افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

اسمارتک نیوز » اولین گام فدراسیون برای جلوگیری از فساد قراردادی

  • کد خبر : 33810
اسمارتک نیوز » اولین گام فدراسیون برای جلوگیری از فساد قراردادی

به گزارش اسمارتک نیوز، جمعه شب بود که کارگروه ناظر بر قرارداد و بودجه ورزشی تصمیم گرفت بیانیه ای را منتشر کند. بر اساس این بیانیه، قانون جدید نقل و انتقالات به باشگاه ها اجازه نمی دهد با بازیکنان خود قرارداد یک ساله امضا کنند. در هفته های اخیر روسای فدراسیون فوتبال بارها در مورد […]

به گزارش اسمارتک نیوز، جمعه شب بود که کارگروه ناظر بر قرارداد و بودجه ورزشی تصمیم گرفت بیانیه ای را منتشر کند. بر اساس این بیانیه، قانون جدید نقل و انتقالات به باشگاه ها اجازه نمی دهد با بازیکنان خود قرارداد یک ساله امضا کنند. در هفته های اخیر روسای فدراسیون فوتبال بارها در مورد برخورد با واسطه ها در فوتبال ایران صحبت کرده اند و حالا این قانون به فوتبال ایران کمک می کند تا حد امکان از عقد قراردادهای یک ساله توسط واسطه ها جلوگیری کند.

بیانیه
با تغییراتی در قانون تغییرات قابل توجهی در این انتشار ایجاد شده است که مهم ترین آن حذف قراردادهای یک ساله است. نکته قابل توجه دیگر این اطلاعیه این است که اعلام شده است که تحولات دیگری نیز در راه است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد. متن بیانیه کارگروه ناظر بر قرارداد و سقف بودجه ورزش به شرح زیر است:
با توجه به آسیب شناسی فصول گذشته یکی از مهم ترین آسیب ها انعقاد قراردادهای یک ساله بود که باعث بی ثباتی جدی در ترکیب تیم ها در سال بعد شد. از سوی دیگر، گاهی اوقات بازیکنان توسط دلالان ورزشی (غیر رسمی) تشویق و هدایت می شدند تا برای افزایش هزینه ها و کسب سودهای کلان، قراردادهای یک ساله امضا کنند که یکی از دلایل اصلی بی ثباتی در باشگاه ها بود. اما آیا می دانید با اصلاح این رویه (انعقاد قرارداد یک ساله) در این فصل از ادامه این چرخه معیوب جلوگیری شده و در این فصل قراردادی یک ساله منعقد نشده است؟ سایر دستاوردها پس از دریافت آمار و اطلاعات دقیق و موثق متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. »
فروشنده دست کوتاه
طبق دستور ناظر قرارداد یکی از اهرم های فشار واسطه ها برای ایجاد بی ثباتی در تیم های فوتبال و رسیدن به اهداف خود از بین رفته است. دونده های نامشروع در سال های اخیر فوتبال ایران را به شدت تحت تاثیر قرار داده و باعث شده تا دست اندرکاران فوتبال همچنان به این ورزش ادامه دهند و گاه مجبور به همکاری با دوندگان شوند. یکی از راه‌های ایجاد بی‌ثباتی در تیم‌های فوتبال از طریق قراردادهای یک ساله است که از طریق آن می‌توانند تیم‌ها را در پایان هر فصل تحت فشار قرار دهند تا پول بیشتری بگیرند یا بازیکنان جدیدی را برای رسیدن به اهدافشان جذب کنند. این نوع استراتژی به خصوص با ستاره های حاضر در تیم ها اتفاق می افتد، زیرا این بازیکنان اهرم فشار قوی تری برای دویدن بک ها محسوب می شوند. اما در بخشنامه نظارت بر قراردادها مقرره ای وجود دارد که کارگزاران را نتوانند از این اهرم فشار کوتاه مدت استفاده کنند و قراردادی یک ساله منعقد کنند. طبق بند 27 بخشنامه قراردادها، در صورت انعقاد قرارداد یک ساله بین باشگاه و بازیکن، باشگاه موظف است امکان تمدید یک طرفه قرارداد را برای یک فصل دیگر با در نظر گرفتن شرط زیر که باید در کلیه قراردادها قید شود، پیش‌بینی کند: «باشگاه‌ها این حق را دارند که قرارداد بازیکن را به صورت یک‌طرفه تمدید کنند و در صورت تمایل به لیگ، در صورتی که در اردیبهشت ماه کتبی اعلام کنند، در صورت تمایل در لیگ، در صورت تمایل کتبی با بازیکن برای فصل بعد، قرارداد خود را برای فصل بعد اعلام کنند. سال آینده و 25 درصد برای قرارداد فصل آینده.» سازمان لیگ فوتبال در نگارش این بند حساسیت بیشتری داشته و تاکید کرده است که این سازمان در زمان انعقاد قراردادهای یکساله باید از وجود چنین بندی اطمینان حاصل کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.