افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

وزیر کشور: نباید اجازه دهیم پدیده های اجتماعی به یک پدیده امنیتی تبدیل شود/ اولویت اصلی ما حفظ عزت و کرامت مردم است.

  • کد خبر : 341502
وزیر کشور: نباید اجازه دهیم پدیده های اجتماعی به یک پدیده امنیتی تبدیل شود/ اولویت اصلی ما حفظ عزت و کرامت مردم است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایسنا: وزیر کشور در سخنانی در جلسه استانداران و با حضور رئیس جمهور اولویت اصلی را حفظ کرامت و کرامت مردم دانست و گفت: نباید اجازه دهیم پدیده های اجتماعی به هر شکلی به پدیده ای امنیتی تبدیل شوند. اسکندر مومنی روز دوشنبه در جلسه تجلیل و معارفه وزرای قدیم […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایسنا: وزیر کشور در سخنانی در جلسه استانداران و با حضور رئیس جمهور اولویت اصلی را حفظ کرامت و کرامت مردم دانست و گفت: نباید اجازه دهیم پدیده های اجتماعی به هر شکلی به پدیده ای امنیتی تبدیل شوند.

اسکندر مومنی روز دوشنبه در جلسه تجلیل و معارفه وزرای قدیم و جدید کشور با حضور دکتر مسعود بیزیکیان رئیس جمهور به تشریح اولویت های کاری خود در دولت چهاردهم پرداخت و گفت: امروز کشور نیازمند امنیت و آرامش است. رفاه و همبستگی ملی بیش از هر زمان دیگری است و خانواده وزارت کشور اعم از ستاد و استانداری و سایر عوامل در این مرحله نقش بسزایی دارند.

وی افزود: اولویت اصلی ما در این مرحله حفظ کرامت و کرامت مردم در همه امور است و این اولویت محور اصلی ما در برنامه ریزی ها و اقدامات است.

مومنی با بیان یکی از اولویت های وزارت کشور در فاز جدید، خطاب به مسئولان و کارگزاران اعم از استاندار، فرماندار و سایر کارکنان گفت: نباید حتی یک لحظه وقفه یا سهل انگاری در روند خدمات رسانی به مردم ایجاد شود.

وزیر کشور با اشاره به نقل قولی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: امروز افزایش همبستگی موجب افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به کارگزاران نظام و در نتیجه افزایش مشارکت می شود. در سناریوهای مختلف کشور مانند انتخابات و … و این مهمترین وظیفه ماست که از طریق همکاری و تعامل به آن دست یابیم.

وی ادای تکلیف را با توجه به اصل کرامت و کرامت مردم به عنوان یک تکلیف شرعی، قانونی و شرعی خواستار شد.

مومنی با تاکید بر تقویت نظم و امنیت عمومی به ویژه در اموری که باعث ایجاد احساس ناامنی می شود، گفت: این موضوع نیازمند نظارت ویژه است تا علاوه بر امنیت عینی، مردم نیز احساس امنیت و آرامش کنند، زیرا احساس امنیت در اندازه امنیت عینی مهم است.

وی اولویت بعدی در این مرحله را تعامل با مدیریت شهری و شوراهای محلی برای تقویت برنامه های عمرانی و رفع مشکلات منطقه ای دانست و افزود: در حال حاضر اکثر مراجعه کنندگان به ادارات محلی در حوزه شهرداری ها و به ویژه با توجه به تامین هزینه ها به ادارات محلی مراجعه می کنند. خدمات ، که نیاز به پیشگیری خاصی دارد.

وزیر کشور همچنین بر موضوع آسیب های اجتماعی تاکید کرد و تصریح کرد: در مواجهه با موضوع آسیب های اجتماعی همه باید تلاش کنیم تا بر اقناع، اقدامات مثبت و کار فرهنگی تمرکز کنیم.

وی تاکید کرد: هرگز نباید اجازه دهیم که پدیده های اجتماعی به پدیده های امنیتی تبدیل شوند و برعکس حتی پدیده های امنیتی نیز باید با سازوکارهای اجتماعی حل شود. این اقدامات مثبت، اقناعی و فرهنگی باید در همه امور مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر و خیرمقدم از رئیس جمهور، از حسن اعتماد دکتر البادزیکیان و همچنین رای اعتماد قدردانی کرد. از نمایندگان، برای عملکرد و اقدامات این وزارتخانه در دوره دکتر احمد وحیدی، به ویژه برگزاری انتخابات پنج مرحله ای خبرگان رهبری، شورای اسلامی و ریاست جمهوری و همچنین اربعین. امسال از وزیر سابق کشور تقدیر و تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=341502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.