افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

جنجال در ترکیه/ علت سقوط بورس استانبول اعلام شد

  • کد خبر : 340580
جنجال در ترکیه/ علت سقوط بورس استانبول اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رگولاتور مالی ترکیه اعلام کرد که درباره حساب هایی که سرمایه گذاران سهام را گمراه کرده و باعث زیان آنها شده است، تحقیقات در حال انجام است. ایسنا در گزارشی نوشت: BIST-100، شاخص اصلی بازار سهام ترکیه، روز جمعه 2.6 درصد کاهش یافت و در 9668.10 بسته شد که بزرگترین افت […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رگولاتور مالی ترکیه اعلام کرد که درباره حساب هایی که سرمایه گذاران سهام را گمراه کرده و باعث زیان آنها شده است، تحقیقات در حال انجام است.

ایسنا در گزارشی نوشت: BIST-100، شاخص اصلی بازار سهام ترکیه، روز جمعه 2.6 درصد کاهش یافت و در 9668.10 بسته شد که بزرگترین افت یک روزه از زمان افت 5.5 درصدی در 5 آگوست است.

شیمشک روز جمعه در شبکه اجتماعی «ایکس» در واکنش به پست هایی مبنی بر استعفای وی در پاسخ به انتقادها نسبت به جهت گیری سیاست های اقتصادی ترکیه گفت: من استعفا ندادم. سناریوهایی که در حال پخش است صحت ندارد.

پست هایی که در سایت هایی مانند یوتیوب و با بالاترین نرخ تورم ظاهر شدند. جهان شد

شیمشک گفت: مدیریت اقتصادی ترکیه با روحیه تیمی کار می کند و از مسئولیت بزرگ و دشواری که بر عهده گرفته ایم آگاه است، افزود: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه همچنان حامی قوی است.

وزیر دارایی ترکیه گفت: برنامه تثبیت و اصلاحات اقتصادی ما با موفقیت کار می کند و دستیابی به نتایجی را که به دنبال آن بودیم آغاز کرده ایم. ما همواره حمایت قاطع رئیس جمهور محترم را در این روند پرچالش احساس می کنیم.

شیمشک در اواسط سال 2023 به عنوان بخشی از تیمی از تکنوکرات‌ها که کشور را از سیاست‌های غیرمتعارف که به نفع رشد اقتصادی بر ثبات قیمت بودند، مدیریت اقتصاد ترکیه را بر عهده گرفت. با این حال، بسیاری از مصرف کنندگان شکایت دارند که افزایش قیمت ها از درآمد آنها بیشتر است زیرا هزینه های وام بالاتر مدیریت بدهی را برای خانواده ها و مشاغل دشوارتر می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اردوغان به عنوان معتدل با هزینه های استقراض بالا شناخته می شود و از وام های ارزان برای تحریک رشد اقتصادی حمایت می کند. حتی در شرایطی که سرمایه گذاران نسبت به کاهش زودهنگام نرخ ها محتاط هستند در حالی که تورم همچنان بالاست.

223223

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=340580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.