افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

ویدئو/ گروگان گروه تروریستی داعش در ولگوگراد روسیه!

  • کد خبر : 338559
ویدئو/ گروگان گروه تروریستی داعش در ولگوگراد روسیه!

به گزارش رکنا، گارد ملی روسیه در پی انتشار اخبار گسترده ای مبنی بر گروگان گیری، روز جمعه 23 مردادماه از این عملیات خبر داد و اعلام کرد که تمامی گروگان ها آزاد شده اند. این حادثه در دیپورت شماره 19 در شهر «سوروویکینو» در 130 کیلومتری غرب ولگوگراد رخ داد. مقامات هنوز تعداد دقیق […]

به گزارش رکنا، گارد ملی روسیه در پی انتشار اخبار گسترده ای مبنی بر گروگان گیری، روز جمعه 23 مردادماه از این عملیات خبر داد و اعلام کرد که تمامی گروگان ها آزاد شده اند.

این حادثه در دیپورت شماره 19 در شهر «سوروویکینو» در 130 کیلومتری غرب ولگوگراد رخ داد. مقامات هنوز تعداد دقیق مهاجمان، گروگان ها و قربانیان را اعلام نکرده اند و اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام بسیار متناقض است.

ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی روسیه منتشر شد، سه مهاجم چاقویی را نشان می‌دهد که بالای جسد مردی کشته یا زخمی ایستاده‌اند و جریان خونی از پایشان جاری شده است.

یکی از این مهاجمان در این ویدئو می گوید این گروه وابسته به داعش است. به گزارش چند شبکه محلی، آدم ربایان یک هلیکوپتر و دو میلیون دلار پول نقد خواستند.

رسانه های روسی از آمادگی سرویس های امنیتی این کشور برای حمله به ساختمان تبعیدیان خبر دادند.

آیا امنیت داخلی روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین تحت فشار است؟

روسیه در ماه های اخیر شاهد حملات تروریستی گروه های اسلامگرای افراطی بوده است. این موضوع این سوال را مطرح می‌کند که آیا سازمان‌های امنیتی گسترده روسیه پس از تهاجم نظامی به اوکراین و متعاقب آن سرکوب اعتراضات ضد جنگ داخلی تحت فشار قرار گرفته‌اند.

شاخه خراسان داعش مسئولیت تیراندازی مرگبار در یک سالن کنسرت در خارج از مسکو در ماه مارس سال جاری را بر عهده گرفت. این حادثه که دست کم 145 کشته و 551 زخمی برجای گذاشت، خونین ترین حمله سال های اخیر در بزرگترین کشور جهان بود.

دو ماه پیش، یک حمله مسلحانه به یک کلیسای ارتدکس در شهر ماخاچکالا و یک کنیسه در شهر دربند در جمهوری داغستان روسیه در قفقاز، دست کم 19 کشته برجای گذاشت، از جمله یک کشیش ارتدکس و 15 افسر پلیس. مقامات روسیه این حمله را تروریستی توصیف کردند.

اما گروگانگیری امروز در یک اردوگاه تبعیدی در جنوب روسیه و همچنین گروگانگیری دیگر در زندانی در ماه ژوئن که شش زندانی را پس از حمله نیروهای امنیتی به شهادت رساندند، امنیت زندانهای این کشور را زیر سوال میبرد. در هر دو حمله، مهاجمان ادعا کردند که وابسته به داعش هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=338559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.