افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

ادامه حواشی پوشش نامتعارف خواننده پاپ/ ما دوست تئاتر نیستیم! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 343436
ادامه حواشی پوشش نامتعارف خواننده پاپ/ ما دوست تئاتر نیستیم! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

خبرگزاری بیشترگروه هنریعلیرضا سعیدی; روند تولید و ارائه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه های ریز و درشت دنیای موسیقی در سال های اخیر به یک “فرصت” و “چالش” مهم و جالب تبدیل شده است که بسیاری از دست اندرکاران و فعالان این عرصه را برانگیخته است. از موسیقی مستقل از رسانه های رسمی، فعالیت […]

خبرگزاری بیشترگروه هنریعلیرضا سعیدی; روند تولید و ارائه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه های ریز و درشت دنیای موسیقی در سال های اخیر به یک “فرصت” و “چالش” مهم و جالب تبدیل شده است که بسیاری از دست اندرکاران و فعالان این عرصه را برانگیخته است. از موسیقی مستقل از رسانه های رسمی، فعالیت های موسیقایی خود را در تریبون های مختلف «فضای مجازی» ارائه و انعکاس دهند و در این مسیر بسیار مهم و تاثیرگذار در افکار عمومی جامعه حضوری چشمگیر داشته باشند. حضوری که گاه اتفاقات فرخنده و ارزشمندی را برای آنان در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی خود در بر می گرفت و در مواردی مشکلات فراوانی را به وجود می آورد که در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی آن قابل بررسی و تحلیل بیشتر است.

موقعیت مهمی که در این بستر رسانه ای به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت. چارچوبی چالش برانگیز پر از فراز و نشیب های عجیب که به اقیانوسی وسیع و بی پایان تبدیل شده که هر چه بیشتر در آن حضور داشته باشیم به ابعاد پیچیده آن پی می بریم. وضعیتی که روند بسیار پر رنگی در دنیای موسیقی دارد و تقریباً همه فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشته تا محصولات و نظرات خود را به این شکل پر پیچ و خم اما جذاب برای عموم ارائه دهند. شرایطی که شاید بسیاری از آن ها در قالب رسمی خبرگزاری ها و رسانه های رسمی کشور بیان نشود، اما ابعادی را در بر می گیرد که ممکن است برای علاقه مندان و دوستداران موسیقی جالب باشد، از جمله رویدادهای مکتوب و عکس.

اتفاقاً به وجود آمدن چنین شرایطی است که باعث رشد و تولید اخبار، مطالب و تصاویر به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار» در رسانه های رسمی شده و فضای رقابتی را در میان رسانه های رسمی ایجاد کرده است. و رسانه های فعال در فضای مجازی نیز این موضوعات شامل ملاحظات بسیاری است. ملاحظاتی که می توان به آنها اشاره کرد می تواند نمونه ای از حواشی و نظراتی باشد که با توجه به ملاحظات و بایدها و نبایدها اجتناب ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان مجموعه گزارش های هفتگی سرویس هنری خبرگزاری مهر برای بررسی متن و حواشی منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که آخرین آن به طول می انجامد. روزهای هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده توسط هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف در فضای مجازی.

رسانه فرج نژاد; آقای مدیر گزارش عملکرد خود را منتشر کنید.

مدیا فرج نژاد آهنگساز و نوازنده ایرانی که در سال های اخیر با پروژه «تار و تاریخ» به طور مستمر در عرصه موسیقی فعالیت داشته است، با انتشار متنی از مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد درخواست کرد. و جهت گیری اسلامی

وی در این متن نوشت: در طول فعالیت هنری ام شنیدم که هنرمندان بسیاری از محافل مختلف می پرسند چرا یک نوازنده نباید دفتر موسیقی را اداره کند. چرا باید فردی که جامعه موسیقی را نمی شناسد بیاید مدیریت موسیقی کشور را بر عهده بگیرد؟ در این سال ها دو بار این اتفاق افتاد.

آنچه بار اول اتفاق افتاد و عوارض آن در این «داستان» گنجانده نشده است. اما سال گذشته دفتر موسیقی دوباره توسط یک نوازنده اداره شد.

