افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

دروغی به نام سازمان/نهاد تامین اجتماعی علیه کارگر و کارفرما که شرکت ها را از سمت العینی مسدود می کند!

  • کد خبر : 342504
دروغی به نام سازمان/نهاد تامین اجتماعی علیه کارگر و کارفرما که شرکت ها را از سمت العینی مسدود می کند!

تینا مزدکی رضا قربانی، بنیانگذار راهکار، نایب رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران و رئیس سابق کمیسیون فین تک سازمان نصر تهران مهمان «کافه خبر» در خبرآنلاین بود. . با توجه به انعکاس گسترده اظهارنظرهای یکی از مدیران میانی سازمان تامین اجتماعی درباره بسترهای سلامت دیجیتال، با رضا قربانی درباره اقتدار […]

تینا مزدکی رضا قربانی، بنیانگذار راهکار، نایب رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران و رئیس سابق کمیسیون فین تک سازمان نصر تهران مهمان «کافه خبر» در خبرآنلاین بود. . با توجه به انعکاس گسترده اظهارنظرهای یکی از مدیران میانی سازمان تامین اجتماعی درباره بسترهای سلامت دیجیتال، با رضا قربانی درباره اقتدار این سازمان و محدودیت هایی که برای بسترهای سلامت دیجیتال ایجاد می کند، گفت و گو کردیم. شرح این گفتگو را در ادامه بخوانید:

تامین اجتماعی؛ نهادی علیه کارگر و کارفرما

رضا قربانی معتقد است امروز سازمان تامین اجتماعی به یکی از قدرتمندترین نهادهای کشور تبدیل شده است. وی در همین راستا تصریح کرد: تامین اجتماعی می تواند هر کاری بخواهد انجام دهد، اکنون می تواند تصمیم بگیرد که تمام حساب های بانکی یک نفر را مسدود کند و این دردناک است و در مقابل هیچکس در قبال اتفاقی که افتاده پاسخگوی کاربر نیست.

وی ادامه داد: امروزه تامین اجتماعی به مهمترین و جدی ترین مانع برای شرکت ها تبدیل شده است، نمی توان کارآفرین و کسبه ای را پیدا کرد که در حال حاضر بدهی جاری به تامین اجتماعی نداشته باشد، سازمان تامین اجتماعی به نهادی در مقابل سازمان تامین اجتماعی تبدیل شده است. کارگر و علیه کارفرما.

موضع رضا قربانی بابیان اینکه تامین اجتماعی به دلیل باورهای غلط چپ در دهه 60 در مسیر اشتباهی پیش می رود. وی گفت: سازمان تامین اجتماعی با هدف سلب حق کارگر از کارفرما ایجاد شد اما امروز کارگر از طریق سازمان تامین اجتماعی به حق و حقوق خود رسیده است با این تفاوت که همه کارگران باید به سازمان تامین اجتماعی مرتب؟

رضا قربانی در کافه خبر آنلاین

سازمان تامین اجتماعی موفق ترین مدل کسب و کار در کشور است

وی گفت: اکنون موفق ترین مدل کسب و کار در ایران سازمان تامین اجتماعی است؛ مدلی که نه به دولت پاسخگو است، نه به شرکت ها و نه کارگر، نگاه از بالا به پایین و نگاه موضوع محور دارد. او پول می گیرد و آنچه را که می خواهد انجام می دهد، در نهایت مجبور نیست به کسی پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی اصلا اهل تعامل و گفت وگو نیست، گفت: سازمان تامین اجتماعی از بالا به پایین با کارگران برخورد می کند.

تامین اجتماعی العینی مانع کسب و کار می شود

رضا قربانی با اشاره به اینکه امروز سازمان تامین اجتماعی در همه عرصه ها ورود پیدا کرده است، ادامه داد: وی گفت: واقعیت این است که سازمان تامین اجتماعی ضمانت اجرایی بالایی دارد، امروزه همه شرکت ها از سازمان تامین اجتماعی می ترسند، چون آنها را می بندد، جریمه های سنگینی برای آنها اعمال می کند و پاسخگوی هیجکس نیست. اگر نمی توانید، حقوق بگیرید.”

پس دورکاری و فریلنسری چطور؟

قربانی بابیان این مشکل که سازمان تامین اجتماعی این تغییر را نپذیرفت، گفت: تامین اجتماعی سیستم ها را به روز نکرد و سعی نکرد با تغییرات همگام شود؛ منطق تغییرات پذیرفته نشده است، یعنی… منطق امروز سازمان تامین اجتماعی همان است که کارگر و کارفرما در چهل سال پیش کار می کردند، انگار کارگر جایی کار می کرد و کارفرما بود و بالاخره کاری از راه دور و خود انجام شد. اشتغال؟

وی افزود: یکی از مشاغلی که همیشه برای کارمندان تامین اجتماعی مشکل داشته، خبرنگاری و دورکاری است، زمان می برد تا متوجه شوند خبرنگار فردی است که در دفتر نیست؛ منظورم این است که “نماینده بیمه آمده است. و دید که او روزنامه نگار نیست و منطق رفتن روزنامه نگار برایش قابل قبول نیست تا این موضوع روشن شود.

تامین اجتماعی، پاسیواین تنهایی بعضی هاست

این فعال کسب و کار دیجیتال گفت: سازمان تامین اجتماعی از آن جاهایی است که دیگر حتی عقیدتی هم ندارد، برای عده ای حیاط خلوت است اما از آن جاهایی است که باید پاکسازی شود.

وی همچنین درباره تشکیل تشکل های دیگر در این زمینه گفت: برخی از دوستان موضوعی را مطرح می کنند و آن را بد نمی دانند و آن تشکیل سازمان های همسو با تامین اجتماعی است. “الزامی که من فقط برای یک مکان برای تضمین آینده خود بپردازم چیست؟”

تامین اجتماعی اکنون جعلی است!

وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی ماهیت خود را تغییر داده است، گفت: تامین اجتماعی سازمانی است که باید خدمات ارائه کند، سازمانی نیست که پول دریافت کند، اما امروزه شکل های متفاوتی نسبت به سهم کارگر دارد. و تاجر، در قراردادها قرار می گیرد، وارد بحث تسویه حساب می شود و همه را فلج کرده است «تامین اجتماعی حتی رقمی هم نمی دهد و اگر هم می دهد آنقدر مبهم، احمقانه و پیچیده است که نیست. روشن است که از کجا آمده است.

227323

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=342504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.