افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

هدف ما عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی و نزدیک به تل آویو است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 340444
هدف ما عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی و نزدیک به تل آویو است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی خود جزئیات مرحله اول واکنش به ترور سردار شهید «فواد شکر» توسط رژیم صهیونیستی را تشریح کرد . حومه بیروت قدردانی از دولت و ملت عراق برای برگزاری مراسم اربعین سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود گفت: از […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی خود جزئیات مرحله اول واکنش به ترور سردار شهید «فواد شکر» توسط رژیم صهیونیستی را تشریح کرد . حومه بیروت

قدردانی از دولت و ملت عراق برای برگزاری مراسم اربعین

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود گفت: از دولت عراق و مردم سخاوتمند این کشور به خاطر امنیت و آسایشی که برای میلیون ها زائر اربعین امام حسین (ع) فراهم می کنند و میهمان نوازی بی حد آنها تشکر می کنم. . . همچنین درود می‌فرستم به مبارزان و مجاهدان دلاور و دلاور مقاومت که ریشه‌شان در زمین استوار چون کوه‌هاست و به رزمندگان دلاور مقاومت در غزه، عراق و یمن.

عملیات امروز علیه دشمن صهیونیستی را «عملیات اربعین» می نامیم.

وی ادامه داد: عملیات گسترده حزب الله را که امروز علیه دشمن صهیونیستی انجام شد، عملیات اربعین می نامیم و تاکید می کنیم طرفی که اوضاع لبنان و جبهه را به این حد تنش رسانده، دشمن است. اسرائیل

بنا به دلایل و حکمتی که به مرور زمان مشخص خواهد شد، تصمیم گرفته شد که عملیات خود را به صورت انفرادی انجام دهیم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: عجله برای پاسخگویی در اوج هشدار اسرائیل و آمریکا می توانست به معنای شکست باشد. یکی از دلایل تاخیر در پاسخ، نیاز به زمان و تامل در مورد اینکه آیا پاسخ از طریق محور مقاومت خواهد بود یا مستقل بود. ما مشتاقانه منتظر فرصت مذاکره هستیم زیرا هدف ما در این جبهه و تمام فداکاری ها توقف جنگ در غزه است. بنا به دلایل و حکمتی که به مرور زمان مشخص خواهد شد، تصمیم گرفته شد که عملیات خود را به صورت جداگانه انجام دهیم و هر طرف محور تصمیم بگیرد که چه زمانی و چگونه پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما دستورالعمل ها و محدودیت هایی را برای پاسخ، از جمله حمله نکردن به «غیرنظامیان» تعیین کرده ایم. ما به این نتیجه رسیدیم که هدف، نظامی و مربوط به ترور فواد شکر است. ما همچنین تصمیم گرفتیم که هدف باید در عمق رژیم صهیونیستی و نزدیک به تل آویو باشد. ما پایگاه ژیلو را هدف قرار دادیم که پایگاه اصلی وابسته به بخش اطلاعات نظامی امان و یگان 8200 وابسته به آن است.

پایگاه «ژیلوت» رژیم صهیونیستی که مورد حمله قرار گرفت در 1500 متری «تل آویو» قرار دارد.

نصرالله ادامه داد: پایگاه «ژیلوت» که مورد حمله قرار گرفت در 110 کیلومتری مرز لبنان و 1500 متری مرز «تل آویو» قرار دارد. حزب الله تصمیم گرفت با موشک های کاتیوشا به پایگاه ها و پادگان ها در گالیله و جولان اشغالی حمله کند که تعداد آنها به 300 فروند رسید.هدف اصلی موشک های “کاتیوشا” حمله به سامانه “گنبد آهنین” و پایه گذاری حمله پهپادی بود. .

قبل از عملیات، دشمن هیچ سکوی پرتاب حزب الله را اصابت نکرد

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جزئیات عملیات اربعین افزود: ساعت 5 و 15 دقیقه بامداد امروز اعلام شد. در عملیات امروز برای اولین بار یک پهپاد از منطقه بقاع در شرق لبنان پرتاب کردیم. تاکید می کنیم قبل از عملیات هیچ سکوی پرتاب حزب الله مورد اصابت دشمن قرار نگرفت. آشیانه پهپاد حزب الله قبل و بعد از عملیات آسیبی ندیده است. تمامی پهپادهای پرتاب شده از دره بقاع به سلامت از مرز لبنان عبور کرده و فلسطین را به سمت اهداف مشخص شده اشغال کردند.

