افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

اولین آزمایش ظفرکندی در وزارت بهداشت/پرستاران منتظرند! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 340766
اولین آزمایش ظفرکندی در وزارت بهداشت/پرستاران منتظرند! – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رأی اعتماد گرفت ظفر خاندی تصمیم شورای اسلامی برای تصدی وزارت بهداشت همزمان با اعتراض جامعه پرستاری بود و به همین دلیل انتظار می رفت که اگر ظفر خاندی با تکیه بر اختیارات وزارت بهداشت اولویت توجه به حل مشکلات پرستاری است و این اتفاق افتاد. جامعه پرستاری همواره در […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رأی اعتماد گرفت ظفر خاندی تصمیم شورای اسلامی برای تصدی وزارت بهداشت همزمان با اعتراض جامعه پرستاری بود و به همین دلیل انتظار می رفت که اگر ظفر خاندی با تکیه بر اختیارات وزارت بهداشت اولویت توجه به حل مشکلات پرستاری است و این اتفاق افتاد.

جامعه پرستاری همواره در خط مقدم مراقبت از بیماران در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و … قرار دارند، اما در عین حال هنوز نتوانسته‌اند به خواسته‌های خود پاسخ دهند. همان نارضایتی از نادیده گرفته شدن در نظام سلامت و تبعیض هایی که همیشه در مورد حرفه پرستاری رخ می دهد. شرایطی را ایجاد کرده است که پرستاران بدون دغدغه به خدمت خود ادامه دهند و این موضوع می تواند زنگ خطر و زنگ خطری برای نظام سلامت باشد که باید به جایگاه پرستاری توجه بیشتری شود.

قانون حق الزحمه خدمات پرستاری مصوب تابستان 1385 از سوی شورای اسلامی شهر مصداق بارز تبعیض علیه جامعه پرستاری است. زیرا اجرای این قانون بیش از 14 سال زمان برده است. اما آنچه باید در مورد آن تأمل کرد، اجرای ناقص قانون است که صدای اعتراض پرستاران را درآورد.

از سوی دیگر اضافه کاری اجباری با دستمزد تحقیرآمیز برای هر ساعت اضافه مزاحمت دیگری برای جامعه پرستاری است که تعجب می کنند چرا باید برای یک ساعت اضافه کاری 20 هزار تومانی دریافت کنند. البته این رقم حداکثر پرداختی برای یک ساعت اضافه کاری است و گفته می شود این رقم بین 12 تا 20 هزار تومان متغیر است.

کمبود پرسنل پرستاری در بخش بستری مهمترین چالش در حوزه پرستاری است که منجر به شرایط خدمات رسانی در بیمارستان های دولتی شده است. بسیار سخت و طاقت فرسا می شود. زیرا یک پرستار باید از چندین بیمار مراقبت کند و این موضوع می تواند درصد خطا در مراقبت های پرستاری را افزایش دهد.

حقیقت این است که همه این مشکلات و معضلات دست به دست هم داده اند تا تقاضا برای مهاجرت پرستاران را افزایش دهند. در سال های اخیر کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی و کانادا به مقصدی برای پرستاران ایرانی تبدیل شده اند که با تجربه فراوان به این کشورها سفر می کنند.

احمد نجاتیان، رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: کمبود شدید پرستاری بسیار پیچیده است و استخدام‌های جدید کاری برای رفع کمبود پرستاری انجام ندادند.

وی افزود: در حال حاضر پرستاران ما با نیمی از کادر پرستاری استاندارد از افراد و بیماران مراقبت می کنند که این امر مستلزم اضافه کاری است.

نجاتیان با تاکید بر اینکه نمی توانیم از مراقبت از بیماران دست برداریم، تصریح کرد: متاسفانه پرستاران مجبور به اضافه کاری تا 100 ساعت در ماه هستند.

مسئول سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: کمبود کادر پرستاری گاهی به این معناست که یک پرستار از 8 بیمار مراقبت می کند که با آسیب هایی برای بیمار و پرستار همراه است.

اکنون و در شرایطی که کابینه دولت چهاردهم به تازگی آغاز به کار کرده است، محمدرضا ظفر خاندی وزیر بهداشت قول داده است تا دو هفته آینده مشکلات پرستاران حل شود.

بنابراین حل مشکلات پرستاری باید اولین نقطه مرجع باشد. ظفر خاندی وی به عنوان وزیر بهداشت معتقد بود که در صورت موفقیت آمیز بودن آن؛ در واقع شما قدم اول را محکم برداشته اید و می توان گفت که از پس سایر مشکلات و چالش های حوزه سلامت بر خواهید آمد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=340766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.