افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

چند ترفند ساده و کاربردی برای داشتن زندگی بهتر

  • کد خبر : 337111
چند ترفند ساده و کاربردی برای داشتن زندگی بهتر

آفتاب نیوز: این ترفندها بر اساس اطلاعاتی است که از طریق تجربیات شخصی یا تجربیات عمومی در دنیای واقعی به دست آمده است. در حالی که برخی از این ترفندها توسط علم تأیید شده اند، بسیاری دیگر لزوماً از نظر علمی یا پزشکی به رسمیت شناخته نشده اند. نکته کلیدی این است که این ترفندها […]

آفتاب نیوز:

این ترفندها بر اساس اطلاعاتی است که از طریق تجربیات شخصی یا تجربیات عمومی در دنیای واقعی به دست آمده است. در حالی که برخی از این ترفندها توسط علم تأیید شده اند، بسیاری دیگر لزوماً از نظر علمی یا پزشکی به رسمیت شناخته نشده اند. نکته کلیدی این است که این ترفندها را به خاطر بسپارید تا بتوانید در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

1. برای درمان سکسکه، در حالت خم شدن آب بنوشید.

سکسکه در یک مکان عمومی می تواند بسیار آزاردهنده باشد. برای درمان فوری سکسکه، افزایش سطح دی اکسید کربن در جریان خون ضروری است. نوشیدن آب بی دقت می تواند به این امر کمک کند. این کار ذهن شما را از سکسکه دور می کند و به توقف آن کمک می کند. برای انجام این کار، از ناحیه کمر خم شوید، سر خود را پایین بیاورید و یک لیوان آب سرد بنوشید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. اگر در یک مکان عمومی هستید، این درمان ممکن است امکان پذیر نباشد. در چنین مواقعی سعی کنید تا حد امکان نفس خود را حبس کنید و سپس تا جایی که می توانید آرام نفس خود را بیرون دهید.

2. برای سرکوب خمیازه آب سرد بنوشید.

خمیازه یکی دیگر از اتفاقات آزاردهنده هنگام نشستن در کلاس یا شرکت در جلسه است. برای سرکوب خمیازه، به آرامی یک لیوان آب سرد بنوشید. این کار شما را سرحال می کند و خمیازه کشیدن را برای مدتی سرکوب می کند. همچنین می توانید چند نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و هنگامی که میل به خمیازه از بین رفت، از طریق دهان بازدم کنید.

3. چشمان خود را باز نگه دارید تا اشک نریزید.

گریه یک واکنش احساسی است که اغلب ما باید هر از گاهی آن را تجربه کنیم. اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از گریه در جمع هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چشمان خود را بدون پلک زدن باز نگه دارید. این از تشکیل اشک جلوگیری می کند. اگر می خواهید گریه خود را متوقف کنید، چند بار سریع پلک بزنید تا جریان اشک متوقف شود. چرخاندن صورت و نگاه کردن به بالا نیز می تواند به جلوگیری از گریه کمک کند. گزینه دیگر حواس پرتی از طریق درد است. برای این کار کافی است یک تکه پوست را بین انگشت شست و اشاره خود فشار دهید.

4. برای جلوگیری از رفلاکس معده به پهلوی چپ بخوابید.

رفلاکس معده اغلب بعد از یک وعده غذایی سنگین در هنگام شام رخ می دهد. اگر مستعد رفلاکس اسید هستید، سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید. این امر معده را پایین تر از مری نگه می دارد که از سر خوردن اسید معده به داخل گلو جلوگیری می کند. حتما از خوابیدن به پهلوی راست خودداری کنید. بر اساس مطالعه ای که در سال 2000 در مجله آمریکایی گوارش منتشر شد، خوابیدن به پهلوی راست باعث افزایش سطح اسید و افزایش بروز رفلاکس اسید در مقایسه با خوابیدن به پهلوی چپ می شود. راه حل دیگر جویدن آدامس بعد از غذا است.

5. از طب فشاری برای رفع حالت تهوع استفاده کنید.

