افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

ایرانی: زمان پاسخ ایران به اسرائیل با دقت تنظیم شده و با حداکثر شگفتی انجام می شود

  • کد خبر : 336182
ایرانی: زمان پاسخ ایران به اسرائیل با دقت تنظیم شده و با حداکثر شگفتی انجام می شود

به گزارش ایسنا، “امیر سعید ایروانی” نماینده دائم ایران در سازمان ملل بعدازظهر چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا ایران از حمله به رژیم صهیونیستی خودداری می کند تا مذاکرات آتش بس ادامه یابد؟ او گفت: «زمان پاسخ ایران به دقت زمان‌بندی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که در لحظه حداکثر غافلگیری صورت […]

به گزارش ایسنا، “امیر سعید ایروانی” نماینده دائم ایران در سازمان ملل بعدازظهر چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا ایران از حمله به رژیم صهیونیستی خودداری می کند تا مذاکرات آتش بس ادامه یابد؟ او گفت: «زمان پاسخ ایران به دقت زمان‌بندی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که در لحظه حداکثر غافلگیری صورت می‌گیرد».

سفیر ایران در سازمان ملل متحد در گفت و گو با شبکه قطری الجزیره افزود: پاسخ ایران باید متجاوز را به دلیل اقدام تروریستی و نقض حاکمیت ملی ایران مجازات کند و با تقویت توان بازدارندگی ایران موجب تأسف عمیق شود. رژیم اسرائیل و بنابراین به عنوان یک بازدارنده عمل می کند.

وی افزود: علاوه بر این، واکنش ایران باید با دقت طراحی شود تا از هرگونه تأثیر نامطلوب احتمالی بر آتش بس احتمالی (در غزه) جلوگیری شود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران عمدا در پاسخگویی به رژیم اسرائیل تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات آتش بس در غزه تعلل کرده است؟ وی گفت: واکنش ایران باید دو نتیجه مشخص داشته باشد، اول اینکه متجاوز را به دلیل تروریسم و ​​نقض حاکمیت ملی ایران مجازات کند، دوم اینکه قدرت بازدارندگی ایران را تقویت کند و پشیمانی عمیق رژیم را برای جلوگیری از هرگونه تجاوز در آینده ایجاد کند.

به گزارش ایران پرس، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین تصریح کرد: علاوه بر این، واکنش ایران باید از تأثیر منفی احتمالی آتش بس احتمالی (در غزه) جلوگیری کند. احتمالاً پاسخ ایران در زمان و شرایط و شیوه ای خواهد بود که این رژیم کوچکترین امکانی را می دهد. شاید وقتی چشم شما به آسمان و صفحه رادار است، از زمین غافلگیر شوید و شاید ترکیبی از این دو اتفاق بیفتد».

این نشست در دوحه قطر در روزهای پنجشنبه و جمعه 25 و 26 مرداد 1403 با هدف از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا برگزار شد. مصر، قطر و رژیم صهیونیستی.

وزیر امور خارجه آمریکا در نهمین سفر خود به منطقه از 7 اکتبر 2023 از سرزمین های اشغالی فلسطین، مصر و قطر بازدید و با مقامات رژیم صهیونیستی و همچنین سران 3 کشور مصر و قطر به عنوان میانجی دیدار و گفتگو کرد. از آتش بس

کاخ سفید در بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا اعلام کرد که مذاکرات آتش بس غزه در دوحه «جدی و سازنده» و در فضایی مثبت برگزار شد و مذاکرات در قاهره ادامه خواهد یافت.

اما بر اساس گزارش های متعدد رسانه های منطقه ای، فرامنطقه ای و غربی، خواسته های جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور نیروهای مسلح این رژیم در محور فیلادلفیا به یکی از مطالبات بزرگتر تبدیل شده است. موانع دستیابی به آتش بس در غزه

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه 19 مردادماه هنگام ورود به تهران در مراسم تحلیف رئیس جمهور، توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. مسعود مزیکیان».

مجیکیان در پیامی در پاسخ به شهادت هانیه نوشت: جمهوری اسلامی ایران در حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، عزت و حیثیت خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتیجه اقدامات ناجوانمردانه و تروریستی خود را خواهد دید.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در پی حمله تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت هنیه در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد: این رژیم تروریستی و حامیان آن مسئول هستند. برای این اقدامات جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد، برای ارائه پاسخی قاطع و فوری تردید نخواهد کرد.

پیش از این جنایت، رژیم اسرائیل حملات تروریستی در جنوب بیروت لبنان علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی انجام داد و بعدازظهر روز سه شنبه 30 ژوئیه 2024 به حومه بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از آن هدف قرار داد. محله ها، در نتیجه تعدادی از شهروندان شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند. در نتیجه این حمله تخریب بسیاری از طبقات ساختمان وارد شد و فواد شکر از فرماندهان ارشد مقاومت که در آن زمان در این ساختمان حضور داشت به شهادت رسید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در 31 ژوئیه (10 مرداد 1403) به دنبال درخواست ایران که از سوی چین، الجزایر و روسیه به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت شد، جلسه ای را برای ترور هنیه برگزار کرد.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=336182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.