افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

اولویت های مهم پیش روی دولت از منظر رهبری؛ از تعامل با دشمن تا رفع تورم و گرانی

  • کد خبر : 343806
اولویت های مهم پیش روی دولت از منظر رهبری؛ از تعامل با دشمن تا رفع تورم و گرانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای صبح روز سه شنبه 6 شهریور 1403 در دیدار اعضای دولت چهاردهم مهمترین اولویت های دولت را برشمردند. به گزارش ایسنا، مهمترین اولویت های دولت به شرح زیر است: * فرصت خدمت به مردم و مبارزه برای پیشرفت کشور از نعمت بزرگ خداوند است. قدر این […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای صبح روز سه شنبه 6 شهریور 1403 در دیدار اعضای دولت چهاردهم مهمترین اولویت های دولت را برشمردند.

به گزارش ایسنا، مهمترین اولویت های دولت به شرح زیر است:

* فرصت خدمت به مردم و مبارزه برای پیشرفت کشور از نعمت بزرگ خداوند است. قدر این اعتماد به خدا و مردم را بدانید.

* داشتن دانش و توانمندی شرط کارآمدی دولت است.

* همراهان جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و با انگیزه را برای گره گشایی انتخاب کنید.

*در مورد استفاده از متخصصان نظر قوی دارم. زیرا این کار در عین پیشرفت کشور و جلب رضایت مردم، حکومت را عاقل و متفکر می کند و دایره کار و دوستی و نصیحت را نجات می دهد.

* هنگام مشورت و نظرخواهی از کارشناس نباید با بخیل و ترسو و حریص مشورت کرد; زیرا خلق و خوی رفتاری شما بر نظرات و مشاوره های تخصصی شما تأثیر می گذارد و مشکل ایجاد می کند.

* به این حرف ها توجه نکنید که اگر به استانی سفر کردید به شما می گویند پوپولیسم و ​​عوام گرایی است، زیرا با کیف و گزارش های مکتوب نمی توان بافت زندگی مردم را شناخت، حتی اگر گزارش خوبی باشد. . ; بنابراین سفرهای استانی و حضور در بین مردم از جمله روستاها را دنبال کنید و بر اساس مشاهدات و شایعات تصمیم گیری کنید.

* اجرای عدالت نه یک شغل اداری است و نه یک کاغذ و مراسم منضم به قوانین، بلکه یک امر واقعی و در متن قوانین و برنامه هاست.

* نرم افزاری توسط جمعی از دانشجویان جوان در زمینه رعایت برنامه ها و قوانین با رعایت عدالت تهیه شده است.

* به اولویت ها بر اساس منابع و فرصت های محدود و وظایف متعدد پیش رو احترام بگذارید.

*برخی از اولویت ها به مسائل فوری مربوط می شود مانند بحث تورم و گرانی که باید به درستی حل شود اما برخی اولویت ها به مسائل زیرساختی مربوط می شود که اگر امروز 10 سال دیگر غفلت شود باید راه اندازی شود. .

* انرژی هسته ای از اولویت ها و زیرساخت های لازم برای آینده کشور است.

*برنامه های دولت برای تکمیل بزرگراه شمال به جنوب و شرق به غرب یکی دیگر از اولویت هایی است که با توجه به قابلیت های ارتباطی قابل توجه کشور نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

* بحث امنیت غذایی، خودکفایی گندم، روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی، توسعه بخش‌های بالادستی نفت و استفاده از امکانات تا حد امکان برای اعمال روش‌های نوین استخراج و تولید نفت و گاز. توزیع محصولات متنوع و متعدد در بخش های پایین دستی از دیگر اولویت های مهم کشور است.

* امروزه فضای مجازی دیگر مجازی نیست، بلکه واقعیت در حال توسعه در زندگی مردم است. بنابراین باید در فضای مجازی حاکمیت قانون وجود داشته باشد.

* اگر خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد، قانون مورد نیاز را ایجاد کنید و بر اساس آن کنترل کار را در دست بگیرید، همانطور که در تمام دنیا به طور جدی انجام می دهند. همانطور که اکنون می بینید، فرانسوی ها آن فرد را به دلیل نقض حکومت خود دستگیر کرده اند.

* اگر فضای مجازی در کشور قانونی شود به فرصت تبدیل می شود اما بدون حاکمیت قانونی به تهدید تبدیل می شود.

* هوش مصنوعی و شتاب عجیب و غافلگیرکننده این فناوری موضوع مهمی در دنیاست. اکنون دستگاه‌های نظامی و غیرنظامی ما از این فناوری استفاده می‌کنند، اما این استفاده نباید ما را فریب دهد، زیرا فقط بهره‌برداری از امتیازات نیست، بلکه باید بر لایه‌های عمیق و متنوع این فناوری تسلط داشت.

* عقب ماندن از تسلط بر لایه های عمیق هوش مصنوعی، دامنه انحصاری دیگری مانند انرژی اتمی را در دست کشورهای صاحب این فناوری ایجاد می کند.

* با تقویت و جدی گرفتن موضوع تولید، مشکلات تورم، اشتغال و ارزش پول ملی حل می شود.

* توسعه تولید داخلی نیازمند کمک دولت و بهبود مسائل از جمله فضای کسب و کار است.

* پویایی و انعطاف سیاست ها با توجه به نیاز کشور ضروری است. وزیر بهداشت با جدیت موضوع جمعیت را پیگیری و اقدامات لازم از جمله نظارت بر شبکه بهداشت و درمان را انجام دهد تا مانع رشد جمعیت نشود. زیرا کشور به جمعیت جوان نیاز دارد و اگر عواقب تلخ پیری جمعیت را متحمل شود، درمانی ندارد.

*اولین انتخاب برخی افراد در مواجهه با موانع، عقب نشینی است، اما این رویکرد اشتباه است و باید از مانع عبور کرد یا آن را دور زد و البته بعد از انجام تمام کارها، گاهی ممکن است عقب نشینی تاکتیکی لازم باشد، اما نباید. به محض پیدا شدن انجام شود. عقب نشینی کرد و مانع سخنرانی و رای خود شد.

* هیچ منافاتی در تعامل با دشمن در جایی وجود ندارد، اما مشکل این است که نباید به او اعتماد کرد.

* باید به رفتار دولتمردان توجه بیشتری شود.

27211

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=343806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.