افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

پیروزی ناچیز حزب راستگرای «پوئبلو» در انتخابات پارلمانی اسپانیا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 34169
پیروزی ناچیز حزب راستگرای «پوئبلو» در انتخابات پارلمانی اسپانیا – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حزب راستگرای مردمی اسپانیا با اعلام پیروزی در انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام کرد که اکثریت آرا را به دست آورده است اما نتوانست اکثریت آرا را برای تشکیل دولت به دست آورد. خبرگزاری اسپوتنیک بامداد دوشنبه گزارش داد، بر اساس اعلام نتایج نیمه رسمی انتخابات پارلمانی اسپانیا، حزب راستگرای مردمی اسپانیا […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حزب راستگرای مردمی اسپانیا با اعلام پیروزی در انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام کرد که اکثریت آرا را به دست آورده است اما نتوانست اکثریت آرا را برای تشکیل دولت به دست آورد.

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد دوشنبه گزارش داد، بر اساس اعلام نتایج نیمه رسمی انتخابات پارلمانی اسپانیا، حزب راستگرای مردمی اسپانیا به رهبری «آلبرتو نونز رفع شدبا کسب بیشترین آرا، در رقابت حزبی در انتخابات زودهنگام پارلمانی پیروز شد، اما به دلیل از دست دادن اکثریت خود در پارلمان نتوانست دولت تشکیل دهد.

او با شمارش بیش از 99.3 درصد آرا در انتخابات پارلمانی اسپانیا، نشان داد که حزب مردمی به رهبری “آلبرتو نونیز رفع شد” با تصاحب 136 کرسی؛ 47 کرسی بیشتر نسبت به دوره انتخاباتی 4 سال قبل و رهبری سوسیالیست هاپدرو سانچز 122 کرسی از مجموع 350 کرسی پارلمان اسپانیا را به دست آورد.

به گزارش رسانه های اسپانیایی، با وجود نتایج مثبت این رای گرفتن به آلبرتو نونیز فیخو، رهبر حزب راست‌گرای مردمی، نتوانست به نتیجه مطلوب یعنی کسب 150 کرسی برای ائتلاف با سایر احزاب کوچک برای تشکیل دولت دست یابد.

به گفته منابع خبری، برای رسیدن به اکثریت ۱۷۶ کرسی، حزب مردمی نیاز به تشکیل ائتلاف با احزاب کوچکتر برای تشکیل دولت جدید اسپانیا دارد.

«پدرو سانچز، رهبر حزب سوسیالیست و رقیب حزب راست‌گرای مردمی نیز با توجه به اینکه سوسیالیست‌ها کرسی‌های بیشتری نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۹ کسب کردند، نتیجه انتخابات را جشن گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.