افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

استرالیا به طرح ساخت بزرگترین مرکز خورشیدی جهان چراغ سبز نشان داد

  • کد خبر : 338087
استرالیا به طرح ساخت بزرگترین مرکز خورشیدی جهان چراغ سبز نشان داد

بر اساس گزارش های بازار، استرالیا روز چهارشنبه طرح هایی را برای ساخت یک پارک خورشیدی عظیم و انتقال نیرو به سنگاپور تصویب کرد. پروژه ای که دولت استرالیا آن را «بزرگترین مرکز خورشیدی جهان» می نامد. کامرون گارنزورثی، مدیر اجرایی SunCable استرالیا، گفت که تصویب این طرح “لحظه مهمی در آغاز روند توسعه برای […]

بر اساس گزارش های بازار، استرالیا روز چهارشنبه طرح هایی را برای ساخت یک پارک خورشیدی عظیم و انتقال نیرو به سنگاپور تصویب کرد. پروژه ای که دولت استرالیا آن را «بزرگترین مرکز خورشیدی جهان» می نامد. کامرون گارنزورثی، مدیر اجرایی SunCable استرالیا، گفت که تصویب این طرح “لحظه مهمی در آغاز روند توسعه برای این منطقه” بود.

به گزارش TechExplorer، مقامات مجوزهای زیست محیطی را برای پروژه 24 میلیارد دلاری SunCable در شمال دور استرالیا اعلام کرده اند که برق سه میلیون خانه را تامین می کند. این مرکز خورشیدی استرالیایی که شامل مجموعه‌ای از پنل‌ها، باتری‌ها و در نهایت کابلی است که استرالیا را به سنگاپور متصل می‌کند، توسط میلیاردر فناوری و فعال انرژی سبز مایک کانن بروکس پشتیبانی می‌شود.

تانیا پلیبرسک، وزیر محیط زیست استرالیا گفت: “این بزرگترین منطقه خورشیدی در جهان خواهد بود و استرالیا را به عنوان یک رهبر جهانی در انرژی سبز معرفی خواهد کرد.”

این منطقه احتمالاً در سال 2030 شروع به تولید انرژی خواهد کرد. پروژه 12000 هکتاری چهار گیگاوات انرژی در ساعت برای مصارف خانگی تامین می کند. دو گیگاوات دیگر که از طریق کابل زیر دریا به سنگاپور ارسال می شود، حدود 15 درصد نیاز این کشور را تامین می کند. باتری های مراکز خورشیدی استرالیا نیز می توانند حدود 40 گیگاوات انرژی ذخیره کنند.

راه‌اندازی مرکز خورشیدی استرالیا و راه‌اندازی آن همچنان با چالش‌هایی همراه است

علیرغم چراغ سبز روز چهارشنبه، چندین فرآیند تایید از جمله همکاری با سازمان بازار انرژی سنگاپور، دولت اندونزی و جوامع بومی استرالیا باقی مانده است.

گارنزورثی گفت: “سان کیبل اکنون تلاش های خود را بر روی سرمایه گذاری متمرکز خواهد کرد و تا سال 2027 هدف گذاری می کند.”

استرالیا در حال حاضر یکی از صادرکنندگان پیشرو زغال سنگ و گاز در جهان است، اما تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی نیز قرار گرفته است. این اثرات مخرب عبارتند از گرمای شدید، سیل و آتش سوزی.

اگرچه استرالیایی ها یکی از مشتاق ترین پذیرندگان پنل های خورشیدی خانگی در جهان هستند، برخی از کشورهای برجسته در سراسر جهان هنوز در پذیرش کامل انرژی های تجدیدپذیر مردد هستند. مرکز خورشیدی استرالیا می تواند الگویی برای سایر کشورها در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و مفید بودن آن باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=338087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.