اینکه آیا تئوری نوازنده بودن در دفتر مدیریت موسیقی یک نظریه موفق است یا خیر را می توان تنها با یک گزارش عملکرد مطلوب و جامع سنجید و این چیزی است که بسیاری از مدیران حوزه موسیقی از آن فرار کرده و به آن علاقه مند بودند. دادن گزارش عملکرد برای آنها هیچ مدیری نداشتند. لذا خواهشمند است جناب آقای امیرحسین سمیعی به عنوان نوازنده و مدیر کل دفتر موسیقی گزارش عملکرد دفتر موسیقی را با رویکردی تطبیقی ​​با سوابق قبلی تهیه و جهت مشاهده تمامی هنرمندان منتشر نمایید.

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پس از انتشار این مطلب توسط فرج نژاد در صفحه شخصی خود نوشت: حق مسلم هنرمندان و فعالان این عرصه است. انشاالله به زودی گزارش مفصل ارائه خواهد شد.»

معین گفت؛ ادامه تولید فیلم های کمدی درباره جلد این خواننده.

طی چند روز گذشته بود که به دلیل انتشار سریع ویدئوهای مربوط به کنسرت خوانندگان که توسط خود کاربران و حاضران در کنسرت “ویروسی” می شد، شیوه نامتعارف خوانندگی و پوشش معین زندی ملقب به معین زد این. یکی از کنسرت های خارج از کشورش با واکنش شدید کاربران مواجه شد.

معین زد در یکی از کنسرت هایش با شلوار و کفش کاملا غیرعادی که به وضوح با طرح و نقشه قبلی برنامه ریزی شده بود حاضر شد و در حین اجرای یکی از قطعاتش سعی کرد با میکروفون حرکات نمایشی انجام دهد تا تفاوت خود را نشان دهد. به مخاطبان خود در این قالب.

فضایی که باعث شد بسیاری از کاربران به محض دیدن این فیلم و پوشش نامتعارف نسبت به ساخت و انتشار ویدئوهای طنز تقلید از حرکت عجیب این خواننده واکنش نشان دهند. وضعیتی که به نوعی آشفتگی محتوایی این روزهای موسیقی پاپ ایران را نشان می دهد و به نظر می رسد تولیدکنندگان و سیاست گذاران این عرصه باید برنامه ریزی های محتوایی برای بهبود و ارتقای کیفیت این قسمت از کشورمان داشته باشند.

بدون شک سرگرمی یکی از مولفه های مربوط به بسیاری از کنسرت های موسیقی پاپ است که بیشتر خوانندگان نسل جوان به آن علاقه مند هستند، اما طبیعتاً آنچه می توان با دقت بیشتری برنامه ریزی کرد، توجه به موازنه سرگرمی است. باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

ادامه حواشی پوشش نامتعارف خواننده پاپ/ ما دوست تئاتر نیستیم!

حمیدرضا آفریده; دوستان ما تئاتر نیستیم

حمیدرضا آفریده آهنگساز و نوازنده ایرانی نیز در داستانی کوبنده و خشمگین که هشتگ «ما تئاتر نیستیم» از حضور برخی هنرمندان عرصه تئاتر انتقاد کرد.

او در این داستان نوشته است: «یعنی دلم برای آن آدم های باسواد تئاتر می سوزد که رفتند و تمام عمرشان تئاتر خوانده بودند، تمام عمرشان فقط رفتند تمرین، تمرین، تمرین، کتاب خواندند و باسواد شدند. تمام زندگی خود را سخت کار کردند و به قول خودشان مردند.

با همه دوستان اشتباه نکنید، اما… ما تئاتر نیستیم. ما تئاتر را نمی فهمیم. ما به سادگی موسیقی و نمایش را به بدترین شکل ممکن تفسیر می کنیم تا ضعف های موسیقی خود را در قالب تصویر بپوشانیم.

ادامه حواشی پوشش نامتعارف خواننده پاپ/ ما دوست تئاتر نیستیم!

عرفان طهماسبی; نداشتن سالن موسیقی حق خوزستان نیست!

عرفان طهماسبی خواننده موسیقی پاپ که در ماه های اخیر به یکی از پرطرفدارترین خوانندگان عرصه کنسرت تبدیل شده است، در روزهای اخیر مطلبی انتقادی درباره زادگاهش خوزستان منتشر کرده است.

