افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

بهترین گزینه برای گذراندن وقت قبل از پروازهای خارجی

  • کد خبر : 34536
بهترین گزینه برای گذراندن وقت قبل از پروازهای خارجی
انتظار تا زمان پرواز در فرودگاه خسته کننده است، به ویژه برای سفرهای خارجی که باید ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشت. این مدت زمان برای هر مسافری خسته‌کننده خواهد بود. به همین دلیل چند پیشنهاد و ایده جذاب را در این مطلب به اشتراک گذاشتیم تا زمان انتظار، بهتر سپری شود.

از جملات معروفی که بیشتر افراد برای سفر با هواپیما به ویژه سفرهای خارجی، شنیده‌‌اند این است که مسافران حتما چند ساعت قبل از پرواز، در فرودگاه حضور پیدا کنند. اما اینکه مدت زمان انتظار در فرودگاه چگونه سپری شود تا انتظار خسته کننده نباشد؛ موضوعی مورد اهمیت است. اقامت در هتل رکسان تهران یک پیشنهاد عالی برای گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی می‌باشد.

زمان انتظار فقط محدود به قبل از پرواز نیست و بسیاری از اوقات ممکن است به سبب تاخیر در پرواز یا شرایط نامناسب آب و هوایی، مسافران ناچار باشند تا مدت زمان بیشتری را در فرودگاه به انتظار بنشینند. سرگردانی جمعیت بسیاری که در سالن انتظار فرودگاه مشاهده می‌شود، ناراحت کننده خواهد بود.

البته با چند ایده جذاب می‌توان ساعات انتظار در فرودگاه را برای خود دلنشین کرد. در ادامه به چند پیشنهاد برای گذراندن وقت قبل از پروازهای خارجی خواهیم پرداخت.‌‌‌‌ چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم تا زمان انتظار و گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی، خسته کننده نباشد!

پس پیشنهاد می‌شود این مطلب را تا پایان مطالعه نمائید تا برای زمانی که در فرودگاه منتظر پرواز هستید؛ چند راهکار و ایده بسیار عالی را برای گذراندن وقت در نظر داشته باشید و بنا به سلیقه و نظر شخصی خود یک یا چند مورد را استفاده کنید تا مدت زمان انتظار در فرودگاه برای شما خوشایند سپری شود.

استراحت در هتل‌های فرودگاهی

یکی از بهترین پیشنهادها برای گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی، به ویژه برای پروازهایی که با تاخیر انجام می‌شود؛ استراحت در هتل‌های فرودگاهی است که هزینه مناسبی دارند. این گونه هتل‌ها در فاصله بسیار کمی از فرودگاه‌های بین‌المللی قرار گرفته و نیازی نیست هزینه یک شب اقامت کامل را پرداخت کرد.

مسافرانی که تمایل دارند در چند ساعت انتظار خود برای پرواز، در هتل استراحت کنند می‌توانند هتل فرودگاه را به میزان ساعت مورد نیاز خود شارژ نمایند و هزینه آن را پرداخت کنند. هتل‌های فرودگاهی دارای امکانات رفاهی و خدماتی مناسب و رضایت‌بخشی است که در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

مسافران می‌توانند چند ساعت اِنتظار خود را بدون شلوغی و همهمه جمعیت فرودگاه، در هتل سپری کنند و با بهره بردن از خدمات بیدار باش، با خیال راحت به استراحت بپردازند. اقامت در هتل 5 ستاره رکسان قبل از پرواز خارجی، به عنوان یک گزینه عالی می‌توان نام برد.

هتل رکسان تهران

یکی از بهترین گزینه‌های گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی در فرودگاه امام خمینی، هتل فرودگاهی رکسان تهران است که به هتل نووتل سابق هم شناخته می‌شود. هتل رکسان اولین گروه هتل‌های بین‌المللی فرودگاهی در کشور می‌باشد که با همکاری گروه هتلداری اکور فرانسه ساخته شده است.

مجموعه گروه هتل‌های اکور فرانسه، در ۹۴ کشور جهان، حدود ۳۸۰۰ هتل دارند و از بزرگترین هتلداران جهان به شمار می‌روند. هتل رکسان بهترین مکان برای مسافرانی است که تصمیم به تعویض پرواز خود دارند و نیازمند یک اقامت کوتاه در هتل نزدیک به فرودگاه می‌باشند.

