افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

رئیس کمیته داوری فدراسیون فوتبال پاسخ می دهد: چرا VAR گل تراکتور به پرسپولیس را بررسی نکرد؟ – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 341654
رئیس کمیته داوری فدراسیون فوتبال پاسخ می دهد: چرا VAR گل تراکتور به پرسپولیس را بررسی نکرد؟ – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به سوالات خبرنگاران درباره صحنه های جنجالی استقلال با ملوان و پرسپولیس با تراکتور پاسخ داد. دانیال مرادی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص قطع ارتباط داور با اتاق VAR در جریان بازی استقلال و ملوان و اعتراض کادرفنی ملوان اعلام کرد که ارتباط رادیویی تیم ملوان قطع نشده […]

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به سوالات خبرنگاران درباره صحنه های جنجالی استقلال با ملوان و پرسپولیس با تراکتور پاسخ داد.

دانیال مرادی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص قطع ارتباط داور با اتاق VAR در جریان بازی استقلال و ملوان و اعتراض کادرفنی ملوان اعلام کرد که ارتباط رادیویی تیم ملوان قطع نشده است. تیم داوری و اتاق VAR و طبق پروتکل، استفاده از VAR دارای یک سیستم پشتیبان است که در کنار زمین به عنوان پشتیبان قرار دارد تا در صورت برقراری ارتباط الکترونیکی و ارتباط رادیویی بین تیم داوری و اتاق VAR داوران گم شده اند. پروتکل VAR می گوید ما دو نوع تصمیم در بازی داریم که توسط داور گرفته می شود، یکی تصمیمات واقعی و دیگری تصمیمات ذهنی و تحلیلی. در تصمیمات واقعی هیچ آنالیز وجود ندارد، یا بازیکن با توجه به خطوط انجام شده در آفساید است یا خیر و یا خطا در داخل محوطه جریمه یا خارج از محوطه است و در این تصمیمات بررسی فقط با دستگاه VAR انجام می شود. و در صورت تایید یا تغییر تصمیم، داور از طریق سامانه رادیویی پخش می شود که داور با نمایش تلویزیون تصمیم خود را اعلام می کند یا نظر خود را تغییر نمی دهد.

وی افزود: در تصمیمات تحلیلی مانند خطای هند که پنالتی است یا خیر و اشتباه منجر به کارت قرمز می شود و موارد دیگری که نیاز به تحلیل دارد و لازم است در صورت نظر تیم داوری داخل اتاق با موضوع داور در زمین فرق می کند، پس حتماً به داور می گویند برو تلویزیون و صحنه را ببین. به این ترتیب در خصوص صحنه گل استقلال و خطای مدافع ملوان روی آرمین سهرابیان که می گویند چرا داور به کنار زمین نرفت و صحنه را بررسی کرد، این تصمیم داور با قضاوت ویدیویی تایید شد. و نیازی به بررسی نبود

مرادی درباره صحنه برخورد امیری با بازیکن تراکتورسازی که منجر به گل تراکتورسازی شد، گفت: مفهومی مثل فاز مالکیت حمله داریم که در پروتکل VAR از لحظه شروع حمله تیم مهاجم حتی به گل هم می رسد. یک گل، اگر تخلفی انجام دهند مثلاً آفساید یا خطاهای دیگری وجود داشته باشد یا توپ قبل از زدن گل از زمین خارج شود، قطعا VAR وارد می شود و صحنه را بررسی می کند، اما در صحنه ای که پرسپولیس گل را دریافت می کند. ، قبل از آن یک اشتباه انجام می شود که درست یا غلط است و داور تشخیص می دهد که صحنه اشتباه است و هنوز فاز مالکیت حمله شروع نشده است. مرحله حمله بعد از خطا شروع می شود و اینجاست که VAR وارد عمل می شود و برخورد در وسط زمین را کنترل نمی کند حتی اگر داور به وضوح اشتباه کند و این کاملاً بی اعتبار است.

وی ادامه داد: اینطور نیست که یک دستگاه بخریم و به ایران بیایم و داوران آموزش دیده اند و می گویند به امید خدا لیگ را شروع می کنند. در تاریخ 29 مرداد ماه سال جاری، 5 روز مانده به شروع لیگ، ارزیابی نهایی توسط فیفا به صورت آنلاین از راه دور در ورزشگاه اراک انجام شد و فناوری، مانیتور، سیم کشی، کابل و … بررسی و به صورت عکس تایید شد. . و ویدیوها روی سیستم آپلود شد و تاییدش را گرفتیم تا بتوانیم لیگ را از 25 مرداد شروع کنیم. اگر بدون تایید فیفا از این فناوری استفاده کنیم، فوتبال تعلیق خواهد شد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)