در مقاله عرفان طهماسابی آمده است: «سال‌ها در رستوران‌های اهواز با این حسرت می‌خواندم که ای کاش برای افرادی که این همه موسیقی را دوست دارند، در محیطی ساخته شده برای موسیقی و با صدای مناسب و نبود آن می‌شد. صدای قاشق و چنگال برای خواندن حالا باور کنید وضعیت سالن های اجرایی اهواز و خوزستان مثل رستوران هاست این نه حق خوزستان است و نه آرزوی من برای زادگاهم.

اما چه چیزی باعث می شود که اهواز که به عنوان یک کلان شهر در جغرافیای سیاسی اجتماعی ایران شناخته می شود، هنوز مکان مناسبی برای اجرای زنده نداشته باشد؟ همان شهر و استانی که یکی از بزرگترین و غنی ترین منابع موسیقی ایران است و بر کسی پوشیده نیست که چقدر موسیقی در خون جنوبی ها ریشه دوانده است. در استان خوزستان سالن های عروسی و ورزشی در اختیار علاقه مندان به کنسرت است که هیچ کدام برای اجرای موسیقی زنده و اجرا طراحی نشده اند. شهرهای استان خوزستان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برنامه های زنده موسیقی بسیاری به ویژه در کلان شهر اهواز برگزار می شود.

همه اینها در حالی است که استان خوزستان از مکان های استاندارد برای برگزاری این نوع رویدادها محروم است. عوامل زیادی باعث تفاوت معناداری بین کنسرت های تهران و شهرستان ها شده است. موضوعی که به خصوص در سال های اخیر باعث نارضایتی هنرمندان و مردم شده است.

از جمله این موارد می توان به شرایط نامناسب و نامتعارف سالن های کنسرت، ظرفیت کم سالن ها، مشکلات ضبط صدا، تهویه مطبوع و عدم استقرار سالن ها در مکان های مناسب اشاره کرد. امیدواریم مسئولان حداقل در دولت جدید و پس از امضای سند ملی موسیقی، وضعیت سالن‌های موسیقی اهواز را بررسی کنند و امکانات و زیرساخت‌ها را برای ارائه خدمات به مخاطبان موسیقی متناسب با بلیت کنسرت‌ها فراهم کنند. قیمت اینگونه است که هنرمندی در سطح عرفان طهماسبی که برای خودش و کیفیت اجراهایش اهمیت زیادی دارد، بالاخره می تواند در زادگاهش با هوادارانش دیدار کند و کنسرتی به افتخار او برگزار کند.»

ادامه حواشی پوشش نامتعارف خواننده پاپ/ ما دوست تئاتر نیستیم!

امین بانی; موسیقی و کنسرت جدید در راه است.

امین بانی خواننده موسیقی پاپ که در ماه های اخیر کمتر در زمینه اجرای زنده، تولید و سایر فعالیت های موسیقایی فعالیت داشته است، با انتشار پستی از آغاز فصل جدیدی از فعالیت های موسیقی خود خبر داد.

وی در مطلبی با عنوان “به وقام” دلتنگی نوشت: مدتی از کار دور بودم و دلم برای شما تنگ شده بود، موسیقی جدید در راه است، انشاالله به زودی و این بار در شهرهای مختلف همدیگر را خواهیم دید.

نام شهری که دوست دارید در آن کنسرت برگزار کنیم را کامنت کنید.»

ادامه حواشی پوشش نامتعارف خواننده پاپ/ ما دوست تئاتر نیستیم!

آرمین زارعی من فسخ قراردادم را تایید می کنم

آرمین زارعی خواننده موسیقی پاپ که در هفته های اخیر درگیری با تهیه کننده اش به دادگاه رسیده است، با انتشار متنی فسخ قراردادش را تایید کرد.

وی نوشت: سلام عزیزان؛ خبر تایید فسخ قراردادم را که از طریق دستگاه محترم قضایی در حال انجام است را تایید می کنم…

می دانم که لازم است در این صفحه اطلاعات تکمیلی در این زمینه به صورت شفاف ارائه شود و همچنین دلیل سکوت در این مدت به احترام مخاطبان و طرفداران عزیزم بوده و هست. از حمایت همیشگی شما متشکرم.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=343436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.