این هتل 5 ستاره در یک موقعیت مکانی بسیار عالی قرار گرفته که از شلوغی شهر فاصله داشته و یک فضای آرام را برای مهمانان خود فراهم آورده است. هتل رکسان برطبق آخرین استانداردهای روز دنیا ساخته شده و با ارائه بهترین امکانات و خدمات، اقامتی رضایت‌بخش را برای مهمانان عزیز رقم می‌زند.

هتل ۵ ستاره رکسان تهران در کیلومتر ۳۰ اتوبان خلیج فارس در مسیر تهران به قم قرار دارد. این هتل در ضلع جنوبی اصلی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، روبروی ترمینال مسافربری شماره ۱ قرار گرفته است. هتل رکسان به خاطر موقعیت مکانی بسیار مناسبی که دارد، همواره میزبان مهمانان و گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری می‌باشد.

هتل رکسان تهران

سالن خدمات CIP

یکی دیگر از ایده‌های گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی و انتظار در فرودگاه، بهره بردن از خدمات CIPاست. بعضی از فرودگاه‌های بین‌المللی دارای سالنی به نام سالن خدمات CIPمی‌باشند. مسافران می‌توانند با پرداخت هزینه‌های مشخص شده، از خدمات این سالن فرودگاهی بهره ببرند.

خدمات CIP، مناسب زمانی است که مدت انتظار در فرودگاه کوتاه بوده و رزرو هتل فرودگاه به صرفه نباشد. در نتیجه استفاده از سالن CIPفرودگاه می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. این سالن خدمات دارای امکانات مختلفی است.

به طور مثال به برخی از خدمات آن اشاره می‌کنیم. این سالن مبله بوده و دارای امکانات رفاهی جهت استراحت می‌باشد و با نوشیدنی و خوراکی‌های متفاوت از مهمانان پذیرایی شده تا ساعات دلنشینی را سپری نمایند. این تنها یک مورد از خدمات سالن CIP فرودگاه‌های بین‌المللی می‌باشد.

سایر خدمات CIP فرودگاه شامل تحویل و دریافت بار و چمدان مسافران، امور گمرکی مربوط به پروازهای بین‌المللی، دریافت کارت پرواز و اختصاص صندلی مناسب، امور گذرنامه و عوارض خروج، امور مربوط به اضافه بار، امور مربوط به حمل حیوان خانگی، بازرسی اختصاصی پلیس فرودگاه، ترانسپورت با خودروهای اختصاصی در باند فرودگاه و… می‌شود.

تنظیم آلارم

می‌توان آلارم تلفن همراه خود را تنظیم کرد و خوابید. اگر مسافران مایل به پرداخت هزینه برای هتل و یا سالن CIP نباشند؛ می‌توانند چند ساعتی را در سالن انتظار فرودگاه سپری کنند و برای گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی، آلارم تلفن همراه خود را فعال کرده و چرتی کوتاه در فرودگاه بزنند.

به طور معمول روزهای قبل از سفر، به دلیل زیادی کارها، کمبود خواب را به همراه دارد که می‌توان از این فرصت طلایی استفاده کرد و یک چرت کوتاه در سالن فرودگاه زد.

این ایده برای افرادی پیشنهاد می‌شود که تلفن همراه دارند تا آلارم ساعت دقیق پرواز را بر روی تلفن همراه خود تنظیم کنند تا پرواز را از دست ندهند. پس با توجه به این مورد، مسافران می‌توانند قبل از پرواز یک چرت شیرین بزنند.

آشنا شدن با جاذبه‌های گردشگری مقصد

مدت زمان انتظار در فرودگاه می‌تواند زمان بسیار مناسبی برای آشنا شدن با جاذبه‌های گردشگری مقصد باشد. با استفاده از این فرصت، می‌توان با اماکن دیدنی بیشتری آشنا شده و به نکته‌ها و جاذبه‌های بیشتری پی ببرید.

