افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

خطرات جدی کسالت

  • کد خبر : 344051
خطرات جدی کسالت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز; بی حوصلگی برای شما نشانه آن است که اوضاع در زندگی شما خوب پیش نمی رود و زمان آن فرا رسیده است که تغییراتی ایجاد کنید. بیشتر بخوانید: چگونه کسالت را درمان کنیم؟ به گزارش واشنگتن پست، در یک آزمایش از افراد خواسته شد به مدت 15 دقیقه در یک […]

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز; بی حوصلگی برای شما نشانه آن است که اوضاع در زندگی شما خوب پیش نمی رود و زمان آن فرا رسیده است که تغییراتی ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:

چگونه کسالت را درمان کنیم؟

به گزارش واشنگتن پست، در یک آزمایش از افراد خواسته شد به مدت 15 دقیقه در یک اتاق ساکت بنشینند و روی افکار خود تمرکز کنند. آنها توانستند یک دکمه را فشار دهند و به خود شوک الکتریکی وارد کنند. شوک فیزیکی ناخوشایند است، اما بسیاری از مردم آن را به ناراحتی عاطفی ناشی از کسالت و کسالت ترجیح می دهند. از 42 شرکت‌کننده، تقریباً نیمی از شرکت‌کنندگان حداقل یک بار دکمه را فشار دادند، حتی اگر در اوایل مطالعه شوک را تجربه کرده بودند و گزارش دادند که برای جلوگیری از تجربه مجدد آن، هزینه پرداخت می‌کنند. یکی از شرکت کنندگان در این آزمایش 190 شوک الکتریکی به خود داد!

بی حوصلگی احساس ناخوشایندی است که همه ما آن را تجربه می کنیم. بی حوصلگی به این معنی است که مغز باید درگیر چیزی مهم باشد و مانند احساس درد، سیگنال مهمی از مغز به بدن است که به فرد می گوید در خطر است. بی حوصلگی نیز نشانه آن است که اوضاع در زندگی شما خوب پیش نمی رود. محققان می گویند که تجربه این احساس فرصتی برای ایجاد یک تغییر مثبت در زندگی است و نباید به دنبال راهی برای فرار از آن باشید.

ارین وستگیت، روانشناس اجتماعی در دانشگاه فلوریدا که در مورد بی حوصلگی مطالعه می کند و یکی از نویسندگان آزمایش شوک الکتریکی است، می گوید: «خستگی زنگ بیداری برای بدن است. این احساس نشان می دهد که فرد از زندگی خود راضی نیست و احساس موفقیت نمی کند. باید به این احساس توجه کرد و مسیر درست را طی کرد.

کسالت و بد خلقی

در مطالعه ای در سال 2021، وست گیت و همکارانش دریافتند که کسالت می تواند افراد را به سمت رفتارهای مضر سوق دهد. شرکت کنندگان باید یک ویدیوی 20 دقیقه ای خسته کننده را تماشا می کردند. در حین تماشای این ویدئو، مردم حاضر بودند برای سرگرمی خود دست به هر کاری بزنند. از 67 شرکت کننده ای که ویدیوی خسته کننده را تماشا کردند، 12 نفر از آنها (18 درصد) انگل های ارائه شده را در یک آسیاب قهوه انداختند. در مقایسه با گروه دیگری که در حال تماشای یک مستند جالب بودند، تنها یکی از 62 شرکت کننده شروع به خرد کردن انگل ها کرد.