اگر همیشه مستعد حالت تهوع هستید، طب فشاری را امتحان کنید تا فورا احساس بهتری داشته باشید. نقطه طب سوزنی پریکارد P-6 می تواند به از بین بردن حالت تهوع کمک کند. این نقطه بین دو تاندون بزرگ در قسمت داخلی مچ قرار دارد. برای تعیین محل، عرض سه انگشت زیر کف دست را اندازه بگیرید. مطالعه‌ای که در سال 2002 در مجله Birth منتشر شد، گزارش می‌دهد که طب سوزنی می‌تواند حالت تهوع و استفراغ را در اوایل بارداری درمان کند. در این مطالعه، زنانی که طب سوزنی دریافت کردند، حالت تهوع کمتری داشتند.

6. برای درمان گلو خارش گوش های خود را بخار کنید.

هنگامی که احساس خارش گلو می کنید، به سادگی پشت گوش خود را بمالید تا این احساس آزاردهنده متوقف شود. البته مراقب باشید پشت گوش را به آرامی مالش دهید تا جای زخم روی پوست نرم این ناحیه باقی نماند. خاراندن اعصاب گوش را تحریک می کند که به نوبه خود باعث ایجاد رفلکس در گلو و اسپاسم عضلانی می شود. این پدیده خارش گلو را تسکین می دهد. نوشیدن یک لیوان آب گرم یکی دیگر از راه های ساده برای خلاص شدن از شر گلو خراش است.

7. یک ترفند ساده برای بهبود خلق و خو

خلق و خوی بد می تواند روز شما را خراب کند. لبخند زدن همه چیز را حل می کند، اما وقتی غمگین یا بد خلق هستید، لبخند زدن آسان نیست. برای رهایی از این حالت بد کافی است یک خودکار یا مداد بین دندان های خود قرار دهید تا به زودی احساس بهتری پیدا کنید. قرار دادن یک مداد بین دندان‌ها، همان ماهیچه‌هایی را که هنگام لبخند زدن استفاده می‌شود، فعال می‌کند. عمل این ماهیچه ها به نوبه خود باعث آزاد شدن دوپامین و سروتونین در مغز و ایجاد احساس شادی می شود.

8. برای کاهش فشار چشم از قانون 20-20-20 پیروی کنید

بسیاری از ما ساعت ها در تمام روز با کامپیوتر کار می کنیم. در پایان روز، این امر باعث خستگی چشم و حتی گاهی سردرد شدید می شود. برای حل این مشکل رایج، قانون 20-20-20 را دنبال کنید. به ازای هر 20 دقیقه ای که صرف نگاه کردن به کامپیوتر می کنید، باید 20 ثانیه به جسمی در فاصله 20 فوتی (6 متری) نگاه کنید. این ترفند ساده به راحتی قابل یادآوری است و باید به طور منظم برای کاهش فشار چشم استفاده شود. در عین حال برای جلوگیری از خشکی چشم باید بیشتر پلک بزنید.

9. برای رفع بی حسی دست، سر خود را تکان دهید.

بی حسی دست ها اغلب زمانی اتفاق می افتد که هنگام تماشای تلویزیون یا کلاس، سر خود را روی دستان خود قرار می دهید. احساس سوزن سوزن شدن یا همان احساسی که هنگام خواب در دستان خود دارید بسیار ناراحت کننده است. برای خلاص شدن از شر این احساس کافی است سر خود را از این طرف به سمت دیگر حرکت دهید. هنگامی که دستان شما به خواب می روند، اعصاب گردن شما فشرده می شوند. تکان دادن سر از این طرف به طرف دیگر اعصاب گردن را شل می کند. ترفند دیگر این است که دستی را که به خواب رفته است به آرامی برای چند دقیقه تکان دهید.

10. با خوردن غذا، ساعت بیولوژیکی بدن خود را تنظیم مجدد کنید

کسانی که در شیفت های مختلف کار می کنند یا زیاد سفر می کنند، اغلب با چالش برهم زدن ساعت بیولوژیکی طبیعی خود و مشکلات خواب مواجه می شوند. این مشکل به راحتی با تغذیه حل می شود. عادات غذایی پیام هایی را به هیپوتالاموس می فرستد. هیپوتالاموس بخشی از مغز است که تصمیم می گیرد چه زمانی فرد بیدار باشد و چه زمانی بخوابد.

مسافران می توانند با ناشتا بودن 16 ساعت قبل از سفر یا با غذا خوردن بر اساس منطقه زمانی مقصد خود از اختلال در ساعت طبیعی بدن خود جلوگیری کنند. کسانی که در شیفت های مختلف کار می کنند نیز می توانند از همین روش برای تغییر ساعت بیولوژیکی بدن خود استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=337111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.