افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
3

صنعت ویران صادرات یکی از بهترین برندهای موجود در بازار ملی را متوقف کرد.

  • کد خبر : 34018
صنعت ویران صادرات یکی از بهترین برندهای موجود در بازار ملی را متوقف کرد.

بازار؛ گروه استان ها: وقتی صحبت های تجار و بزرگان صنعت و معدن را بشنوید متوجه عدم اقبال تولیدکنندگان برای ورود به بازارهای خارجی و صادراتی می شوید چرا که برای صادرات باید از هفت خوان رستم گذشت. هزینه های بالای تولید، نوسانات نرخ ارز و ناتوانی در رقابت با محصولات مشابه خارجی باعث شده […]

بازار؛ گروه استان ها: وقتی صحبت های تجار و بزرگان صنعت و معدن را بشنوید متوجه عدم اقبال تولیدکنندگان برای ورود به بازارهای خارجی و صادراتی می شوید چرا که برای صادرات باید از هفت خوان رستم گذشت.

هزینه های بالای تولید، نوسانات نرخ ارز و ناتوانی در رقابت با محصولات مشابه خارجی باعث شده تا تولیدکنندگان داخلی تمایلی به ورود به عرصه صادرات نداشته باشند. عوامل مختلف علاوه بر سنگ اندازی ها و ممانعت های متعدد در داخل باعث می شود که صادرات مازندران نسبت به سال گذشته کمتر شده و برنامه های طراحی شده محقق نشود.

هر ساله بیش از هفت و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی و تعداد زیادی محصولات صنعتی در استان تولید می شود، اما تعداد محدود و تعداد انگشت شماری از واحدهای تولیدی برای صادرات گام برمی دارند و با سختی های این اقلام مواجه می شوند.

کارخانه صنعتی ایران تک نخ نوشهر یکی از واحدهای تولیدی موفق و برند در استان مازندران و کشور است که با وجود موفقیت در تولید محصولات مختلف، دو سال است که در چرخه صادرات قرار نگرفته است. این کارخانه بیش از 50 تن نخ تولید و در سراسر کشور به فروش می رساند.

ایمان پورتقی کیا مدیر کارخانه ایران تک نخ نوشهر با بیان اینکه روزانه 50 تن محصول در دو واحد این کارخانه تولید می شود، گفت: این محصولات روانه بازارهای داخلی می شود.

مدیر کارخانه: روزانه 50 تن محصول تولید می کنیم و به دلیل مشکلات مبادلات مالی دو سال است که صادرات نداریم.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تا دو سال پیش در زمینه صادرات فعال بودیم، اظهار داشت: به دلیل تحریم ها و مشکلات مبادلات مالی و ناتوانی در رقابت، طی دو سال گذشته صادرات نداشته ایم، در حالی که پیش از این محصولات به کشورهایی مانند عراق، افغانستان و ازبکستان ارسال می شد، اما اکنون حدود دو سال است که صادرات نداریم، در عوض محصولات ایران به تمام بازارهای داخلی ارسال می شود.

مدیرعامل کارخانه ایران تک قارر نوشهر بیان کرد: این کارخانه جزو 5 کارخانه برتر کشور در صنعت ابریشم محسوب می شود و محصولات آن در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

کارخانه ای که رکوردهای تولید را شکست

همچنین کارخانه های برندی مانند ایران تک نخ در سایر مناطق مازندران و کشور وجود دارد که با وجود موفقیت در تولید محصولات و جلب رضایت مشتریان داخلی، هنوز نتوانسته اند به بازارهای خارجی راه یابند. کارخانه بهپاک ساز که در زمینه طراحی و ساخت دستگاه بسته بندی در نوشهر فعالیت می کند و توانسته رکورد تولید بزرگترین ظرفیت بسته بندی در کشور را بشکند به دلیل موانعی که وجود داشت نتوانست به بازارهای خارجی راه یابد.

فاطمه سرمد مدیرعامل شرکت بهپاک ساز در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیشترین ظرفیت بسته بندی در ساعت را در ایران و منطقه داریم، افزود: ماشین آلات با ظرفیت 70 بسته در دقیقه در این واحد تولید شده است.

وی با بیان اینکه از سال 78 در حوزه ماشین سازی شروع به کار کردیم، گفت: متأسفانه به دلیل تحریم ها و عدم بازگشت پول از مجاری قانونی نمی توانیم در حوزه صادرات فعالیت کنیم زیرا شرکت هایی که جزو قرارداد با ما هستند به دلیل تحریم های بین المللی نمی توانند از مجاری قانونی پول انتقال دهند.

سرمد ادامه داد: در حال حاضر به دلیل تحریم ها شرایط ما برای ورود به بازار اروپا مناسب نیست و فرصت عرضه محصولات در این بازارها را نداشتیم.

مدیرعامل شرکت بهپاک ساز با بیان اینکه تمایل زیادی به صادرات داریم، تصریح کرد: صادرات علم محور برای کشور سودآور خواهد بود زیرا ارزش افزوده زیادی ایجاد می کند و این موضوع باعث جهش اقتصادی می شود اما متاسفانه به دلیل مشکلات و موانعی که پیش رو داریم نتوانستیم وارد شویم.

صنعت ویران صادرات یکی از بهترین برندهای موجود در بازار ملی را متوقف کرد.

مدیرعامل شرکت بهپاک ساز: صادراتی که مبتنی بر علم باشد برای کشور سودآور خواهد بود زیرا ارزش افزوده زیادی ایجاد می کند و این موضوع باعث جهش اقتصادی می شود اما متاسفانه به دلیل مشکلات و موانعی که داریم نتوانستیم وارد شویم.

بهار امسال 320 هزار و 795 تن کالا به ارزش 75 میلیون و 794 هزار دلار از گمرک مازندران صادر شد و مازندران یک میلیون و 33 هزار تن کالا به ارزش 607 میلیون و 672 هزار دلار وارد کرد. بر اساس این گزارش، در این مدت صادرات غیرنفتی گمرک مازندران 8 درصد افزایش وزنی داشته و از نظر ارزشی تغییر چندانی نداشته و واردات گمرک مازندران به ترتیب 121 درصد و از نظر وزنی و ارزشی 141 درصد افزایش داشته است.

امیر جمشیدی رئیس حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: بهار امسال عمده اقلام وارداتی شامل ذرت، گندم، جو، خوراک دام، چربی و روغن حیوانی و گیاهی ۹۳ درصد وزنی و ۸۹ درصد از نظر ارزشی از کل واردات از گمرک مازندران بوده است.

وی افزود: عراق، روسیه، پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان 5 کشور برتر صادراتی بوده اند که به ترتیب 38 میلیون و 940 هزار دلار، 12 میلیون و 209 هزار دلار، 4 میلیون و 68 هزار دلار، 3 میلیون و 835 هزار دلار و 3 میلیون و 182 هزار دلار به این 5 کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین 5 کشور اول مبدأ کالاهای وارد شده در 3 ماهه نخست امسال شامل ترکیه با ارزش 197 میلیون و 111 هزار دلار، امارات متحده عربی با 171 میلیون و 679 هزار دلار، روسیه 87 میلیون و 144 هزار دلار، آلمان 29 میلیون و 876 هزار دلار و انگلیس 29 میلیون دلار است.

همچنین در این مدت یک میلیون و 40 هزار تن کالا از گمرک مازندران ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی بیش از 100 درصد رشد داشته است. بر اساس برنامه صادرات افق مازندران، امسال هدف گذاری 500 میلیون دلاری است که تحقق این برنامه نیازمند حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.