افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

نبی الله در درگیری نیروهای سپاه و ضدانقلاب به شهادت رسید، در وصیت نامه خود نوشت که من تبر و ماله دارم، آن هم برای جهاد.

  • کد خبر : 338594
نبی الله در درگیری نیروهای سپاه و ضدانقلاب به شهادت رسید، در وصیت نامه خود نوشت که من تبر و ماله دارم، آن هم برای جهاد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهید نبی الله کریمی سواد نداشت، اما وقتی دید ضدانقلاب به کشور آسیب می زند، به نیروهای انقلابی پیوست. وی علاوه بر دفاع از انقلاب اسلامی و رویارویی با دشمنان، خواندن و نوشتن را از یارانش در جبهه شمال غرب کشور آموخت و توانست چند سطر از وصیت نامه خود را […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهید نبی الله کریمی سواد نداشت، اما وقتی دید ضدانقلاب به کشور آسیب می زند، به نیروهای انقلابی پیوست. وی علاوه بر دفاع از انقلاب اسلامی و رویارویی با دشمنان، خواندن و نوشتن را از یارانش در جبهه شمال غرب کشور آموخت و توانست چند سطر از وصیت نامه خود را بنویسد.

به نقل از فارس، یکی از سربازانی که شهید را همراهی می کرد، درباره روزهای منتهی به شهادت می گوید: 3 ماه به همراه نبی الله در مهاباد اعزام شدیم و به دلیل اوضاع نابسامان آنجا، در اقامتگاهی در میدان آهو ماندیم. در جایی که ماموریت ما بود وقت آزاد زیادی داشتیم.

شبی نبی الله گفت: از آنجایی که امام خمینی (ره) دستور درس خواندن را داده اند، می خواهم از فرصت ها استفاده کنم و در کنار جنگ و حضور در جبهه درس بخوانم. حرف او را پذیرفتم و شروع به آموزش کردم.

نبی الله دفتری تهیه کرده بود و من هر شب درسش را دنبال می کردم. 2-3 روز قبل از شهادت گفت می خواهم وصیت نامه بنویسم. از این رو دفتر وصیت نامه ای را که تهیه کرده بود به من داد و گفت: آنچه می گویم بنویس.

دفتر را برداشتم، سؤالات را خواندم و پاسخ آنها را یادداشت کردم.

وقتی به صفحه 11 وصیت نامه رسیدیم بالای صفحه نوشته شده بود و خواسته های من به شرح زیر است. وقتی به اینجا رسیدیم، نبی الله دفترچه را از دستم گرفت و گفت: من می خواهم این قسمت را خودم بنویسم، هنوز نمی دانستم چگونه برخی کلمات را درست بنویسم. برای همین از من پرسید و من روی کاغذ دیگری برایش نوشتم و او از روی نوشته های من نوشت. نبی الله نوشت: قرض هایم را بخشیدم، تبر و ماله ای از ثروت های دنیا دارم، به جهاد سازندگی بدهید.

داشتم میخندیدم گفتم آبنبات چوبی که می خواهی در وصیتت به جهاد بدهی چه ارزشی دارد؟ و صمیمانه و ساده گفت: اتفاقا پالتت خیلی خوبه. این یکی از آن پالت‌های پرطرفدار نیست.

در هشتم آبان 1360 بین نیروهای بسیج و سپاه با ضدانقلاب درگیری رخ داد و نبی الله در همان درگیری به شهادت رسید. شهید نبی الله کریمی در سال 1337 در روستای قشلاق نوروزی از توابع شهرستان بیجار دیده به جهان گشود.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=338594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.