افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

خدمات اضافی ممنوع است معلمان بازنشسته نباید مجبور به حضور در کلاس های درس شوند

  • کد خبر : 341415
خدمات اضافی ممنوع است معلمان بازنشسته نباید مجبور به حضور در کلاس های درس شوند

به گزارش بازار، پس از ابلاغ بخشنامه غیرقانونی شماره 19/700 وزارت آموزش و پرورش 21 تیرماه سال جاری که با توجیه حل بحران کمبود معلم و تضییع حقوق فرهنگیان صادر شده بود. در آستانه بازنشستگی، معاونت قضایی حمایت از حقوق عامه دیوان عدالت اداری وارد این موضوع شد. معاون قضایی حمایت از حقوق عامه دیوان […]

به گزارش بازار، پس از ابلاغ بخشنامه غیرقانونی شماره 19/700 وزارت آموزش و پرورش 21 تیرماه سال جاری که با توجیه حل بحران کمبود معلم و تضییع حقوق فرهنگیان صادر شده بود. در آستانه بازنشستگی، معاونت قضایی حمایت از حقوق عامه دیوان عدالت اداری وارد این موضوع شد.

معاون قضایی حمایت از حقوق عامه دیوان عدالت اداری به منظور جلوگیری از تضییع حقوق فرهنگیان و آزار و اذیت جمعی از معلمان در آستانه بازنشستگی وارد موضوع شد و با تشکیل جلسه با حضور جمعی از قضات متخصص در حوزه اداری و کارگری و معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه، مناظره و بررسی کارشناسان آموزش و پرورش برگزار شد.

در نهایت با تذکر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مغایرت بخشنامه مذکور با تبصره 6 ماده 29 قانون برنامه هفتم توسعه، مقرر شد اقدامات لازم برای اجرای قانون و اصلاح روند انجام شود.

در بخشنامه مذکور آمده است؛

با توجه به امکان ادامه خدمت برای آن دسته از کارکنان و معلمانی که فاقد شرایط 30 سال سابقه خدمت و 60 سال سن برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و 35 سال سابقه خدمت و 65 سال سن برای دارندگان مدرک کارشناسی می باشند. مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر، بازنشستگی افرادی که تمامی شرایط فوق را دارند، در صورت نیاز به خدمات آنها ممنوع است.

اعمال محدودیت های بازنشستگی یکی از ابزارهای وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم در کلاس های درس بود که با اعتراض برخی فرهنگیان بازنشسته همراه شد.

در چنین شرایطی دیوان عدالت اداری حکم عدم استفاده از فرهنگیان بازنشسته فاقد سه شرط اصلی را صادر کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=341415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.