آزمایش‌های دیگری نیز رابطه بین کسالت و انواع رفتار بد را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که بین این احساس آزاردهنده و رفتارهای غیراخلاقی مانند آزار کلامی یا خشونت فیزیکی و قلدری رابطه وجود دارد. البته بی حوصلگی لزوماً باعث رفتار بد نمی شود و فقط دعوت به انجام کاری متفاوت است. هم خوب و هم بد

در یک سری آزمایش دیگر با نزدیک به 2000 شرکت‌کننده، وست‌گیت و تیمش از مردم خواستند یک ویدیوی پنج دقیقه‌ای از یک سنگ یا ویدیوی جالب‌تری را تماشا کنند. همه شرکت کنندگان در مطالعه این گزینه را داشتند که حقوق سایر شرکت کنندگان در مطالعه را کاهش دهند، بدون اینکه هیچ سودی برای خود داشته باشند. شرکت‌کنندگانی که ویدیوی کسل‌کننده سر روی صخره را تماشا کردند، نسبت به کسانی که ویدیوی جالب‌تر را تماشا کردند، حقوق دیگران را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. با این حال، هنگامی که به شرکت کنندگان بی حوصله دو گزینه پیشنهاد شد، کاهش یا افزایش حقوق یک غریبه، اکثریت قریب به اتفاق تصمیم گرفتند که حقوق دیگری را افزایش دهند. به نظر می رسد بی حوصلگی میل به تجربه جدید را در بیشتر افراد افزایش می دهد و لزوماً منجر به رفتار بد نمی شود.

در نهایت، کیفیت گزینه های موجود برای فرد خسته بسیار مهم است. اگر گزینه بهتری وجود داشته باشد که به موفقیت خود یا دیگران کمک کند، بی حوصلگی منجر به رفتار غیراخلاقی نمی شود.

کسالت در مغز

بی حوصلگی با بیکاری در استراحت متفاوت است. جیمز دانکرت، عصب‌شناس شناختی در دانشگاه واترلو، و همکارانش 10 بزرگسال را در یک اسکنر مغز قرار دادند و فعالیت مغز آنها را در حین تماشای کلیپی از یک مستند طبیعت و همچنین ویدیویی از دو مرد که لباس‌های لباس‌شویی را آویزان می‌کردند، اندازه‌گیری کردند.

آرام نشستن در داخل دستگاه یا تماشای یک ویدیوی خسته کننده در مورد درآوردن لباس، هر دو ناحیه مغز مرتبط با تفکر را فعال می کند و بخشی از مغز را که مربوط به ضبط و تجزیه و تحلیل رویدادهای مهم اطراف فرد است خاموش می کند. در این صورت فرد احساس گمشده و در نتیجه خستگی می کند و بدن به دنبال راهی برای فرار از این احساسات می گردد.

چگونه با خستگی بهتر کنار بیاییم

به احتمال زیاد در محل کار یا مدرسه حوصله‌مان سر می‌رود، موقعیت‌هایی که معمولاً به ما استقلال کمتری داده می‌شود. مشکل اصلی بی حوصلگی این است: در حالی که به ما می گوید چیزی در زندگی ما اشتباه است، اما هیچ راه حلی به ما ارائه نمی دهد. وقتی احساس ناراحت کننده کسالت را تجربه می کنیم، طبیعی است که به نزدیک ترین چیزی که ما را سرگرم می کند، یعنی گوشی های هوشمندمان پناه ببریم. با این حال، دانکرت فاش کرد که چنین واکنشی می تواند یک چرخه معیوب در زندگی ایجاد کند. زمانی که صرف گشت و گذار در فضای مجازی می کنید نیز معنادار و مهم نیست، در نتیجه کسالت شما افزایش می یابد.

به جای واکنش سریع به خستگی و انتخاب ساده ترین راه برای فرار، بهتر است این احساس را فرصتی برای تنظیم مجدد برنامه و اهداف زندگی خود بدانید. چه کارهای معناداری دیگری می توانید انجام دهید؟ اهداف بزرگ و کوچک شما چیست؟ بی حوصلگی و جستجوی راه درست برای رهایی از این احساس تجربه مهمی در زندگی ماست و فقط یک سیگنال مفید و ناخواسته است که به پیشرفت و رسیدن به موفقیت های بیشتر کمک می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=344051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.