افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

آتش سوزی 15 هکتار از مرتع قره داغ را نابود کرد

  • کد خبر : 341784
آتش سوزی 15 هکتار از مرتع قره داغ را نابود کرد

آفتاب نیوز: حسن قاسم پور به مهار حریق در حوزه استحفاظی آقداغ خلخال اشاره کرد و اظهار داشت: این آتش سوزی پس از چند ساعت با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست و آتش نشانان هشتجین مهار و اطفا شد. منطقه وی تصریح کرد: مسئولان یگان حفاظت محیط زیست به […]

آفتاب نیوز:

حسن قاسم پور به مهار حریق در حوزه استحفاظی آقداغ خلخال اشاره کرد و اظهار داشت: این آتش سوزی پس از چند ساعت با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست و آتش نشانان هشتجین مهار و اطفا شد. منطقه

وی تصریح کرد: مسئولان یگان حفاظت محیط زیست به محض اطلاع به همراه سایر عوامل برای مهار آتش در منطقه حاضر شدند و کمک و همکاری همسایگان در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: این آتش سوزی عمدی بوده و به نظر می رسد بر اثر آتش سوزی گردشگران یا اهالی به محوطه مرتع سرایت کرده و بیش از 15 هکتار از علف ها، اراذل و اوباش، درختان و بوته ها آسیب دیده است. .

قاسم پور افزود: موضوع از طریق مراجع انتظامی و قضایی در دست بررسی است تا ماموران درگیر در این آتش سوزی عمدی دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این آتش سوزی خسارتی به حیات وحش وارد نشد، اما بسیاری از گونه های گیاهی و علف ها از بین رفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل مساحت آن را 93 هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال سه پاسگاه محیط زیست با تلاش محیط بانان مشغول به کار هستند که به مردم خدمات ارائه می کنند. 24 ساعت شبانه روز.

قاسم پور افزود: در حوزه مراتع نیز هرگونه آتش سوزی مرتعی و جنگلی با مراقبت منابع طبیعی و پیشگیری از هرگونه آتش سوزی مواجه است و محیط زیست تنها کمک آن در این مجموعه برای ارائه خدمات بیشتر است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از اهالی خواست از آتش سوزی در این منطقه خودداری کنند تا آسیبی به منطقه حفاظت شده و گونه های جانوری و گیاهی وارد نشود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=341784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.