افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

دستگیری پاول دوروف؛ سرنوشت تونی کوین چه خواهد شد؟

  • کد خبر : 342249
دستگیری پاول دوروف؛ سرنوشت تونی کوین چه خواهد شد؟

دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام در 25 آگوست (4 شهریور) در فرودگاه Le Bourget در نزدیکی پاریس موجی از نگرانی و اعتراض را در صنعت فناوری و کریپتو ایجاد کرده است. مقامات فرانسوی دوروف را بر اساس تحقیقات قضایی در مورد مشارکت وی در تسهیل فعالیت های مجرمانه از طریق پلت فرم پیام رسانی تلگرام […]

دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام در 25 آگوست (4 شهریور) در فرودگاه Le Bourget در نزدیکی پاریس موجی از نگرانی و اعتراض را در صنعت فناوری و کریپتو ایجاد کرده است. مقامات فرانسوی دوروف را بر اساس تحقیقات قضایی در مورد مشارکت وی در تسهیل فعالیت های مجرمانه از طریق پلت فرم پیام رسانی تلگرام دستگیر کردند.

به گزارش اسمارتک نیوز، این اتهامات شدید و فراگیر هستند تسهیل تروریسم، قاچاق مواد مخدر، بهره کشی از کودکان، کلاهبرداری سازمان یافته، مشارکت در جرایم سایبری و پولشویی علاوه بر این، دوروف با اتهاماتی در ارتباط با ارائه ابزارهای رمزنگاری غیرمجاز مواجه است که نگرانی‌هایی را در مورد نقش تلگرام در جرایم سازمان‌یافته افزایش می‌دهد.

تحقیقات قضایی و اتهامات جنایی

دستگیری دوروف بخشی از تحقیقات گسترده‌تری است که در اوایل ژوئیه امسال به رهبری JUNALCO، بخش جرایم سایبری پاریس آغاز شد. به گفته دادستان عمومی پاریس، دوروف با 12 اتهام کیفری از جمله شرکت در معاملات غیرقانونی و استثمار کودکان از طریق پلتفرم آن. مقامات فرانسوی استدلال می کنند که بدون تنظیم محتوا در تلگرامآن را به مرکز جرایم سازمان یافته علاوه بر این، دوروف متهم به ارائه خدمات رمزنگاری غیرمجاز است، طبق مقررات فرانسه که نیاز به گواهی برای چنین ابزارهایی دارد.

دستگیری دوروف به همراه محافظش و یک زن ناشناس نگرانی هایی را در مورد آینده تلگرام افزایش داده است. قوه قضاییه فرانسه مدت بازداشت دوروف را تمدید کرد 96 ساعت تمدید شد تا امکان بازجویی بیشتر قبل از تصمیم گیری در مورد محکومیت یا آزادی او فراهم شود. این اقدام بر جدی بودن اتهامات و بحث های مطرح شده در مورد آن تاکید می کند تعادل آزادی بیان و مسئولیت پلت فرم به این ترتیب دوروف احتمالا تا 28 آگوست (7 سپتامبر) در بازداشت خواهد ماند.

واکنش های جهانی و مبارزات حقوقی

دستگیری دوروف بحث هایی را در مورد مسئولیت های قانونی پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تعدیل محتوا به راه انداخته است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، تصریح کرد که این دستگیری تنها بوده است قضایی بود و سیاسی نیست و در مورد تعهد فرانسه به آزادی بیان در چارچوب قانون وی تاکید کرد که بیانیه مکرون با هدف رد اتهامات مداخله سیاسی انجام شده است و گفته است که قوه قضاییه مستقلاً در مورد پرونده دوروف تصمیم خواهد گرفت.

در همین حال، رهبران صنعت فناوری و اینفلوئنسرهای رمزنگاری پشت سر Durov جمع شده‌اند. ایلان ماسک، جاستین سان و دیگران با اشاره به نگرانی در مورد آزادی بیان، اقدامات مقامات فرانسوی را محکوم کرده اند. متحدان دوروف استدلال می‌کنند که او به‌طور ناعادلانه به دلیل مقاومت در برابر فشار دولت برای به خطر انداختن سیاست‌های رمزنگاری تلگرام مورد هدف قرار گرفته است. وضعیت به شدت سیاسی شده است و رهبران جهانی و چهره های صنعت در هر دو طرف بحث حضور دارند.

تاثیر بازار و آینده مبهم تلگرام

دستگیری دوروف تاثیر قابل توجهی بر ارزهای دیجیتال مرتبط با تلگرام، به ویژه ToneCoin داشته است. قیمت سکه تون پس از دستگیری دوروف به پایان رسید ۳۰٪ کاهش یافته و همچنان با فشار نزولی مواجه است. توکن های بومی دیگر مانند NatCoin نیز کاهش قابل توجهی را تجربه کرده اند. تحلیلگران هشدار می دهند که اگر روند قانونی منجر به اتهاماتی علیه دوروف شود، تون کوین ممکن است بیشتر سقوط کند. با این حال، اگر Durov آزاد شود، پتانسیل ToCoin برای شروع بازیابی قیمت وجود دارد.

از آنجایی که تلگرام از سوی چندین دولت مورد بررسی قرار گرفته است، از جمله تحقیقات در حال انجام در هند، آینده این پلتفرم همچنان نامشخص است. دولت هند در حال حاضر در حال بررسی دخالت تلگرام در قمار و اخاذی است که می تواند منجر به ممنوعیت در این کشور شود. علاوه بر مشکلات این پلتفرم، حملات DDoS در تلافی دستگیری دوروف، وب سایت های دولت فرانسه را هدف قرار داده و تنش های ژئوپلیتیکی و سایبری پیرامون این پرونده را تشدید کرده است.

نتیجه دستگیری دوروف و نبردهای قانونی بعدی احتمالاً پیامدهای گسترده‌ای نه تنها برای تلگرام بلکه برای موضع گسترده‌تر صنعت فناوری در مورد حفظ حریم خصوصی، رمزنگاری و تعدیل محتوا خواهد داشت.

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام ممکن است از کار بیفتد در روز چهارشنبه آزاد شود، اما بازار مطمئن نیست که او تا آن زمان آزاد شود. دلالان در بازار پیش بینی پلی مارکت نسبت به آزادی دوروف در ماه آگوست و احتمال آزادی او تردید دارند تا اکتبر ذره برای جسم مستقیم ۷۲٪ برآورد کرده اند

وطن بلاک چین

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-08-27 11:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=342249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.