افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور به 114 میلیون لیتر رسید

  • کد خبر : 34435
میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور به 114 میلیون لیتر رسید

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، جلیل سالاری افزود: در روزهای اخیر مصرف بنزین کشور اعدادی حدود 127 میلیون لیتر را به ثبت رسانده است و با توجه به میانگین مصرف روزانه 114 میلیون لیتر بنزین فعلی در کشور، پیش بینی می کنیم با توجه به در پیش بودن سفرهای تابستانی و مدیریت […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، جلیل سالاری افزود: در روزهای اخیر مصرف بنزین کشور اعدادی حدود 127 میلیون لیتر را به ثبت رسانده است و با توجه به میانگین مصرف روزانه 114 میلیون لیتر بنزین فعلی در کشور، پیش بینی می کنیم با توجه به در پیش بودن سفرهای تابستانی و مدیریت اربعین، این میزان مجددا افزایش یابد.

وی تاکید کرد: روزانه 800 هزار خودرو از حاشیه شهر وارد کلانشهر تهران می شود که بیشتر آنها تک سرنشین و افزایش مصرف هستند. ضمن اینکه بخشی از افزایش مصرف مربوط به استفاده از کولر خودرو در تابستان گرم امسال است. البته مواردی مثل MOT و … هم هست که اگر رعایت بشه در میزان مصرف تاثیر داره.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به اضافه شدن سالانه 2 میلیون خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور گفت: حجم خودروهایی که در روز به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می شود بدون رعایت رابطه عرضه و تقاضا معادل مصرف یک پالایشگاه است.

سالاری تصریح کرد: این میزان خودرو در شرایطی که هیچ خودرویی خارج از چرخه نباشد و اگر من بخواهیم به ناوگان اضافه می شود.

وی در خصوص استفاده مالکان خودرو از کارت سوخت شخصی گفت: با اجرای طرح ساماندهی جایگاه های خدمات، تعداد استفاده کنندگان از کارت سوخت شخصی به بیش از 60 درصد رسیده است. بر اساس قانون بودجه 1402، وزارت نفت باید تا پایان شهریورماه امسال میزان استفاده افراد از کارت سوخت شخصی را به بیش از 90 درصد برساند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.