افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

افزایش تولید و شفافیت عامل کاهش 45 درصدی قیمت خودرو

  • کد خبر : 34493
افزایش تولید و شفافیت عامل کاهش 45 درصدی قیمت خودرو

به گزارش بازار، عبدالله توکلی لاهیجانی با بیان اینکه طرح افزایش عرضه خودرو و توسعه صنعت خودروسازی کشور در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این روند به سمت رقابت پذیری بازار خودرو کشور پیش می رود. وی با اشاره به افزایش تولید خودرو در سه ماهه نخست امسال گفت: روند افزایش تولید که از […]

به گزارش بازار، عبدالله توکلی لاهیجانی با بیان اینکه طرح افزایش عرضه خودرو و توسعه صنعت خودروسازی کشور در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این روند به سمت رقابت پذیری بازار خودرو کشور پیش می رود.

وی با اشاره به افزایش تولید خودرو در سه ماهه نخست امسال گفت: روند افزایش تولید که از سال گذشته آغاز شده بود در سه ماهه نخست امسال با شدت بیشتری ادامه داشته است.

مدیرکل دفتر صنایع خودروسازی وزارت حراست با اشاره به تولید حدود 325 هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه، افزود: تولید این تعداد خودرو به صورت مستقیم و بدون نقص انجام شد و شاهد به ثمر نشستن برنامه های تحول آفرین دولت سیزدهم در زمینه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم.

بر اساس این گزارش؛ روند چشمگیر کاهش قیمت در بازار خودرو در 100 روز گذشته که در خودروهای مختلف داخلی و مونتاژی به طور میانگین 35 تا 45 درصد بوده است، نشان از اثربخشی برنامه های تحول آفرین دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو دارد.

بررسی قیمت محصولات تولیدی پرتیراژ خودروسازان نشان می دهد که میانگین قیمت خودروهای تولید داخل در بازار از 31 فروردین 1402 تا کنون 35 درصد کاهش و قیمت خودروهای مونتاژی 45 درصد کاهش یافته است، این در حالی است که در این مدت قیمت دلار تنها چهار درصد کاهش داشته است.

بررسی 18 خودروی منتخب داخلی و مونتاژی نشان می‌دهد که قیمت‌های بازار از 58 درصد جک T8 گروه کرمان موتور به 29 درصد در آریزو 5 مدیران خودرو کاهش یافته است.

این کاهش قیمت در دیگنیتی پرایم 48 درصد، فیدلیتی هفت نفره 46 درصد، لاماری 45 درصد، جک G4 43 درصد، تیگو 7 42 درصد و ام وی ام ایکس 22 پرو 33 درصد بوده است.

همچنین تحلیل قیمت خودروهای منتخب داخلی در بازار نیز 38 درصد کاهش برای سورن پلاس (تیپ 1)، 37 درصد برای دنا پلاس توربو، 37 درصد برای شاهین، 36 درصد برای پژو 207 پانوراما، 35 درصد برای رانا پلاس، 34 درصد برای تارا، 32 درصد برای موتور کوئیک 31 درصد برای STU، 32 درصد برای موتور کوئیک 31 درصد، برای STU، 32 درصد برای STUP. و 31 درصد برای QuickR در دوره مذکور.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.