آشنایی با جاذبه‌ها و اماکن مهم شهر مقصد، سفر را به یاد ماندنی‌تر خواهد کرد. البته به طور حتم مسافران با اکثر جاذبه‌های گردشگری در مقصد خود آشنا هستند. اما با مطالعه و جستجوی بیشتر می‌توانند به جاذبه‌های بکر و کمتر شناخته شده مقصد خود، آشنایی پیدا کنند.

با این ایده علاوه بر اینکه مسافران متوجه گذراندن زمان انتظار نخواهند شد، بلکه اطلاعات بیشتری را نسبت به اماکن دیدنی‌ و جاذبه‌های مقصد به دست می‌آورند. این ایده می‌تواند یکی از مفیدترین کارها برای گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی باشد.

خواندن کتاب

خواندن کتاب در فرودگاه شاید برای برخی از افراد، کسل کننده باشد. اما مطالعه و خواندن کتاب از بیکاری و معطل ماندن در سالن انتظار فرودگاه بسیار بهتر است. انتخاب یک کتاب کوتاه و جذاب که هم‌خوانی با سلیقه و علایق افراد دارد، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

با انتخاب و مطالعه یک کتاب کوتاه و کم حجم، می‌توان بهترین بهره را از مدت زمان انتظار در سالن فرودگاه برد. قطعاً همه‌ی افراد یک کتاب را در فهرست کتاب‌هایی که باید بخوانند، دارند که مدت زمان انتظار در فرودگاه، زمان مناسبی برای مطالعه کتاب موردنظر می‌باشد.

خواندن کتاب در فرودگاه

سودوکو یا حل جدول

سودوکو یا حل جدول، یکی دیگر از سرگرمی‌های ساده برای گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی است. این سرگرمی ساده یک پیشنهاد جذاب برای گذراندن زمان انتظار در فرودگاه می‌باشد. افرادی که به حل جدول و سرگرمی علاقه دارند، می‌توانند ذهن خود را از دغدغه‌های ‌قبل از سفر دور کنند.

سودوکو یکی از سرگرمی‌های فکری محبوب در جهان است که به تقویت عضلات مغزی کمک زیادی می‌کند. همچنین برای دوری از دغدغه‌های فکری، پیشنهاد خوبی است. برای لذت بردن بیشتر، بهتر است از بازی‌های آسان و ساده شروع کرد تا خسته کننده نباشد.

خرید سوغاتی از فروشگاه‌های فرودگاه

اگر مسافران در حال برگشت از مقصد بوده و منتظر پرواز خود هستند؛ می‌توانند مدت زمان انتظار خود را به خرید از فروشگاه‌های سوغاتی فرودگاه، بپردازند. یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر برای مسافران و همچنین دوستانی که منتظر بازگشت مسافران هستند، خرید سوغات می‌باشد.

گاهی ممکن است در مدت زمان سفر خود، نتوان سوغات مناسبی تهیه کرد و یا مورد فراموشی قرار گرفته باشد. به همین دلیل می‌توان از این فرصت برای گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی، به خرید سوغات در فروشگاه‌های فرودگاه مشغول شد.

فری‌شاپ‌ها

یکی دیگر از پیشنهادات برای گذراندن وقت در فرودگاه، فری‌‌شاپ‌های فرودگاه هستند. در این فروشگاه‌ها اجناس شیک و لوکس با ارزشی به فروش می‌رسد که می‌توان بدون پرداخت مالیات، از این اجناس لوکس خریداری کرد.

این اجناس بدون پرداخت مالیات هم ممکن است قیمت بالایی داشته باشند. اما حتی اگر خریدی هم صورت نگیرد تنها قدم زدن و گشت و گذار در این فری‌شاپ‌ها می‌تواند پیشنهاد جذابی برای گذراندن زمان انتظار در فرودگاه باشد.

فری شاپ فرودگاه

انجام کارهای عقب مانده

برای گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی، می‌توان کارهای عقب مانده خود را به وسیله لپ تاپ یا تبلت انجام داد. مدت زمان انتظار می‌تواند فرصت مناسبی باشد برای انجام کارهای عقب مانده و یا می‌توان برخی از پروژه‌های خود را زودتر از زمان تحویل انجام داد.

شاید به نظر کار کردن در ساعات قبل از پرواز، دشوار باشد. اما می‌توان با این کار، زمان خود را مدیریت کرده و در طول سفر در رابطه با کار، نگرانی کمتری داشت.

