افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

آنالیز مربی تیم فوتسال نانت ایران/ تهاجمی اما ناتوان از حفظ توپ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 341087
آنالیز مربی تیم فوتسال نانت ایران/ تهاجمی اما ناتوان از حفظ توپ – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی فوتسال 2024 از 24 شهریورماه در ازبکستان برگزار می شود و تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی این بازی ها با تیم های فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است. این رقابت ها در حالی برگزار می شود که 6 هفته از لیگ برتر می گذرد، وحید شمسایی سرمربی تیم […]

به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی فوتسال 2024 از 24 شهریورماه در ازبکستان برگزار می شود و تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی این بازی ها با تیم های فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است.

این رقابت ها در حالی برگزار می شود که 6 هفته از لیگ برتر می گذرد، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی ایران 22 بازیکن را برای اردوی تدارکاتی به تیم ملی دعوت کرده است و قرار است این تیم در دو تیم عالی حضور پیدا کند. مدارس دیدارهای نهم و یازدهم شهریور به مصاف قزاقستان می رود. اما چندی پیش فدراسیون فوتبال کرواسی بازی تدارکاتی ایران مقابل کرواسی را به دلایل غیر ورزشی لغو کرد.

تیم فرانسه به رهبری رافائل رنو که برای اولین بار در جام جهانی حضور دارد، در سال های اخیر به یکی از قوی ترین تیم های اروپا تبدیل شده است. برنامه آماده سازی این تیم برای جام جهانی بسیار فشرده و برنامه ریزی شده است. این تیم در اولین دیدار تدارکاتی خود برای جام جهانی به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه 3 بر یک پیروز شد. وی همچنین قرار است 5 جلسه دیگر نیز برگزار کند.

فابریس گاکونیول مربی تیم فوتسال فرانسه نانت متروپل با ملیت فرانسوی-اسپانیایی و تیمش موفق شدند دومین عنوان لشامپیون در فصل گذشته لیگ فرانسه را از آن خود کنند، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر به بررسی شرایط این تیم پرداخت. جام جهانی و شرایط تیم فرانسه در این تورنمنت. وی همچنین از ایران به عنوان یکی از قوی ترین تیم های جهان و یکی از مدعیان صعود به فینال یاد کرد.

این مربی 54 ساله از سال 2009 در تیم نانت دستیار بود و در سال 2016 هدایت این تیم را بر عهده گرفت و اولین مربی خارجی لیگ فرانسه شد. در این مدت پیشرفت چشمگیری داشته است. در فصل 2022، نانت قهرمان جام حذفی فرانسه شد و فصل گذشته نایب قهرمان لشامپ شد.

گفتگوی اختصاصی مهر با “فابریک گاکونیول” به شرح زیر است:

* آقای فابریس گاکونیول از وضعیت فوتسال فرانسه و وضعیت این ورزش در این کشور بگویید.

من 15 سال است که در فرانسه هستم و فوتسال در این سال ها خیلی پیشرفت کرده است. فدراسیون فوتبال فرانسه تلاش زیادی برای پیشرفت فوتسال در این کشور انجام داده است و طی یکی دو سال آینده لیگ فوتسال بانوان راه اندازی می شود و تلاش می شود پیشرفت کند.

بازیکنان مستعد زیادی در فرانسه حضور دارند و شاهد بودیم که تیم فرانسه در مقابل تیم های اروپایی و غیر اروپایی نتایج بسیار خوبی کسب کرده است.

* اگرچه فرانسه و اسپانیا در قاره اروپا حضور دارند و یکی از بهترین تیم های فوتبال جهان هستند، اما شاهدیم که در فوتسال اسپانیا به یکی از بهترین تیم های جهان تبدیل شده و مربیان اسپانیایی از این نظر نظریه پردازان برجسته ای هستند. زمینه اما باز هم فرانسه در فوتسال پشت سر اسپانیاست. به عنوان یک مربی فرانسوی-اسپانیایی دلیل ماندگاری فرانسه را در چه می دانید؟

این یک موضوع ساده است. فوتسال در فرانسه یک ورزش جوان است و اولین فصل لیگ برتر فرانسه از سال 2009 شروع شد و 15 سال بیشتر ندارد و طبیعتا نمی تواند با لیگ های بزرگ اروپایی رقابت کند.

