افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

دادگاه صلح خوزستان فعالیت خود را آغاز کرد

  • کد خبر : 342398
دادگاه صلح خوزستان فعالیت خود را آغاز کرد

به گزارش رکنا از خوزستان؛ علی دهقانی روز سه شنبه در مراسم تحلیف دادگاه صلح خوزستان تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف همچنان در کنار دادگاه صلح برای توسعه و گسترش صلح و سازش فعال هستند. وی افزود: ایجاد صلح و سازش بین طرفین در ابتدا در شوراهای حل اختلاف دنبال می شود و در صورت […]

به گزارش رکنا از خوزستان؛ علی دهقانی روز سه شنبه در مراسم تحلیف دادگاه صلح خوزستان تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف همچنان در کنار دادگاه صلح برای توسعه و گسترش صلح و سازش فعال هستند.

وی افزود: ایجاد صلح و سازش بین طرفین در ابتدا در شوراهای حل اختلاف دنبال می شود و در صورت عدم توافق، قاضی دادگاه صلح طبق قانون به موضوع رسیدگی می کند.

دهقانی بیان کرد: آرای دادگاه صلح در برخی از امور و دعاوی مالی تا سقف 500 میلیون ریال قطعی و در سایر موارد قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به مزیت های دادگاه صلح گفت: دادگاه صلح با همکاری و حمایت طرفین پرونده و اعضای شوراهای حل اختلاف در سازش پرونده موثر است. کاهش هزینه های فرآیند و سرعت بخشیدن به فرآیند.

وی مطالبات مالی تا سقف یک میلیارد ریال، دعاوی تصرف عدوانی، مزاحمت و ممانعت از حقوق اعم از کیفری و حقوقی و برخی دعاوی مربوط به جهیزیه، جهیزیه و نفقه را از جمله موارد در صلاحیت این دادگاه عنوان کرد و افزود: : درخواست موارد مربوط به تخلیه مستاجر و تعدیل اجاره بها، علاوه بر دعاوی مربوط به عایدی سرمایه و حق تملیک یا معامله یا تجارت، اقامه رهن، دعوای تصحیح شناسنامه و استرداد شناسنامه از دیگر موارد است. در صلاحیت دادگاه صلح است.

دهقانی تصریح کرد: جز در مواردی که در صلاحیت دیوان عدالت اداری است، اصلاح مشخصات صلاحیت تحصیلی، شرط اخذ پایان کار، آزمون رشد، الزام به صدور شناسنامه، تصحیح و نام. تغییر از جمله موارد دیگر در صلاحیت این دادگاه است.

وی افزود: به زودی دادگاه های صلح در سایر حوزه های قضایی استان تشکیل می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=342398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.