رفتن به فضای باز و سرسبز فرودگاه

نشستن در فضای بسته فرودگاه، ممکن است خسته کننده باشد. در نتیجه می‌توان پس از تحویل بار و گرفتن کارت پرواز، از مسئولین زمان بسته شدن دَر سالن انتظار را، سوال کرد و با در نظر گرفتن این مدت زمان، به فضای باز و سرسبز فرودگاه رفت و در فضای باز قدم زد.

پیاده‌روی در فضای سرسبز فرودگاه بسیار دلپذیر خواهد بود. برای بسیاری از افراد نشستن در فضای بسته، سخت و کسل‌کننده می‌باشد. باید به این نکته توجه کرد که مدت زمان انتظار قبل از پروازهای خارجی نسبت به پروازهای داخلی، بیشتر است. در پروازهای خارجی به طور حتم سه ساعت در سالن انتظار باید وقت خود را بگذرانید.

در هر فرودگاهی کیف و چمدان مسافران در بدو ورود مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین برای امنیت مسافران، چمدان‌ها باید از دستگاه عبور کنند. به همین دلیل پروسه خروج از ساختمان فرودگاه برای مسافران سخت می‌باشد. به همین خاطر بهتر است از امکانات و فضای سبز فرودگاه بهره برد.

انتخاب دستگاه ماساژ

یکی دیگر از ایده‌های گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی، استفاده از دستگاه‌های ماساژ در فرودگاه است. امروزه با امکاناتی همچون دستگاه‌های ماساژ در فرودگاه، سپری کردن زمان بسیار دلپذیرتر شده است. به طور معمول زمان استفاده از دستگاه ماساژ به مدت ۱۵ دقیقه می‌باشد و برای هر ۱۵ دقیقه باید هزینه پرداخت کرد.

دستگاه ماساژ برای زمانی که افراد احساس خستگی می‌کنند و یا در مدت زمان انتظار بین دو پرواز می‌باشند، انتخاب بسیار مناسبی است. دستگاه‌های ماساژ علاوه بر فرودگاه، در داخل ترمینال‌ها و سالن‌های پرواز هم موجود است.

با انتخاب دستگاه ماساژ ضمن استراحت، خستگی بدن با ماساژ از بین خواهد رفت و مدت زمان انتظار در فرودگاه لذت‌بخش خواهد شد. در بیشتر فرودگاه‌های ایران، دستگاه ماساژ وجود دارد که یکی از امکانات و خدمات فرودگاه به حساب می‌آید.

ماساژ این دستگاه‌ها، مناسب افراد بزرگسال است و کسانی که از آرتروز رنج می‌برند، این دستگاه می‌تواند تا حدودی درد آنها را کاهش دهد. استفاده از دستگاه‌های ماساژ یکی دیگر از بهترین ایده‌ها برای گذراندن زمان در فرودگاه است.

کافی‌شاپ و رستوران فرودگاه

کافی‌شاپ و رستوران فرودگاه یکی از بهترین گزینه‌های گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی می‌باشد. چراکه زمان انتظار در فرودگاه را خوشایند کرده تا زودتر سپری شود. کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های فرودگاه‌های بین‌المللی متنوع هستند و مسافران می‌توانند به انتخاب خود لحظات آرامش‌بخشی را در آنجا سپری کنند.

برخی از فرودگاه‌ها دارای رستوران و کافی‌شاپ در فضای باز و هم در داخل فرودگاه می‌باشند. مسافران می‌توانند برای گذراندن ساعات انتظار، برای صرف یک غذای لذیذ به رستوران فرودگاه رفته و ساعت خوشی را برای خود رقم بزنند.

اگر مسافران مایل به استفاده از رستوران و کافی‌شاپ فرودگاه در فضای باز هستند؛ لازم است کارت پرواز خود را تحویل بگیرند و زمان ورود به سالن پرواز را از مسئولین جویا شوند و اگر مدت زمان لازم برای خارج شدن از ساختمان فرودگاه را دارند، می‌توانند سری به کافی‌شاپ یا رستوران فضای باز فرودگاه بزنند.

