افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
6

وظیفه دستگاه های اجرایی در تخصیص یک درصد بودجه به زنان و خانواده

  • کد خبر : 34098
وظیفه دستگاه های اجرایی در تخصیص یک درصد بودجه به زنان و خانواده

معاون رئیس جمهور در برنامه خط مقدم؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دستگاه های اجرایی موظفند طبق قانون یک درصد از بودجه خود را به مسائل مربوط به زنان و خانواده اختصاص دهند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، خانم انسیه خزعلی یکشنبه 10 مردادماه با حضور در برنامه «صف […]

معاون رئیس جمهور در برنامه خط مقدم؛

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دستگاه های اجرایی موظفند طبق قانون یک درصد از بودجه خود را به مسائل مربوط به زنان و خانواده اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، خانم انسیه خزعلی یکشنبه 10 مردادماه با حضور در برنامه «صف العول» شبکه خبر به سوالاتی در خصوص قوانین حمایتی زنان تا معرفی سومین الگوی زنان مسلمان پاسخ داد.
متن کامل این برنامه به شرح زیر است:
سوال: اتفاقا شما هم از خاندان علما هستید، من در روز عاشورا درباره زنان صحبت کردم. مطالبی را که در بیت شریف از مرحوم آیت الله خزعلی شنیده و آموخته اید ذکر کنید.
خانم خزعلی: فکر می کنم منظورم از سخنان مقام معظم رهبری است که به نهضت حضرت زینب(س) اشاره می کنند و اینکه امام حسین(ع) حضرت زینب(س) و اهل بیت(ع) را همراه خود آوردند تا نهضتی بزرگ برای تبیین، روایت، تبلیغ و تداوم عاشورا برای اهل بیت، و این همان نهضت بزرگ جامعه را به خود اختصاص داده است. تلفیق زن و مرد در سایر اقدامات و در برنامه ریزی تمدن ها و در برنامه ریزی سیاست های به کار رفته، روال و روش اهل بیت را می بینیم که همراهی با زنان است، همگامی زنان و مسئولیت هایی که شاید تنها یک زن از عهده آن برآید و حرکتی که حضرت زینب(س) و حضرت زینب(س) بر جای گذاشته اند. اینکه باید از توانایی آنها برای ابلاغ پیام و تداوم و ماندگاری نهضت و زندگی پیامبر (ص) استفاده می شد، بنابراین اینکه شاعر می گوید اگر زینب نبود کربلا در کربلا می ماند، اگر زینب نبود سر حق در نینوا می ماند یک واقعیت است و اینکه عاشورا ادامه نهضت با پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و تثبیت کننده سخنان پیامبر (ص) است. (صلی الله علیه و آله و سلم) کاملاً مشهود و قابل درک بود، ممکن است، اما اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله) از حسین (ع) است و پیامبر (صلی الله علیه و آله) از حسین (ع) و پیامبر (ص) از نسل حسین (ع) است و اینکه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است. ندانت حسین (ع) و اینکه پیامبر (ص) از نسل حسین (ع) است و جاودانگی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و زندگی پیامبر (ص) و زندگی پیامبر (صلی الله علیه و آله) و عمل به آنچه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان احکام و احکام دینی امام (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان احکام و احکام مردم با یک نهضت دینی به ارمغان آورده است. اصرار حضرت زینب (س) و اکنون ما وارث نهضتی هستیم که در آغاز بعثت (ص) با همراهی حضرت خدیجه(س) می بینیم نهضت با حضرت علی (ع) که زهرا (س) را در کنار خود دارد آغاز می شود و ادامه می یابد و این حرکت به همین منوال ادامه دارد.

سوال: در یکی دو روز گذشته قانون اختصاص یک درصد از بودجه به امور بانوان با تصویب آیین نامه اجرایی آن نزدیک به اجرا بود، در صورت امکان در مورد این قانون و نتایج آن توضیح دهید، در عمل چه خواهد شد؟
خانم خزعلی: خدا را شکر این قانون برای اولین بار است که به این شکل وضع می شود یعنی ممکن است در سال های اخیر به شکل دیگری بوده و اجرا نشده باشد. مثلاً در سال 92 بود که تا 1 درصد مجاز بود. وقتی می گویید تا 1 درصد می توانید مثلاً از 1000 تومان تا 1 درصد بودجه یک دستگاه را درج کنید. از آنجایی که 1 و 4 و 6 حذف شده اند و این کمی محدود است، اما برای اولین قدم خوب است، اما لازم است، موظفند آن را در مسیر ترقی و ترقی، شکوفایی استعدادهای زنان و رفع موانع پیشرفت زنان، خانواده، جمعیت، برای هر چیزی که به زن و خانواده مربوط می شود، خرج کنند. ما از دستگاه های مختلف برنامه عملیاتی خود را خواستیم و چند هفته است که روی آن کار می کنیم و به لطف حمدالله در کمیسیون تصویب شد و مشخص شد که دستگاه ها یک درصد خواهند داشت و برنامه عملیاتی که دارند در راستای دو برنامه عملیاتی معاونت است، یکی توانمندسازی زنان و دیگری رفع آسیب های زنان، به ویژه زنان سرپرست خانوار که بخشی از حمایت از زنان است، به ویژه زنان سرپرست خانوار را به عهده دارند. و بخشی برای آن برای آموزش دختران، بخشی برای مشاوره زوجین و نیازهایی که می تواند آن نیازها را برطرف کند، بخشی در دستگاه اجرایی هزینه می شود و تنها 30 درصد آن در دستگاه اجرایی و مابقی برای نیاز جامعه قابل استفاده است.

سوال: آیا جزییات نحوه خرج کردن آن یک درصد مشخص است که برای آن برنامه ریزی شده باشد و شاید به جایی نرسد که شما هدف گذاری کرده اید و دولت هدف گذاری کرده است؟
خانم خزعلی: بله. دقیقاً همه دستگاه‌ها برنامه‌های عملیاتی خود را داده‌اند، برنامه‌هایی که بیشتر با هدف کمک به رشد زنان و جلوگیری از آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد و برخی خانواده‌ها، گاهی یک دستگاه ده برنامه عملیاتی داده است، برخی دستگاه‌ها کمتر و بیشتر داده‌اند، این برنامه‌ها در جلسات متعدد تدوین شده و روی آن‌ها کار شده است، برنامه‌هایی که مشابه هستند، ادغام شده‌اند و با توجه به برنامه‌ها و برنامه‌ها، برنامه‌ها و برنامه‌ها جمع‌آوری شده است. در کمیسیون ها و کمیته های فرعی اصلی. الحمدلله شاید یکی از بهترین و منظم ترین و حساب شده ترین قوانینی باشد که تا به حال نوشته شده است.

ادامه بده

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.