افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

تراکنش های خودرو با نظارت دولت تضمین می شود گامی جدی از سوی وزارت امنیت برای بهبود معاملات خودرو

  • کد خبر : 343741
تراکنش های خودرو با نظارت دولت تضمین می شود گامی جدی از سوی وزارت امنیت برای بهبود معاملات خودرو

امید محمدی; بازار: ظهر امروز جلسه ای با حضور صابر مهری معاون راهبردی قوه قضائیه، امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک، کشتکار نماینده علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل وزارت حراست برگزار شد. معاون رئیس جمهور و اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی دستاوردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک (سامانه معاملات خودرو و ستاد) و […]

امید محمدی; بازار: ظهر امروز جلسه ای با حضور صابر مهری معاون راهبردی قوه قضائیه، امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک، کشتکار نماینده علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل وزارت حراست برگزار شد. معاون رئیس جمهور و اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی دستاوردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک (سامانه معاملات خودرو و ستاد) و با افتتاح این امکان، مراسم راه اندازی معاملات خودرو در بسترهای صنعتی را به صورت خصوصی برگزار کردند. برگزاری مزایده اجرای ثبت قضایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت.

کلاهدوزان: سالانه بین 6 تا 7 میلیون تعویض پلاک در پلتفرم های فوق الذکر انجام می شود، بنابراین ظرفیت تجارت الکترونیک در این حوزه می تواند شفافیت و اعتمادسازی را افزایش دهد.

پیشنهادات خودرو زیر ذره. بین

اولین سخنران این همایش امین کلاهدوزان مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیک بود که با اشاره به معاملات خودرو و اعتمادسازی در این فضا گفت: دو اقدام مهم در حوزه معاملات خودرو در بخش خصوصی الکترونیک پلتفرم های تجاری به ثمر نشسته اند.”

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به اقداماتی که بیش از یک سال دنبال شد، تصریح کرد: اکنون امکان انجام معاملات خودرو در بسترهای بخش خصوصی وجود دارد.

کلاهدوزان با بیان اینکه بسترهای بازاریابی خودرو یکی از مهمترین حوزه های تجاری در کشور است، تصریح کرد: سالانه 6 تا 7 میلیون تعویض پلاک در پلتفرم های مذکور انجام می شود، بنابراین ظرفیت تجارت الکترونیک در این حوزه می تواند شفافیت و شفافیت را افزایش دهد. اعتماد ایجاد کنید . از طرف این نوع معاملات، مشکلاتی مانند توقیف خودرو و جعل امضا را کاهش می دهد.

این مسئول تصریح کرد: هماهنگی هایی با قوه قضائیه انجام شده تا ضوابط و دستورالعمل های مصوب در شرکت های بخش خصوصی نیز اجرایی شود، این شرکت ها آماده شروع به کار هستند.

وی افزود: این پلتفرم ها انحصاری نخواهند بود و ممکن است شرکت های جدیدی نیز وارد این بازار شوند. بازار تجارت آنلاین خودرو باید به یکی از عرصه های عمده و پیشرو تجارت الکترونیک در کشور تبدیل شود و از نوآوری ها و خدمات بخش خصوصی بهره مند شود.

کاهش شکایات تراکنش خودرو

صابر مهری معاون راهبردی قوه قضاییه به عنوان دومین سخنران این همایش راه اندازی سامانه ستاد گفت: بسترهای معاملات آنلاین خودرو موجب کاهش کلاهبرداری و دعاوی مربوط به معاملات خودرو می شود.

معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره به اینکه چالش اصلی در معاملات خودرو عدم اطلاع رسانی صحیح است، تصریح کرد: این سامانه به خریدار امکان دسترسی و مشاوره به جزئیات و مشخصات فنی و حقوقی را می دهد.

وی افزود: روزانه 2 میلیون تراکنش در مجامع قضایی انجام می شود که بخش قابل توجهی از این معاملات به صورت الکترونیکی قابل انجام است.

کشتکار از اعضای ستاد معاونت علمی اقتصاد دیجیتال به بازار گفت: در واقع اگر دولت سیستمی راه اندازی کند علاقه مند است که وارد حوزه خودرو شود.

پاسخ عضو ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی به بازار

کشتکار از اعضای ستاد معاونت علمی اقتصاد دیجیتال به عنوان آخرین سخنران این نشست گفت: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی کیفیت معاملات خودرو را افزایش دهیم بنابراین هیچ تعهدی وجود ندارد. از پلتفرم های رسمی برای خریداران و فروشندگان استفاده کنید. بخش خصوصی می تواند حامی مشتریان در ارائه خدمات باشد. بنابراین معاملات خودرو با نظرات دولتی می تواند تقلب در این بازار را کاهش دهد.

یکی از اعضای ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه دولت علاقه مند به ورود به بازار معاملات خودرو است، گفت: بله، در واقع اگر دولت سامانه ای ایجاد کند، علاقه مند است. در ورود به بخش خودرو». هدف اصلی سامانه‌ها و پلتفرم‌های معاملات رسمی خودرو، تسهیل فرآیند خرید و فروش و کاهش مشکلات در این زمینه است. زیرا در این سکوها مبایعه نامه با نظارت پلیس تنظیم می شود و احتمال کلاهبرداری کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=343741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.