با وجود اینکه ما در مورد اسپانیا صحبت می کنیم، اما لیگ های بزرگی در سایر کشورهای اروپایی وجود دارد. به نظر من لالیگا بهترین لیگ فوتسال دنیاست و حتی ضعیف ترین تیم های این لیگ هم کیفیت بالایی دارند. اما این حوزه در فرانسه نیز در حال پیشرفت است.

طبیعی است که در فوتسال فرانسه در سطح پایین تری نسبت به اسپانیا قرار دارد. اما حل این مشکل زمان بر است و به مرور زمان فوتسال فرانسه به یکی از قدرتمندترین لیگ ها تبدیل خواهد شد. به جای دویدن سعی می کنیم خوب راه برویم و قدم به قدم پیشرفت کنیم.

آنالیز مربی تیم فوتسال نانت ایران/ تهاجمی اما ناتوان از حفظ توپ

* تیم نانت فصل گذشته موفق شد دومین عنوان قهرمانی لیگ فرانسه را از آن خود کند و در چند سالی که هدایت این تیم را برعهده داشته پیشرفت زیادی داشته است.

بله، تیم نانت در 13 سالی که از ایجادش می گذرد پیشرفت های مهمی داشته است و به سطح بالایی از فوتسال رسیده ایم. ما 2 سال پیش توانستیم قهرمان جام حذفی شویم و پارسال به نیمه نهایی جام حذفی رسیدیم و در فینال لیگ فرانسه حضور داشتیم. با توجه به ابزارهایی که در اختیار داریم، از این پیشرفت ها بسیار راضی هستیم و به ساخت آنها ادامه خواهیم داد.

* کمتر از یک ماه دیگر جام جهانی 2024 ازبکستان آغاز می شود. در دوره قبلی این مسابقات پرتغال قهرمان شد و برزیل که همیشه قهرمان این مسابقات بوده است در دو دوره اخیر قهرمانی را از دست داده است. نظر شما در مورد جام جهانی بعدی چیست؟

ما بی صبرانه منتظر شروع جام جهانی هستیم زیرا در این مدت شاهد رقابت های بسیار نزدیکی خواهیم بود. اگرچه ممکن است بر خلاف منافع من باشد، اما برخی از تیم ها می توانند در این بازی ها غافلگیر شوند و به نظر من در لیست نامزدهای قهرمانی قرار دارند. مراکش و ایران جزو این تیم ها هستند و سروصدا خواهند کرد. این دو تیم تیم های بزرگی در سراسر جهان هستند و توانایی شکست دادن هر تیمی را دارند.

به نظر من قهرمان جام جهانی در بین تیم های اسپانیا، آرژانتین، برزیل، مراکش و ایران خواهد بود. در هر صورت قرار است شاهد یک جام جهانی هیجان انگیز باشیم و دیدارهای مرحله یک شانزدهم و یک چهارم نهایی بسیار جذابی را شاهد باشیم.

آنالیز مربی تیم فوتسال نانت ایران/ تهاجمی اما ناتوان از حفظ توپ

نظر شما در مورد گروه F که تیم های ایران، فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا را در بر می گیرد چیست؟

روی کاغذ تیم های ایران و فرانسه شانس های اول صعود در گروه هستند و مقام اول گروه از اهمیت بالایی برخوردار است.

ونزوئلا تیمی است که باید مراقب آن بود. این تیم توانست جام ملت های آمریکای جنوبی را با موفقیت به پایان برساند. اما منطقا او سرگروه گروه ایران و فرانسه خواهد بود. با این حال نباید فراموش کرد که ایران بیش از فرانسه تجربه بین المللی دارد و فرانسه اولین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کند.