روایت رژیم صهیونیستی از عملیات امروز کذب محض است.

وی اعلام کرد: هدف نظامی مشخصی که هدف عملیات اربعین قرار گرفت، پایگاه اطلاعات نظامی «امان» و «یگان 8200» در «گیلوت» نزدیک تل آویو است. اطلاعات ما نشان می دهد که چندین پهپاد به این دو هدف برخورد کرده اند، اما دشمن مانند همیشه حقایق را پنهان می کند. روایت اسرائیل از آنچه صبح امروز در مرز لبنان و فلسطین اشغالی رخ داد پر از دروغ است که نشان دهنده ضعف این رژیم است. تصمیم مقاومت برای حمله به غیرنظامیان و بی اعتبار ساختن این تلاش توسط رژیم اشغالگر کذب محض است.

قرار بود 300 موشک پرتاب کنیم اما 340 موشک پرتاب کردیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آن چیزی که برنامه ریزی شده بود اتفاق افتاد و دستاورد ما بیش از حد انتظار بود. قرار بود 300 موشک پرتاب کنیم اما 340 موشک پرتاب کردیم فعلا قصد استفاده از موشک های استراتژیک را نداشتیم اما ممکن است در آینده نزدیک از آنها استفاده کنیم. هیچ یک از موشک های راهبردی مورد بحث دشمن آسیب ندیده است. آنچه صبح امروز بمباران شد دره هایی بود که تخلیه شده یا موشک استراتژیک در آنها نبود. ادعای “ارتش” اشغالگر نتانیاهو مبنی بر نابودی هزاران موشک و پرتابگر حزب الله کذب محض است.

هیچ یک از سکوهای پرتاب موشک قبل از عملیات مورد اصابت قرار نگرفت.

نصرالله ادامه داد: هیچ یک از سکوهای مربوط به پرتاب موشک قبل از عملیات مورد اصابت قرار نگرفت و تنها دو سکو پس از عملیات مورد اصابت قرار گرفت. دشمن از زمان عملیات اربعین اطلاعی نداشت و حملات آنها که ساعتی قبل از شروع کار انجام شد، نتیجه حرکت طبیعی مجاهدین بود. هیچ یک از حملات دشمن منطقه عملیاتی را هدف قرار نداد. اتفاقی که امروز افتاد یک حمله بود نه یک اقدام پیشگیرانه و اگر فرض کنیم هیچ تاثیری در عملیات امروز نداشت. اینها راویان دروغین دشمن و شکست اطلاعاتی آنها هستند. عملیات ما طبق برنامه و با تمام جزئیات تکمیل شد.

اگر نتیجه عملیات کافی نباشد، ما همچنان حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داریم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: با وجود همه ارعاب‌هایی که برخی در داخل لبنان به آن‌ها کمک می‌کردند، مقاومت تصمیم به انجام این عملیات گرفت و بدون تاخیر بیشتر آن را انجام داد. نتیجه پنهان کاری دشمن از آنچه در این دو پایگاه به خصوص در گلیلوت رخ داده است را دنبال خواهیم کرد. در صورت رضایت‌بخش بودن نتیجه و رسیدن به هدف مورد نظر، عملیات پاسخگویی را خاتمه می‌دهیم، اما در صورت کافی نبودن، تا زمان دیگری این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که پاسخ دهیم.

عملیات امروز حزب الله برای مذاکره کنندگان فلسطینی بسیار مفید است و پیام آن برای آمریکا روشن است.

سید مقاومت در قسمت پایانی سخنان خود تاکید کرد: عملیات امروز ما می تواند برای طرف های فلسطینی و عربی در مذاکرات بسیار مفید باشد و پیام آن برای دشمن و آمریکایی ها روشن است. هر امیدی به بستن جبهه های حمایت بیهوده است و کاری را که از 11 ماه پیش آغاز کرده بودیم با وجود ارعاب و هزینه ها به پایان خواهیم رساند. ما مردمی هستیم که ذلت را نمی پذیریم و نمی توانیم در برابر کسی تعظیم کنیم و خون مظلوم ما شمشیر را شکست خواهد داد. دشمن باید بفهمد که روزی که می توانست با گروهی به لبنان حمله کند، گذشته است و ممکن است روزی برسد که بتوانیم با گروهی به اسرائیل حمله کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=340444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.