افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

چرا دولت لایحه مناطق آزاد دوغارون، سرخس و مازندران را پس گرفت؟

  • کد خبر : 34370
چرا دولت لایحه مناطق آزاد دوغارون، سرخس و مازندران را پس گرفت؟

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 11 مرداد) با درخواست استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران با 127 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 1 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر موافقت کردند. سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت وگو با […]

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 11 مرداد) با درخواست استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران با 127 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 1 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر موافقت کردند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، درباره استرداد این لایحه گفت: این لایحه در دولت قبل به مجلس دهم تقدیم شد اما پس از رفت و برگشت مجلس و شورای نگهبان به نتیجه نرسید و به مجلس یازدهم منتقل شد.

وی ادامه داد: ما در دولت دوازدهم به دلیل وجود برخی ابهامات در لایحه و عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف تصمیم گرفتیم این لایحه را به سه لایحه مجزا تقسیم کنیم و تقدیم مجلس کنیم.

حسینی تاکید کرد: از آنجایی که برای ارائه لایحه جدید تشکیل این مناطق باید لایحه قبلی مشخص شود، بنابراین تصمیم گرفتیم لایحه قبلی را پس بگیریم تا 3 لایحه جدید به مجلس ارائه شود.

وی افزود: خوشبختانه مقدمات بررسی سه لایحه جدید در کمیسیون اقتصادی مجلس کار فراهم شده و اکنون آماده ارائه به صحن علنی مجلس است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: البته نگرانی مردم برخی استان ها در خصوص تشکیل مناطق آزاد وجود دارد که احساس می کنند با لغو لایحه قبلی، دیگر منطقه آزاد در آن استان تشکیل نمی شود. این در حالی است که قبوض جدید برای سه منطقه دوغارون، سرخس و مازندران است و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.