افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

حمله گسترده حزب الله لبنان به عمق خاک اسرائیل

  • کد خبر : 340022
حمله گسترده حزب الله لبنان به عمق خاک اسرائیل

به گزارش Intiter به گزارش ایسنا، در پی حمله موشکی گسترده حزب الله لبنان به شمال اراضی تحت اشغال ارتش صهیونیستی، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی 48 ساعت آینده “وضعیت فوق العاده” اعلام کرد. از ساعت 6 صبح امروز تمامی سواحل حیفا به دلیل وضعیت امنیتی به روی اسرائیلی ها بسته شد. منابع […]








به گزارش Intiter به گزارش ایسنا، در پی حمله موشکی گسترده حزب الله لبنان به شمال اراضی تحت اشغال ارتش صهیونیستی، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی 48 ساعت آینده “وضعیت فوق العاده” اعلام کرد. از ساعت 6 صبح امروز تمامی سواحل حیفا به دلیل وضعیت امنیتی به روی اسرائیلی ها بسته شد.

منابع خبری از شلیک 320 موشک کاتیوشا از لبنان به سمت الجلیل الغربی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. در اسرائیل تخمین زده می شود که حزب الله آماده شلیک 1000 موشک به عمق اسرائیل است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که مقاومت در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، اعماق الجلیل غربی و جولان اشغالی سوریه را هدف حملات موشکی قرار داد.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد: با وجود بازگشایی فرودگاه بن گوریون، ده ها پرواز به تعویق افتاده یا به طور کامل لغو شده است.

در پی این حملات، حزب الله در اولین بیانیه خود اعلام کرد: در سحرگاه اربعین، امام حسین علیه السلام، سرور و سالار شهیدان، امام آزادگان و مظهر ایثار، نوع دوستی و سربلندی. . و در چارچوب واکنش اولیه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت که به شهادت فواد شکر رحمت الله علیه و چند تن از مردم شریف کشور انجامید، رزمندگان مقاومت اسلامی با تعداد زیادی موشک به سایت‌ها، پادگان‌ها و گنبدهای آهنین دشمن در شمال فلسطین اشغالی و به سمت هدف نظامی خاص رژیم صهیونیستی که متعاقبا اعلام می‌شود، حمله کرد. آنها یک هدف تعیین کردند. مقاومت اسلامی لبنان اکنون در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به ویژه در صورت مجروح شدن غیرنظامیان با مجازات های سخت و شدیدی همراه خواهد بود.

حزب الله لبنان در دومین بیانیه خود اعلام کرد: به یاری خداوند متعال مرحله اول با موفقیت کامل به پایان رسید. این مرحله پادگان‌ها و مکان‌های اسرائیلی را هدف قرار داد تا موانع موجود در مسیر موشک‌ها و پهپادها را هدف قرار دهد. ثانیاً تعداد موشک های کاتیوشا پرتاب شده به سمت مواضع دشمن تا کنون از 320 فراتر رفته است.

1- دولت مرون

2- مقبره نیفی زیو

3- پایگاه زتون

4- اصطبل زائورا

5- قاعده دشت

6- پادگان کیلا در جولان اشغالی سوریه

7- پادگان UF در جولان اشغالی سوریه

8- پایگاه نفاح در جولان اشغالی سوریه

9- پایگاه اردن در جولان اشغالی سوریه

10- حکومت عین زی تیم

11- پادگان راموت نفتالی بود.

جزئیات عملیات نظامی در بیانیه های آتی اعلام خواهد شد.

حزب الله لبنان نیز نقشه مناطق مورد نظر را منتشر کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد در یک ساعت گذشته حدود 150 موشک از لبنان به سمت اراضی اشغالی را رصد کرده است.

رسانه های صهیونیستی از زخمی شدن دو اسرائیلی در مناطق نهریه و عکا در شمال این کشور خبر دادند.

نشست ویژه امنیتی در وزارت جنگ اسرائیل

در پی این حملات، نشست امنیتی ویژه رژیم اسرائیل با شرکت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، یو گالانت، وزیر دفاع و هرتسی هالووی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در وزارت جنگ در منطقه امنیتی کیریا برگزار شد.

همزمان برخی منابع محلی از اختلال در سیستم جی پی اس در بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی خبر دادند.

نیویورک تایمز به نقل از شان ساوت، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از نزدیک وضعیت خاورمیانه را که اسرائیل و جنبش حزب الله لبنان تبادل حملات کرده اند، زیر نظر دارد و به مقامات آمریکایی گفته است. دستور داده شد که با طرف اسرائیلی در تماس دائمی باشد.

روزنامه تایمز اسرائیل نیز نوشت که یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل پس از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت وگو کرده است.

گالانت گفت: «ما حملات دقیقی را در لبنان انجام داده ایم تا یک تهدید قریب الوقوع را خنثی کنیم. ما تحولات بیروت را از نزدیک دنبال می کنیم و مصمم هستیم که از همه ابزارها استفاده کنیم.»

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: پس از اطلاع از آمادگی حزب الله برای پرتاب هزاران موشک، بیش از 100 جنگنده به سکوهای پرتاب موشک حزب الله در لبنان حمله کردند که برخی از آنها مرکز اسرائیل را هدف قرار دادند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=340022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.