افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

لزوم همگرایی همه دستگاه ها برای پیشگام بودن در هوش مصنوعی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 343336
لزوم همگرایی همه دستگاه ها برای پیشگام بودن در هوش مصنوعی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشتردکتر حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در پی سخنان روز گذشته رئیس جمهور مقام معظم رهبری و تاکید جدید آن بر فناوری هوش مصنوعی حاکی از اهمیت توسعه هوش مصنوعی در کشور است. خبرگزاری بیشتر افشین در بخشی از این یادداشت تاکید کرده است که […]

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشتردکتر حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در پی سخنان روز گذشته رئیس جمهور مقام معظم رهبری و تاکید جدید آن بر فناوری هوش مصنوعی حاکی از اهمیت توسعه هوش مصنوعی در کشور است. خبرگزاری بیشتر افشین در بخشی از این یادداشت تاکید کرده است که پیشرفت و ارتقای هوش مصنوعی در کشور مستلزم تامین زیرساخت ها، حمایت از نخبگان و ایجاد ساز و کارهای قانونی و شفاف برای فعالیت در این حوزه است.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

در طول تاریخ، عوامل مختلفی بر تصمیم ابرقدرت های جهانی تأثیر گذاشته است. از اندازه و جمعیت، ذخیره و پشتیبانی منابع گرفته تا تسلیحات و قابلیت های جنگی، هر یک از آنها در تعیین قدرت حاکمان در دوره ای از تاریخ نقش داشتند. این فرآیند با انقلاب های علمی و در نتیجه با انقلاب صنعتی دچار دگرگونی گسترده ای شد و به تدریج قدرت تولیدی و صنعتی در صحنه قدرت جهانی نقش آفرینی کرد. امروزه فناوری های نوین و توانمندی های علمی است که در این صحنه نقش آفرینی کرده است.

با این تفاوت که با توجه به ماهیت سرگیجه‌آور فناوری‌های کنونی، رقابت برای رهبری جهانی بسیار نزدیک است که بتوان لحظه‌ای درنگ کرد. باید به زنگ هشدار گوش داد و از هر فرصتی برای به دست آوردن شتاب استفاده کرد و شاید فرصت های از دست رفته گذشته را با قابلیت های فعلی جبران کرد.

ظهور هوش مصنوعی در سال های اخیر جهان را به شیوه های شگفت انگیزی تحت تاثیر قرار داده است. ظرفیت وسیع و بکر این فناوری از محدودیت ها و محدودیت های ذهن انسان فراتر رفته و هر روز با کاربردهای جدید شگفت زده می شود. فناوری آینده که به زودی معنا و مفهوم جدیدی را برای حکمرانی جهانی به ارمغان خواهد آورد و کسانی که به درستی این قابلیت را شناسایی کرده و پذیرفته باشند، موفق خواهند شد.

این موضوع در جهان بینی رهبر معظم انقلاب نیز بسیار مشهود است; وی در اظهارات خود بارها بر اهمیت توجه به توسعه هوش مصنوعی تاکید کرده و حتی در دیدار با اعضای دولت چهاردهم نیز گفته است که بهره برداری از هوش مصنوعی در حوزه های مختلف کافی نیست، بلکه باید به آن توجه شود. قادر به تسلط بر لایه های عمیق و متنوع آن و یکی از پیشگامان آن در Let’s Be the World است، قبل از اینکه دیگران کارت برنده این بازی را بگیرند و کشورهای دیگر را از داشتن آن منع کنند، همانطور که با انرژی هسته ای کردند.

زمان آن فرا رسیده است که با عزم جزمی حضور خود را در این رقابت جهانی تقویت کنیم و با تمام قوا در توسعه این فناوری جدید پیش برویم. پیشرفت و ارتقای هوش مصنوعی در کشور مستلزم تامین زیرساخت ها، حمایت از نخبگان و ایجاد سازوکارهای قانونی و شفاف برای فعالیت در این زمینه است.

تحقق این مهم جز با همکاری همه نهادها و ارگان های ذیربط امکان پذیر نیست. ما در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به عنوان نهاد متولی توسعه فناوری کشور، تلاش خواهیم کرد تا با همگرایی و هم افزایی هر چه بیشتر توسعه این فناوری در کشور، توسعه فناوری را در کشور تسریع و تعمیق بخشیم. فعالیت ها و اقدامات بخش دولتی و خصوصی. سناریوهای بین المللی باشید.

به گزارش مهر، رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود تأکید کردند که اگر به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی دست پیدا نکنیم، می‌توانند مانند انرژی اتمی، سازمان هوش مصنوعی در دنیا تشکیل دهند و مانع پیشرفت کشور شوند. .

رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود خطاب به دولت تاکید کردند که دستیابی به فناوری های عمیق و عمیق این موضوع و پیگیری لایه های زیرساخت هوش مصنوعی در کشور ضروری است. این مدیریت در جای دیگری گفت: کسانی که در قبال این مسائل هستند باید انشاءالله پیگیری کنند. البته در دولت سیزدهم سازمانی به نام «سازمان ملی هوش مصنوعی» زیر نظر رئیس جمهور تشکیل شد که اتفاق خوبی بود اما الان نیمه کاره است. اگر همین سازمان زیر نظر آقای رئیس جمهور به کار خود ادامه دهد، این امید وجود دارد که انشالله این کار به همان شکلی که ارائه شد انجام شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=343336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.