به گزارش رکنا، بر اساس گزارش مرکز روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، « سید حمید پورمحمدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به حکم انتصاب فرخ مسجدی وی نوشت: بیوم جنگل زاگرس که یکی از مهمترین زیستگاه های طبیعی و سرچشمه پرآب ترین رودخانه های کشور است، در سال های اخیر به دلایلی مانند خشکسالی مداوم، ظهور آفات و بیماری ها با شرایط بحرانی مواجه شده است. آتش سوزی های پی در پی، استفاده بیش از حد و نادرست و تخریب گسترده در صورت عدم اتخاذ تدابیر صحیح و اقدامات مناسب، تعادل بیولوژیکی و اکولوژیکی اکوسیستم های زاگرس بهم می خورد.

در ادامه این حکم آمده است: به منظور حفظ و احیای این اکوسیستم ارزشمند، به موجب این حکم «نماینده ویژه رئیس سازمان حفاظت و احیای جنگل های زاگرس» به موجب این حکم مأموریت خواهید داشت. در قالب الگو و رویکرد «مدیریت حوضه جامع و مشارکتی» و در تعامل با معاونت ذیربط در سازمان و با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاه ها، مراکز آموزشی و پژوهشی، سازمان های مردم نهاد، دستگاه ها و نهادهای اجرایی و تجارب بین المللی سازمانها ضمن ایجاد بستر هم افزایی و یکپارچگی بین نهادهای ذیربط، سازوکار اجرایی مناسب را طراحی و گزارشات دوره ای لازم را به اینجانب ارائه نمایند.

گفتنی است فرخ مسجدی دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی است و پیش از این مسئولیت هایی به عنوان «رئیس آب، کشاورزی و محیط زیست» و «رئیس امور برنامه ریزی» در برنامه و بودجه کشور داشته است. سازمان است.