همچنین کافی‌شاپ فرودگاه با نوشیدنی‌های سرد و گرم خوشمزه، میزبان مسافران می‌باشد. البته در ایام پیک سفر، کافی‌شاپ و رستوران‌های فرودگاه نیز شلوغ است و قیمت‌های آن نسبت به مناطق شهری بالاتر می‌باشد. در بیشتر مواقع به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت، بیشتر موردپسند قرار می‌گیرد.

اما در ایام دیگر سفر، گذراندن وقت در کافی‌شاپ و رستوران فرودگاه و نوشیدن و صرف غذای لذیذ، یکی از بهترین انتخاب‌های گذراندن وقت در فرودگاه است.

کافی‌شاپ و رستوران فرودگاه

تماشای فیلم و انیمیشن

در فرودگاه‌های بین‌المللی به طور معمول، اینترنت رایگان در اختیار مسافران قرار دارد. پس یکی دیگر از ایده‌های گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی، تماشای فیلم و انیمیشن است. این پیشنهاد برای گذراندن زمان در فرودگاه، می‌تواند ایده مناسب و عالی باشد.

دیدن فیلم مورد علاقه تا زمان پرواز، به خوبی مسافر را سرگرم می‌کند. کافی است تلفن همراه خود را برداشته و فیلم مورد نظر خود را با گذاشتن هندزفری در گوش، مشاهده کرد. با تماشای فیلم حداقل یک ساعت و نیم از زمان انتظار را می‌توان به راحتی سپری کرد.

فضای بازی کودکان

مسافرانی که دارای فرزند خردسال می‌باشند، می‌توانند از فضای بازی که برای کودکان تعبیه شده در ترمینال‌ها و سالن‌های انتظار استفاده کنند. وجود فضای بازی برای کودکان، معمولا به نوع فرودگاه مربوط است. در فرودگاه‌های بین‌المللی، فضای بازی کودکان یکی از خدمات و امکانات فرودگاه به شمار می‌رود.

طبیعتاً کودک در مدت زمان انتظار، خسته خواهند شد، پس استفاده از فضای بازی کودکان می‌تواند لحظات شادی را برای کودکان رقم بزند. فضای بازی کودکان باعث خواهد شد تا از فضای خشک و خسته کننده فرودگاه دور شده و کودکان لحظات نشاط‌آوری را سپری کنند.

با استفاده از فضای بازی کودکان، انتظار در فرودگاه دیگر خسته کننده نخواهد بود. مسافرانی که فرزند خردسال دارند، بهتر است از امکانات فرودگاه جویا شوند. همچنین اطلاع داشتن از اتاق مادر و کودک در فرودگاه، برای مادر و نوزاد بسیار مهم خواهد بود.

فرودگاه با فراهم آوردن امکان بازی کودکان، نقش مهمی در دلپذیر بودن مدت زمان انتظار برای کودکان دارد. اما اگر فرودگاه فضای بازی نداشت، باید برای کودکان خود در کیف دستی، چند اسباب بازی کوچک به همراه داشت تا کودک بتواند خود را در این مدت سرگرم کند.

با استفاده از امکانات فرودگاه، می‌توان زمان را راحت‌تر سپری کرد. پس لازم است امکانات فرودگاه مبدا را به طور کامل مورد بررسی قرار داد. برخی از فرودگاه‌های خارج از کشور دارای امکاناتی همچون سالن ورزشی، استخر و اسپا نیز می‌باشند که گزینه‌های بسیار خوبی برای گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی به شمار می‌روند. برای استفاده از این امکانات، ابتدا باید کارت پرواز را دریافت کرد.

سخن آخر

انتظار تا زمان پرواز در فرودگاه خسته کننده است، به ویژه برای سفرهای خارجی که باید ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشت. این مدت زمان برای هر مسافری خسته‌کننده خواهد بود. به همین دلیل چند پیشنهاد و ایده جذاب را در این مطلب به اشتراک گذاشتیم تا زمان انتظار، بهتر سپری شود.

فرودگاه‌های ایران به طور معمول دارای امکاناتی همچون فروشگاه، کافی‌شاپ، رستوران و فضای بازی برای کودکان می‌باشند. مطالعه کتاب و استفاده از تلفن همراه و اینترنت از دیگر پیشنهاداتی است که مسافران برای گذراندن وقت قبل از پرواز خارجی، می‌توانند از آنها استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.