افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

تشخیص زودهنگام اوتیسم در کودکان با روشی جدید

  • کد خبر : 338316
تشخیص زودهنگام اوتیسم در کودکان با روشی جدید

به گزارش خبرآنلاین، این محققان می گویند که هوش مصنوعی بدون نیاز به ارزیابی دقیق یا کارآزمایی بالینی به دنبال الگوهایی در داده های پزشکی در دسترس کودکان 2 ساله و کمتر است. برنامه موسوم به AutMedAI در آزمایش‌هایی که با داده‌های 12000 کودک انجام شد، توانست حدود 80 درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم […]

به گزارش خبرآنلاین، این محققان می گویند که هوش مصنوعی بدون نیاز به ارزیابی دقیق یا کارآزمایی بالینی به دنبال الگوهایی در داده های پزشکی در دسترس کودکان 2 ساله و کمتر است. برنامه موسوم به AutMedAI در آزمایش‌هایی که با داده‌های 12000 کودک انجام شد، توانست حدود 80 درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم را شناسایی کند.

ایرنا در خبری نوشت: محققان اشاره کردند که شاخص هایی مانند سن اولین لبخند کودک، اولین جملات کوتاه بیان شده و وجود مشکلات خوردن از جمله داده هایی بود که به پیش بینی اوتیسم کمک کرد.

کریستینا تمیمیز، استادیار دانشکده بهداشت زنان و کودکان در موسسه کارولینسکا در سوئد و یکی از محققین اصلی این تحقیق، گفت: “با رسیدن به دقت 80 درصدی در کودکان زیر 2 سال، امیدواریم که برنامه هوش مصنوعی) ابزار ارزشمندی برای بخش سلامت خواهد بود.”

به گفته محققان، این برنامه هوش مصنوعی در شناسایی کودکانی که در ارتباط اجتماعی، توانایی شناختی و تاخیر رشدی دچار مشکل خواهند شد نیز نتایج خوبی از خود نشان داده است.

برای این مطالعه، محققان چهار برنامه مختلف هوش مصنوعی را با داده‌های تقریباً 30000 نفر با و بدون اختلالات طیف اوتیسم آموزش دادند تا اوتیسم را شناسایی کنند. در آزمایش‌های بعدی، برنامه AutMedAI بهترین عملکرد را در بین چهار برنامه تحلیل‌شده داشت.

شیام راجاگوپالان، یکی از محققان این مؤسسه و استادیار مؤسسه بیوانفورماتیک هند نیز گفت: نتایج این مطالعه قابل توجه است زیرا نشان می دهد که افراد دارای پتانسیل اوتیسم را می توان با ویژگی های نسبتاً محدودی شناسایی کرد. و اطلاعات موجود

تشخیص زودهنگام اوتیسم از این نظر حائز اهمیت است که هر چه کودکان زودتر تحت درمان قرار گیرند، نتایج درمانی بهتری خواهند داشت. محققان اکنون در حال کار برای بهبود عملکرد این برنامه هوش مصنوعی، از جمله گنجاندن اطلاعات ژنتیکی در داده های تجزیه و تحلیل شده، در صورت امکان هستند.

233217

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=338316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.