت.

چه اقدامات دولت سیزدهم باید ادامه یابد؟

وی افزود: حتی کارگروه کسب و کار دیجیتال که در دولت ایجاد شد کار خوب و ماندگاری بود که امیدواریم ادامه پیدا کند. علاوه بر این، تمرکز بر توسعه فیبر نوری در کشور به عنوان یک زیرساخت ارتباطی دائمی و گسترده نقطه قوت بعدی بود، اما باید گفت تمرکز بیش از حد بر فیبر نوری شاید یکی از نقاط ضعف آن چنان که باید باشد و از این قبیل بود. زمان در بهبود تجربه کاربر در خدماتی غیر از فیبر نوری از آنجایی که توسعه شبکه تلفن همراه و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات آن متمرکز نشد، یعنی تمام تخم‌ها در سبد فیبر نوری قرار گرفتند.

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: علاوه بر موارد ذکر شده، یکی از نکات مثبت دیگر در حوزه اپراتورهای تلفن همراه عدم افزایش تعرفه خدمات دیتای تلفن همراه در دی ماه سال گذشته بود. اما با این وجود، مبلغی که آنها تصویب کردند با نرخ تورم هفت سال گذشته همخوانی ندارد.

دولت چهاردهم مانع اصلی توسعه فیبر نوری را برطرف خواهد کرد

کریم بیگی در سخنان خود تاکید کرد: در خصوص فیبر نوری نیز دولت جدید می تواند از بستر قانونی ایجاد شده در دولت قبل برای بازنگری در توان خود و ایجاد انگیزه اقتصادی برای سرمایه گذار و همچنین حل سنگ بزرگی به نام شهرداری ها استفاده کند. که مانع توسعه اصلی فیبر نوری در زمینه بهره برداری و پیاده سازی است، تحول فوق العاده ای ایجاد خواهد کرد.

حل مشکل نرخ تلفن همراه

این کارشناس ادامه می دهد: در حوزه تلفن همراه به دلیل اینکه هفت سال نرخ تلفن همراه و کاهش شدید پایه اقتصادی اپراتورها داشتیم و تنها یک افزایش نرخ داشتیم که با نرخ تورم همخوانی نداشت. بهتر است ابتدا مبنای اقتصادی اپراتورها بررسی شود. تقویت ساختار هزینه های اقتصادی و سپس ارتقای توجیه اقتصادی اپراتورها در حوزه خدمات تلفن ثابت و سیار با بازنگری در تعرفه ها و به نظر من بخشی از این موضوع است. با هماهنگ کردن نرخ با تورم و بخشی دیگر با صرف نظر از توزیع درآمد دولت برای مدتی.

وی بیان کرد: موضوع دیگر اجرای این فرهنگ در ساختار حاکمیتی است تا از این پس حداقل حق الزحمه خدمات سالانه اپراتورها برای حفظ توجیه صنعت مخابرات با نرخ تورم تعدیل و افزایش یابد.

ضرورت ایجاد دولت چهاردهم در هوش مصنوعی

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به بحث هوش مصنوعی توضیح داد: در حوزه هوش مصنوعی، خوبی این است که وزیر ارتباطات در حوزه هوش مصنوعی و طبیعتاً شما می تواند فضای خوبی در این زمینه ایجاد کند و سیاست گذار خوبی باشد، اما در حال حاضر چون در مرحله ای هستیم باید ساختار جدیدی از منظر دانش و سرمایه گذاری عملیاتی و اجرایی ایجاد شود، باید بررسی کنید که دولت آن را انجام خواهد داد. برای چند سال نقش تسهیل کننده و سرمایه گذار را در این زمینه ایفا می کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=345472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.