افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

قنبرزاده: فعلا تخلفی از سقف بودجه ثبت نشده است! / نمی توانیم پرداخت های مخفیانه را کنترل کنیم! – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 341758
قنبرزاده: فعلا تخلفی از سقف بودجه ثبت نشده است! / نمی توانیم پرداخت های مخفیانه را کنترل کنیم! – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که محدودیت بودجه وجود دارد و هیچ باشگاهی اعتراض نکرده است. منصور قنبرزاده در مورد اینکه برخی تیم های لیگ برتری از سقف قراردادی خارج شده اند، گفت: به خودم اجازه نمی دهم تیمی را نام ببرم، کارگروه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه با همه باشگاه های لیگ […]

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که محدودیت بودجه وجود دارد و هیچ باشگاهی اعتراض نکرده است.

منصور قنبرزاده در مورد اینکه برخی تیم های لیگ برتری از سقف قراردادی خارج شده اند، گفت: به خودم اجازه نمی دهم تیمی را نام ببرم، کارگروه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه با همه باشگاه های لیگ برتری و لیگ یک و روسای هیئت فوتبال مشورت کرده و متعهد شده است. کارشناسان تا زمان تدوین این دستورالعمل ها. این بخشنامه پس از تصویب در کمیته های ذیربط هیات مدیره تصویب و قانون شد و به سازمان لیگ نیز اعلام کردیم، آنها نیز بر اجرای آن نظارت دارند.

وی ادامه داد: در این مرحله سازمان لیگ تخلفی را به کارگروه گزارش نکرده است. اجرای این دستورالعمل بر عهده سازمان لیگ است اما ممکن است برخی باشگاه ها به دلیل رسیدن به سقف بودجه، نتوانند قرارداد برخی بازیکنان خود را ثبت کنند. سازمان لیگ هم اعلام کرده دیگر نمی توان قرارداد جدیدی امضا کرد. آخرین اطلاعاتی که دارم این است که برخی از باشگاه ها مانند سپاهان چند بازیکن دارند که در لیست فروش قرار داده اند و هنوز مراحل تکمیل نشده است و اصرار دارند بازیکنانی که برای فروش گذاشته اند را از لیست خود حذف کنند. بودجه ما با کمیته وضعیت صحبت کردیم، قوانین می گوید در صورت استعفای بازیکن یا فسخ یک طرفه می توان تعهدات مالی را کاهش داد که این امر عواقب خاص خود را دارد. باشگاه سپاهان نیز برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود قرارداد چهار یا پنج بازیکن خود را فسخ کرده است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که «برای چند باشگاه باید سقف بودجه افزایش یابد؟» گفت: محدودیت بودجه وجود دارد و هیچ باشگاهی با آن مخالفت نکرده است. برخی از باشگاه ها بر سر درآمد AFC اختلاف دارند، به عنوان مثال، باشگاه هایی که در جام الیت هستند 800000 دلار دریافت می کنند و سپس 100000 دلار برای هر برد در لیگ الیت و 50000 دلار در لیگ پایین دریافت می کنند. این موارد نیز در دستورالعمل گنجانده شده است.

قنبرزاده یادآور شد: قوانین در ابتدای فصل تعیین می شود و سپس تغییراتی به آن اضافه می شود که باعث سردرگمی تیم ها می شود. خود باشگاه ها می گویند درآمد قابل تحقق ما این مقدار است، یکی از شاخص ها همین موضوع بوده است و نظرات کتبی آنها را هم از همه باشگاه ها و از چهار باشگاه فعلی خود در لیگ الیت و لیگ قهرمانان آسیا دریافت کردیم. ما به صورت مکتوب نوشتیم که حداکثر 25 نفر 30 درصد بودجه را افزایش می دهند و پیشنهاد آنها را هم درج کردیم. ضمناً دستورالعملی که تغییر نکرده سه موردی بود که مدیران چهار باشگاه مطرح کردند، یکی از آنها قرارداد بازیکنان بالای 30 سال بود که نباید یک ساله باشد و آن موضوع را اصلاح کردیم. نکته دیگر بحث بازیکنان 25 ساله بود که خواستار اضافه شدن دو مکان در صورت قرارداد با یک باشگاه بودند.

وی با توجه به اعتراض باشگاه ها به لیست بازیکنان زیر 25 سال، تصریح کرد: باشگاه ها مخالفتی ندارند، درخواست آنها این است که دو بازیکن زیر 25 سال به سهمیه اضافه شوند و در دستورالعمل شروع، این دو بازیکن در لیست زیر قرار گرفته اند. آنها 25 سال سن دارند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه مبلغی خارج از قرارداد به بازیکنان پرداخت می شود، گفت: فدراسیون فوتبال وظایف و اختیارات خاصی دارد و نمی تواند حساب شخصی افراد را کنترل کند. اساس آن چیزی است که در سازمان لیگ ثبت می شود و اگر خدای ناکرده پشت صحنه پول رد و بدل می شد، نهادهای نظارتی باید وارد می شدند که این کار را هم کردند. مثلاً در یک باشگاه، بازیکنی گفته است که از اسپانسر پول دریافت کرده است. در آیین نامه منعی برای انعام اسپانسر ندارد و می گوید خوب است و می توانم بدهد، اما می گوید هدایای نقدی اسپانسر یا هوادار باید در دفاتر باشگاه ثبت شود و ما او در این دستورالعمل گفت: قانون مبارزه با پولشویی باید رعایت شود. یکی از نهادهای نظارتی نیز همین موضوع را پیگیری کرد و از باشگاه مورد نظر توضیحاتی خواست.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)