افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

طرح آتش بس بایدن را نپذیرید

  • کد خبر : 337074
طرح آتش بس بایدن را نپذیرید

به گزارش بازار، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به او گفته است که آتش بس در غزه را نپذیرد زیرا این توافق به نفع کمپین انتخاباتی اسرائیل است. منبع این خبر سایت پی بی اس بود، اما دو روز […]

به گزارش بازار، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به او گفته است که آتش بس در غزه را نپذیرد زیرا این توافق به نفع کمپین انتخاباتی اسرائیل است.

منبع این خبر سایت پی بی اس بود، اما دو روز پیش از آن، اکسیوس که وب سایت شناخته شده تری است، از گفتگوی تلفنی ترامپ و نتانیاهو خبر داده بود، اما درباره جزئیات این گفتگو چیزی منتشر نکرد.

دفاتر نتانیاهو و ترامپ با صدور بیانیه های جداگانه ای اخبار آکسیوس را تکذیب کرده بودند. این تکذیب در حالی صورت می گیرد که نتانیاهو در سفر ماه گذشته خود به ایالات متحده با ترامپ در خانه شخصی اش در فلوریدا دیدار کرد. پس از این دیدار، ترامپ به خبرنگاران گفت که نتانیاهو را برای پیروزی در جنگ تشویق کرده است.

دولت آمریکا بایدن به دلیل نگرانی از تاثیر منفی ادامه جنگ و جنایات افسارگسیخته رژیم صهیونیستی در تلاش است تا حداقل به طور موقت جنگ در غزه را متوقف کند. به این معنا، آمریکا در 24 می طرح صلحی را در دوحه ارائه کرد که طرح بایدن نامیده شد و اگرچه حماس در دور قبلی مذاکرات ماه گذشته این طرح را پذیرفته بود، اما اسرائیلی ها در آخرین لحظه پذیرفتند. زیر میز

با افزایش تنش ها در منطقه در پی ترور شهید هانیه و فواد شکر، آمریکایی ها بار دیگر برای جلوگیری از پاسخ مقاومت به رژیم صهیونیستی وارد عمل شدند. از این نظر تلاش می‌کنند مذاکرات را در چارچوب طرح 24 اردیبهشت از سر بگیرند.

این خبر در حالی منتشر می شود که آنتوان بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر خود به منطقه گفتگوهای فشرده ای با مقامات اسرائیلی از جمله نتانیاهو داشته است. بر اساس گزارش العربی النیو، این دو نفر به مدت سه ساعت برای آتش بس در غزه مذاکره کردند اما این مذاکرات بی نتیجه ماند.

بر اساس این گزارش، بلینکن و نتانیاهو درباره تعداد نیروهای اسرائیلی و استقرار آنها در محور فیلادلفیا گفتگو کردند و طرف آمریکایی نتوانست طرف اسرائیلی را متقاعد کند که نیروهایش را از این منطقه خارج کند.

صهیونیست ها اصرار دارند که گذرگاه رفح در محور فیلادلفیا مسیر اصلی انتقال تسلیحات به غزه است و باید این منطقه را کنترل کنند که این برخلاف پیمان کمپ دیوید 1979 بین مصر و رژیم اسرائیل است.

از سوی دیگر، بن بست در مورد محور نتساریم که از مرکز غزه می گذرد و آن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می کند، ادامه دارد. رسانه های اسرائیلی مدعی هستند که نتانیاهو با عقب نشینی از نتساریم موافقت کرد، اما تصریح کرد که اعضای حماس نباید وارد شمال غزه شوند. این شرط در واقع نوعی مانع در خروج نتساریم است زیرا با این شرط صهیونیست ها تاکید می کنند که کنترل اداری نتساریم برای جلوگیری از رفت و آمد آزادانه مردم غزه را در اختیار دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=337074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.