افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

نحوه افزایش حقوق بازنشستگان

  • کد خبر : 339167
نحوه افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش بازار، عباسعلی سلطانی نیا در رابطه با تعدیل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی و با انتقاد از نحوه تعیین درصد حقوق مستمری بگیران به صورت معکوس و پلکانی گفت: روال معمول باید اینگونه باشد که فردی که حقوق بازنشستگی بیشتری دارد من مطمئنا حقوق بیشتری دریافت خواهد کرد. اما روش پلکانی معکوس سال […]

به گزارش بازار، عباسعلی سلطانی نیا در رابطه با تعدیل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی و با انتقاد از نحوه تعیین درصد حقوق مستمری بگیران به صورت معکوس و پلکانی گفت: روال معمول باید اینگونه باشد که فردی که حقوق بازنشستگی بیشتری دارد من مطمئنا حقوق بیشتری دریافت خواهد کرد.

اما روش پلکانی معکوس سال به سال حقوق بازنشستگان سایر سطوح را کاهش داده است و این روش بسیار ناعادلانه است.

وی افزود: مجموع آنچه گفتم نیاز به تعدیل مستمری بازنشستگان را ایجاد کرد اما لایحه تعدیل مستمری بگیران تامین اجتماعی وقتی با طرح همسان سازی مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​شبیه سازی می شود مشکلاتی دارد.

سلطانیکیا تصریح کرد: بر اساس ماده 77 قانون تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی به طور میانگین محاسبه می شود.

یعنی حقوق 24 ماه پرداخت بیمه پایان خدمت بر 24 تقسیم می شود که به آن حقوق متوسط ​​می گویند. تا این لحظه ما آن را با پایین کشور در میان گذاشته ایم.

مستمری بیمه شدگان افزایش می یابد

بر اساس مصوبه تناسب مستمری مشمولان این صندوق تا 90 درصد معادل حقوق کارمند افزایش می یابد.

وی بیان کرد: تصویب فرمول 90 درصدی مستمری بگیران از صندوق بازنشستگی کشوری مشمول قانون تامین اجتماعی اشتباه است.

زیرا حقوق بازنشستگان صندوق ملی در یک مرحله به میزان 90 درصد معادل 90 درصد معادل 90 درصد حقوق سال آخر استخدام بازنشسته تعیین می شود.

سلطانی کیا تصریح کرد: راهکار حذف کلمه «۹۰ درصد» از سطر آخر مصوبه و جایگزینی آن عبارت «برابر» برای بازنشستگان تامین اجتماعی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=339167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.