افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

ارزش بازار استیبل کوین به بالاترین سقف تاریخی خود رسید

  • کد خبر : 341418
ارزش بازار استیبل کوین به بالاترین سقف تاریخی خود رسید

ارزش بازار استیبل کوین ها بیش از 168.1 میلیارد دلار به رکورد قبلی خود در مارس 2022 رسید و شکست. افزایش 0.8 درصدی ارزش استیبل کوین ها در هفته گذشته نشانه ورود سرمایه بیشتر به بازار کریپتو است. به گفته اسمارتک نیوز، افزایش تقاضا برای استیبل کوین ها به دلیل شرایط نامشخص بازار و اعتماد […]

ارزش بازار استیبل کوین ها بیش از 168.1 میلیارد دلار به رکورد قبلی خود در مارس 2022 رسید و شکست. افزایش 0.8 درصدی ارزش استیبل کوین ها در هفته گذشته نشانه ورود سرمایه بیشتر به بازار کریپتو است.

به گفته اسمارتک نیوز، افزایش تقاضا برای استیبل کوین ها به دلیل شرایط نامشخص بازار و اعتماد بیشتر سرمایه گذاران نهادی به ارزهای دیجیتال منجر به این رشد شده است.

ارزش بازار استیبل کوین ها در مارس 2022 به اوج خود رسید

بر اساس داده های دیفایلاما (DefiLlama)، کل سرمایه بازار استیبل کوین ها، به استثنای استیبل کوین های الگوریتمی، آخر هفته گذشته به بالاترین حد خود رسید.

ارزش بازار استیبل کوین ها در هفته گذشته 0.8 درصد افزایش یافت و به بیش از 168.1 میلیارد دلار رسید. این رقم مربوط به اوج تاریخی قبلی است در مارس 2022 که حدود 167 میلیارد دلار بودفراتر رفته است.

ارزش بازار در مهرماه به کمترین میزان خود یعنی حدود 122 میلیارد دلار رسید. زیرا پس از اینکه ارزش بازار در مارس 2022 به اوج خود رسید، شروع به کاهش کرد. بر اساس داده های DiFiLama، ارزش بازار استیبل کوین ها از ابتدای سال 2024 به رشد خود ادامه داده است.

راشل لوکاس، تحلیلگر ارزهای دیجیتال در BTCMarkets گفت:

افزایش ارزش بازار استیبل کوین ها ممکن است نشان دهنده این باشد که سرمایه گذاران نهادی سرمایه بیشتری را به بازار ارزهای دیجیتال تزریق می کنند.

به طور سنتی، تقاضا برای ثبات در شرایط نامشخص بازار افزایش می یابد. این امر باعث شده است که سرمایه گذاران به استیبل کوین ها به عنوان یک پناهگاه امن نگاه کنند. همچنین افزایش ارزش بازار استیبل کوین ها می تواند نشان دهنده افزایش اعتماد به بازار ارزهای دیجیتال به ویژه از سوی سرمایه گذاران نهادی باشد.

لوکاس همچنین توضیح داد که استیبل کوین ها توسط سرمایه گذاران نهادی به عنوان پل ارتباطی بین امور مالی سنتی و ارزهای دیجیتال استفاده می شود. وی افزود:

این روند نشان دهنده تغییر بیشتر در بازار به سمت ادغام استیبل کوین ها در استراتژی های معاملاتی و همچنین پرتفوی های بلندمدت است.

در همین حال، تتر (USDT)، بزرگترین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال، در سال جاری شاهد رشد ۲۸ درصدی ارزش بازار خود بوده است. در ابتدای سال ارزش بازار تتر 91.68 میلیارد دلار بود و اکنون به 117.93 میلیارد دلار رسیده است. طبق داده های Defayllama، تتر اکنون حدود 70 درصد از کل سرمایه بازار استیبل کوین ها را تشکیل می دهد.

با وجود نوسانات، ارزش بازار USDC در سال 2024 روند صعودی را تجربه کرد و از 23.8 میلیارد دلار در اوایل ژانویه به 34.72 میلیارد دلار رسید.

لیست ارزهای برتر در بازار - منبع: CoinMarketCap
لیست ارزهای برتر بازار – منبع: CoinMarketCap

اهمیت تتر و سایر توکن های متصل به دلار در طول زمان به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این به وضوح با رشد ارزش بازار استیبل کوین ها قابل مشاهده است. تتر پس از دستیابی به 4 میلیارد توکن USDT در چند روز گذشته، به بالاترین حد خود یعنی 168 میلیارد دلار رسید. با توجه به تسلط بالای این استیبل کوین، تاثیر آن بر ارزش کل بازار نیز کاملا مشهود است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-08-26 16:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=341418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.