به گزارش رکنا، دادستان کل و انقلاب استان کرمان به رانندگان خودروهای تغییر یافته و اسقاط شده هشدار داد و اظهار داشت: فاجعه همیشه نزدیک هر خودروی ساقط شده ای است و متأسفانه شاهد هستیم که اکثر تصادفات این نوع خودروها موجب خسارت و مصدومیت می شود. از نظر اقتصادی و جان بسیاری از هموطنان غیر قابل جبران می شود.

قاضی مهدی بخشی افزود: با توجه به مطالبات شهروندان، بر اساس قوانین و مقررات مربوطه و به منظور حفظ حقوق عمومی و جلوگیری از وقوع جرایم، فضا را برای قاچاقچیان ناایمن و همچنین ترافیک را ساماندهی کنید. وضعیت محورهای مواصلاتی، مقامات انتظامی از جمله نیروی انتظامی. به راه‌ها، پاسگاه‌های امنیتی و بازرسی، کلانتری‌ها و کلانتری‌ها اعلام می‌شود که در صورت مشاهده این خودروها به مدت 6 ماه سریعاً توقیف می‌شوند و راننده متخلف برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی قضایی به جرایم آنها به مراجع قضایی معرفی می‌شود .

این مقام قضایی در ادامه تاکید کرد: چند نفر از افراد متخلف با موتورسیکلت های سنگین در سطح و حاشیه شهر جولان تردد می کنند و تردد و حرکات مشهود آنها باعث بروز حوادث و حوادثی مانند تلفات جانی، ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان می شود. با این مردم مطالبه شهروندان است. وی بیان کرد: دستگاه قضایی و پلیس با قاطعیت برای آرامش خاطر شهروندان، صاحبان این موتورسیکلت ها را شناسایی و ضمن توقیف و توقیف با دارندگان این خودروها برخورد جدی خواهد کرد.

وی افزود: در صورت اخلال در نظم عمومی برای رانندگان و دارندگان این موتورسیکلت ها حبس و جزای نقدی در نظر گرفته می شود.

توکلی