افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

ایجاد شهرک مسکونی تخصصی اربعین با تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی

  • کد خبر : 34533
ایجاد شهرک مسکونی تخصصی اربعین با تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه 31 اسفند ماه 1300 گزارش وزارت کشور مبنی بر لزوم آمایش فضایی و کالبدی در نقاط مرزی مربوط به مراسم اربعین را استماع و بر لزوم ساخت چنین مجموعه‌هایی با عناوین ویژه شهرک‌سازی اربعین تاکید کرد. تامین […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه 31 اسفند ماه 1300 گزارش وزارت کشور مبنی بر لزوم آمایش فضایی و کالبدی در نقاط مرزی مربوط به مراسم اربعین را استماع و بر لزوم ساخت چنین مجموعه‌هایی با عناوین ویژه شهرک‌سازی اربعین تاکید کرد. تامین زیرساخت های مورد نیاز زائران مطابق با نظام جمهوری اسلامی. استفاده دائمی و چند منظوره از فضا و ایجاد بیشترین بهره ممکن برای بومیان مناطق.

براساس مصوبات این شورا، لازم است اهداف، وظایف، فعالیت‌های مجاز تأسیس، طرح اقتصادی و سایر پیوست‌های اجرایی مورد نیاز این شهرک‌ها بر اساس دستورالعمل‌های شهرک‌سازی وزارت کشور و با توجه به محدوده پایانه‌های مرزی اجباری و اختیاری مورد تأیید وزارت کشور و پس از تصویب کمیته نمایندگی وزارت کشور در شورای سازمان مجوزهای ورودی و خروجی، متشکل از کمیته‌ای متشکل از وزارت کشور، تهیه و تنظیم شود. s و توسعه اوربانو (معاونت حمل و نقل) و دبیرخانه شورای عالی شهر ملک. .

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران همچنین تصمیم گرفت در اسرع وقت شهرک های یاد شده را برای مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق، تمرچین و همچنین مرزهای ریمدان و میرجاوه در سیستان و بلوچستان با در نظر گرفتن دستور العمل های ویژه و با در نظر گرفتن دستور العمل های ویژه و با رعایت دستور العمل های ویژه و با توجه به دستورات ویژه ورود اسکان پاکستان در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق، تمرچین و نیز مکان یابی شهرک های مذکور انجام دهد. تاکید بر رعایت ملاحظات زیست محیطی و طبیعی با استفاده از مهارت مهندسان مشاور ذیصلاح. با نظارت وزارت کشور توسط استانداری های ذیربط تهیه و پس از اخذ موافقت شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید به دبیرخانه شورای عالی ارائه شود.

پس از تصویب محل اولیه شهرک ها توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح جامع شهرک های تخصصی فوق طبق دستورالعمل به تصویب ستاد اسکان می رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.