افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

مخالفت کمیسیون تلفیق با افزایش مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 33903
مخالفت کمیسیون تلفیق با افزایش مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن زنگنه در تشریح جلسه امشب (یکشنبه ۱ مرداد) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: این کمیسیون امشب یکی از مواد باقی مانده از برنامه هفتم توسعه که به ایجاد کارت هوشمند ملی پرداخته بود را بررسی کرد. بر اساس این ماده منحصر به فرد که به تصویب کمیسیون، دولت […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن زنگنه در تشریح جلسه امشب (یکشنبه ۱ مرداد) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: این کمیسیون امشب یکی از مواد باقی مانده از برنامه هفتم توسعه که به ایجاد کارت هوشمند ملی پرداخته بود را بررسی کرد. بر اساس این ماده منحصر به فرد که به تصویب کمیسیون، دولت و سازمان رسید سکوت آنها مجبور شدند با کمک وزارت ارتباطات به صدور کارت ملی هوشمند پایان دهند و کمیسیون نیز همه دستگاه ها را مجبور کرد تا خدمات خود را به این کارت متصل کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بیان کرد: در این فرآیند کارتی حاوی اطلاعات همه افراد خواهد بود تا تمامی خدمات آنها روی این کارت جمع شود. ضمناً این کارت به شماره تلفن همراه متصل است و تمامی استعلامات و تمامی ارتباطات دولتی و نهادی با فرد از طریق این شماره صورت می گیرد.

زنگنه تصریح کرد: همچنین یک آدرس به این شماره تلفن متصل می شود و عملاً این کارت ملی هوشمند حاوی تمامی اطلاعات و نیازهای فرد خواهد بود.

وی با اشاره به بازنگری فصل مربوط به مالیات ها در برنامه هفتم توسعه گفت: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق نسبت مالیات به اعتبارات هزینه ها 80 درصد در نظر گرفته شد، همچنین کمیسیون مصوب کرد که نرخ مالیات بر تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم 10 درصد باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: همچنین در راستای شفاف سازی معافیت های مالیاتی، کمیسیون تصویب کرد که معافیت ها و ترجیحات مالیاتی در طول برنامه هفتم ممنوع شود.

زنگنه ادامه داد: کمیسیون هم دولت را مجبور به تکمیل کرد تخفیف مالیات متعلق را به همراه لایحه بودجه سالانه به مجلس ارائه کند.

این عضو شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون همچنین دولت را مجبور کرد در سال اول اجرای طرح، لایحه مالیات بر درآمد را تقدیم مجلس کند. کمیسیون با پیشنهادات دولت مبنی بر افزایش مالیات بر ارزش افزوده به دلیل آثار تورم تحمیلی بر مردم موافقت نکرد.

زنگنه با بیان اینکه کمیسیون پس از بررسی موارد مذکور، مباحث حوزه کشاورزی و ساختار مدیریت آب را در لایحه برنامه هفتم توسعه وارد کرد، اظهار داشت: در این بند، کمیسیون به بررسی و تصویب جدول آب پرداخت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.