افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

پزشکان: به عهدی که داده بودیم عمل کردیم/دشمن تلاش می کند ما را از وحدت در کشور باز دارد

  • کد خبر : 338798
پزشکان: به عهدی که داده بودیم عمل کردیم/دشمن تلاش می کند ما را از وحدت در کشور باز دارد

به گزارش رکنا از ریاست جمهوری صبح امروز (شنبه 3 شهریور 1403) پس از تجدید ائتلاف اعضای دولت چهاردهم با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی، مسعود مزکیان در حرم امام خمینی (ره) سخنرانی کرد و با اشاره به بعد از سخنان سید حسن خمینی در این مراسم تاکید کرد: تعطیل شدیم. ما به توافق خود […]

به گزارش رکنا از ریاست جمهوری صبح امروز (شنبه 3 شهریور 1403) پس از تجدید ائتلاف اعضای دولت چهاردهم با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی، مسعود مزکیان در حرم امام خمینی (ره) سخنرانی کرد و با اشاره به بعد از سخنان سید حسن خمینی در این مراسم تاکید کرد: تعطیل شدیم. ما به توافق خود با مردم پایبند هستیم. ما نباید راهمان را گم کنیم. امام حسین علیه السلام می فرماید: آیا نمی بینی که از حق پیروی نمی شود؟ قیام امام برای مطالبه حق است. امام (ره) برای رسیدن به حق امر به معروف و نهی از منکر کرد. این راه امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: شهید بهشتی درباره اسلام می گوید اسلام چیزی جز حق و عدالت نیست. اگر در جامعه ای ظلم و ستم باشد، خلاف اسلام است. اگر با همه، حتی با دشمنانمان، منصفانه رفتار کنیم، اسلام داریم، اما اگر نداشته باشیم، اسلام نداریم. خداوند به پیامبران می گوید که از آنها صداقتشان را خواهیم پرسید. خدا به همه ما قول داده که راست نگوییم. ما باید به دنبال حقوق همه مردم باشیم و آن را در عمل اجرا کنیم و نشان دهیم که به آنها احترام می گذاریم.

وی با تاکید بر اینکه «مسلمان کسی است که با همه منصفانه رفتار کند» ادامه داد: نگاه امام به محرمان وحدت و اتحاد بود. اگر مسلمانان به ریسمان خدا متصل بودند، آیا می توانستند رژیم صهیونیستی و آمریکا را مرعوب کنند؟ ما راهی جز افزایش وحدت ملی در داخل کشور نداریم.

رئیس جمهور گفت: از رئیس مجلس و نمایندگانی که به دولت رای دادند تشکر می کنم. این رای گام بزرگی برای وحدت ملی بود.

وی با بیان اینکه «اول انقلاب همه دنیا برای براندازی انقلاب جمع شدند»، یادآور شد: ما شرایط مناسبی نداشتیم اما نتوانستند یک تکه از خاک ما را بگیرند چون متحد بودیم و مقاومت کردیم. به آنها بستگی دارد. الان هم اگر وحدت داشته باشیم می توانیم مشکلات را حل کنیم و باید آنها را حل کنیم. عدالت، انصاف و عدالت باید جایگاه خود را در جامعه باز کند. ما نباید حقوق مناطق، عشایر و همه را زیر پا بگذاریم. راه امام حسین (ع) راه حق و عدالت و عدل است و ما باید در این راه برویم.

رئیس جمهور افزود: دشمن تلاش می کند که ما در کشور وحدت نداشته باشیم اما باید با رهبری، سند چشم انداز، برنامه توسعه و قانون به عنوان یک رویکرد وحدت داشته باشیم تا بهترین باشیم. البته این هدف نیازمند تلاش و رانندگی 24 ساعته است و رسیدن به آن آسان نیست. ما باید کشور را به سمتی ببریم که شایسته آن است. در حرم مطهر امام خمینی (ره) عهد می بندیم که این راه را ادامه دهیم.

photo_2024-08-24_09-03-59

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=338798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.