* در اولین تجربه حضور در جام جهانی چه نتیجه ای برای فرانسه راضی کننده خواهد بود؟

ارتقاء این گروه برای فرانسه ضروری است و کاملا امکان پذیر است. اما اگر آنها با موفقیت از مرحله یک هشتم نهایی عبور کنند و به مرحله یک چهارم نهایی برسند، یک موفقیت بزرگ خواهد بود.

آنالیز مربی تیم فوتسال نانت ایران/ تهاجمی اما ناتوان از حفظ توپ

* وحید شمسایی مربی تیم ملی فوتسال ایران دومین گلزن برتر جهان است و فصل گذشته 4 بازیکن ایرانی در لیگ حضور داشتند. از تیم ملی فوتسال ایران چه می دانید؟

من هیچ اطلاعاتی از لیگ برتر ایران ندارم و متاسفانه اطلاعات زیادی در مورد این لیگ در دسترس نیست. اما تیم ایران تیم بسیار شناخته شده ای است. این تیم در تمامی پست ها بازیکنان با کیفیت زیادی دارد و تیمی منسجم و کامل است.

بازیکنان ایرانی به ویژه به خاطر تکنیک بالا و اعتماد به نفسشان مشهور هستند. ایران تیمی است که در بازی مستقیم و رو به جلو قابلیت های بالایی دارد که تماشای مسابقات تیم ایران را بسیار جذاب می کند.

اگرچه این تیم ظرفیت نگهداری توپ بالایی ندارد، اما بسیار تهاجمی است و همانطور که گفتم می تواند یکی از مدعیان عنوان قهرمانی باشد.

در بین بازیکنان ایرانی به دلیل ارتباط نزدیکم با مربی تیم فوتسال «وینیا آلبالی» که فصل گذشته سعید احمد عباسی را در اختیار داشت، این بازیکن را به خوبی می شناسم و بازیکن بسیار خوبی است.

همچنین می دانم که در تیم پالما 3 بازیکن ایرانی حضور داشتند و ایران بازیکنان بزرگی دارد.

آنالیز مربی تیم فوتسال نانت ایران/ تهاجمی اما ناتوان از حفظ توپ

* به نظر شما چه شباهت هایی بین فوتسال ایران و فرانسه وجود دارد؟

در تیم فرانسه بازیکنانی هستند که از نظر فنی عالی هستند و فرانسه مانند ایران و بر خلاف اسپانیا و پرتغال ایتالیا تیمی رو به جلو است که توانایی چندانی در حفظ توپ ندارد و این شباهت است. بین دو تیم دیدار ایران و فرانسه در جام جهانی بسیار جذاب خواهد بود.

* تیم ملی ایران نتوانسته آمادگی لازم را برای جام جهانی داشته باشد و برخی از مسابقات این تیم به دلایل غیر ورزشی لغو شده است. با این حال شاهد بودیم که تیم های فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا دیدارهای تدارکاتی موفقی را برگزار کردند. فکر می کنید این موضوع چه تاثیری روی عملکرد ایران و سایر تیم ها خواهد داشت؟

در هر صورت اردوها و مسابقات تدارکاتی موضوع بسیار مهمی است. بازی های تدارکاتی جایی است برای نشان دادن تمام کارهایی که در زمین ها انجام شده است و این موضوع به تیم ایران آسیب می زند.

شرم آور است که ورزش برای غیرورزشی هزینه می کند و این تیم نتوانسته آمادگی لازم را داشته باشد. زیرا جام جهانی رویدادی نیست که هر سال جشن گرفته شود و برای همه مهم است.

*سوال آخر این است که اخیرا خبری مبنی بر تلاش فدراسیون فوتبال فرانسه برای حضور فوتسال در بازی های المپیک منتشر شده است. نظر شما درباره حضور فوتسال در بازی های المپیک چیست؟

زمانی که در اسپانیا بودم، تلاش زیادی برای حضور در فوتسال در بازی‌های المپیک انجام دادیم. وقتی می بینیم برخی رشته ها در بازی های المپیک حضور دارند و فوتسال در این بازی ها جایی ندارد، فکر می کنم. فوتسال چیزی کاملا متفاوت از فوتبال است و غیبت این رشته در بازی های المپیک مایه تاسف است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=341087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.