افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

چرا غلامحسین بنان تهدید به مرگ شد؟

  • کد خبر : 344285
چرا غلامحسین بنان تهدید به مرگ شد؟

آفتاب نیوز: یکی از روزهای اواسط تابستان 1338، غلامحسین بنان، خواننده فقید مشهور ایرانی، با مجله «اطلاعات هفتگی» تماس گرفت و با عصبانیت از خبرنگاران این مجله خواست تا برای نوشتن نظرات صریح و صریح خود نزد او بیایند. ماجرا از این قرار است که بنان در مصاحبه قبلی با یکی از مجلات از او […]

آفتاب نیوز:

یکی از روزهای اواسط تابستان 1338، غلامحسین بنان، خواننده فقید مشهور ایرانی، با مجله «اطلاعات هفتگی» تماس گرفت و با عصبانیت از خبرنگاران این مجله خواست تا برای نوشتن نظرات صریح و صریح خود نزد او بیایند. ماجرا از این قرار است که بنان در مصاحبه قبلی با یکی از مجلات از او خواسته بودند به خوانندگان امتیاز بدهد و او این کار را کرد. این امر واکنش های بسیاری را برمی انگیزد و به جایی می رسد که بنان حتی تهدید به مرگ می شود. بخشی از گفت‌وگوی آنها را که در «هفته‌نامه اطلاعات» 21 شهریور 1338 منتشر شده است، می‌خوانید:

بنان: پس از انتشار نظرات من که در مجلات نقل شد، عده ای با استفاده از ابزارهای مختلف مرا تحریک کردند و تهدید به کشتن و حمله کردند، اما من پای حرفی که شخصا در مورد خوانندگان گفته ام، می ایستم. همه مردم این مملکت مرا خوب می شناسند، خانواده ام را می شناسند و می دانند که من هرگز از دایره ادبیات بیرون نرفته ام، اما متأسفانه کسانی که صلاحیت اظهار نظر در مورد موسیقی و «س» با «پ.» را ندارند، تغییر می دهند. از دایره ادب بیرون برو و به من حمله کن.

این خواننده ای که “او” را از “بار” نمی شناسد به چه حقی در مورد لحن صدای خواننده ها اظهار نظر می کند و اگر باید به این خانم بگویید زبان فارسی بلد نیستید چه کار می کنید؟ او در مورد صدای خواننده ها صحبت کنید. اینها نیستند، جز اینکه بعضی ها به حق یا باطل معروفند.

من همیشه به همکارانم احترام می گذارم، زیرا به هنرمند احترام می گذارم. همانطور که یک نفر بوی یاس را می پسندد، دیگران گل رز را دوست دارند و برخی دیگر گل پامچال را دوست دارند، هنرمندان نیز مانند گل هستند و کسی که صدای فلان خواننده را دوست ندارد نباید خواننده بدی به حساب آید. من به استعداد خانم ها امتیاز دادم ولی یکی از آنها که بهترین رتبه را به او دادم گفت که این و آن رتبه دادن برای من مهم نیست و از خانم شاهین که در پاسخ نظر من را تایید کردند بسیار سپاسگزارم. یکی از مخبران و من فهمیدم که آنها قصدی نداشتند، اما افسوس که بی دلیل جنجال کردند.

در مورد خانم الهه نظری داده اید؟

الهه خانم مدتی شاگرد من بود. با توجه به صحبت های آقای خالقی (استادم) ایشان را در کلاس پذیرفتم. البته او همیشه استعداد نشان می داد اما بیشتر به تصنیف علاقه داشت تا آهنگ های کلاسیک و معتقدم خانم الهه اگر برای خوانندگی زحمت بکشد بی اجر نمی ماند… کسانی را که گفته اند را نمی شناسم. الهه یا دو دانگ دیگر و یک دانگ و چند دانگ صدا دارند، معنی یک دانگ و شش دانگ را می دانید؟

برای جلوگیری از تهدید افرادی که تلفنی شما را اذیت می کنند چه می کنید؟

اولاً من از تهدید نمی ترسم و در صورت اجرا از نیروی انتظامی تقاضای تعقیب قضایی خواهم کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=344285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.