افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

امام جمعه اردبیل: مردم از پذیرش خرافات مانند خرید طلا در سیزدهم صفر پرهیز کنند

  • کد خبر : 338131
امام جمعه اردبیل: مردم از پذیرش خرافات مانند خرید طلا در سیزدهم صفر پرهیز کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): بیشتر: امام موقت اردبیل گفت: مردم در ماه صفر با عقلانیت و تقوا از پذیرش خرافات بپرهیزند. آیت الله سید حسن عابدیان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: افراد با عقل و تقوا نباید خرافاتی مانند خرید طلا در روز سیزدهم صفر، […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

بیشتر: امام موقت اردبیل گفت: مردم در ماه صفر با عقلانیت و تقوا از پذیرش خرافات بپرهیزند.

آیت الله سید حسن عابدیان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: افراد با عقل و تقوا نباید خرافاتی مانند خرید طلا در روز سیزدهم صفر، زیارت مساجد و مژده دادن را بپذیرند پیامبر اسلام (ص) شب اول. از ربیع بپرهیز.

وی با تشریح شبهات دشمنان در تعرض به شکوه اربعین، افزود: این ایام اربعین است، پیاده روی اربعین جلوه ای از عظمت و شکوه شیعیان است. ما باید قدردان این نعمت بزرگی باشیم که خداوند عطا کرده است. در مورد ما در راهپیمایی اربعین شاهد عشق، شور و فداکاری هستیم و مظاهر عظمت را مشاهده می کنیم.

امام موقت اردبیل گفت: اینها مظهر و عظمت واقعه عاشورا هستند و دشمنان با تمام امکانات سعی در کاهش شکوه عاشورا و اربعین دارند و با هر اقدامی می خواهند این شکوه و شکوه را از بین ببرند. آنها هرگز موفق نخواهند شد.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به شبهات مختلف دشمنان در خصوص عاشورا و اربعین، تصریح کرد: برای همه شبهات پاسخ وجود دارد و جوانان نباید به شنیدن شبهه و در نتیجه پذیرش ناخودآگاه آن بسنده کنند، اما باید به دنبال پاسخ این شبهات و این باشیم. تردیدها را بدون دیدن پاسخ آنها نپذیریم. اکثر پاسخ شبهات در فضای مجازی موجود است و اگر با دیدن آنها مشکلی حل نشود قطعا مشکلی ایجاد نمی کند.

وی ضمن دعوت مؤمنان به تقوای الهی گفت: هر کاری انجام می دهیم خداوند به آن دستور دارد، ما از این دنیا می گذریم، این دنیا مکان است و راه ما به سوی ابدیت است. ما برای ابدیت آفریده شده ایم حضرت می فرماید شما برای بقا آفریده شده اید نه برای نابودی و هدف از خلقت ما دنیا نیست پس هدف اصلی ما آخرت است.

سرپرست امام جمعه اردبیل افزود: دنیا گذرگاه و گذرگاه است تا از آن بگذریم و وارد آن دنیا شویم، آنجا جاودانه خواهیم ماند. بهترین توشه ای که انسان می تواند جمع کند تقوا است. تقوا به معنای حرکت به خواست خدا و دوری از چیزهایی است که خداوند متعال از آنها نهی کرده و تابع واجبات است.

آیت الله عابدیان در بخشی دیگر از خطبه ها با اشاره به رای اعتماد شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این ایام مجلس به وزرای پیشنهادی دولت رای اعتماد داد. اما این یک موضوع بین المللی بود و رهبران جهان ناظر بودند تا تقابل دولت و مجلس را مشاهده کنند و از این فرصت برای اهداف خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه درخواست ما این است که رئیس جمهور با این انتخابات که پیشنهاد خود ایشان بود، تمام تلاش این جامعه را برای بازگشت رفاه و آسایش به جامعه به کار گیرد و از گزینه های جناحی و خانوادگی پرهیز شود. در انتخاب سمت های میانی و افرادی که شرایط لازم برای آن سمت را دارند باید انتخاب شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=338131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.