افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

عزاداری به سبک کانون نینوا/ اینجا پر از ایده های نو – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 33575
عزاداری به سبک کانون نینوا/ اینجا پر از ایده های نو – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر؛ گروه استان ها: عزاداری امام حسین (ع)به) او خیابان ها، کوچه ها و شهرها را نمی شناسد. حتی در مرکز شهر و حاشیه شهر، گریه و سینه زدن محرم عطر دلنشین این ایام در هر پیاده رو و خیابان و مسجدی است. مرکز هنری فرهنگی کودک بهدر مسجد امام رضا(ع)به) راه اندازی در […]

خبرگزاری مهر؛ گروه استان ها: عزاداری امام حسین (ع)به) او خیابان ها، کوچه ها و شهرها را نمی شناسد. حتی در مرکز شهر و حاشیه شهر، گریه و سینه زدن محرم عطر دلنشین این ایام در هر پیاده رو و خیابان و مسجدی است.

مرکز هنری فرهنگی کودک بهدر مسجد امام رضا(ع)به) راه اندازی در شهرستان بجنورد گلستان; منطقه ای کاملا مسکونی که در خیابان هایی دور از مرکز شهر قرار دارد و با ساختمان های بلند آجری هم رنگ پوشیده شده است.

معماری کوچه های آن به خوبی در چارچوب نهضت مسکن سازی و پروژه بزرگ مسکن مهر قرار گرفته و به نظر می رسد چهره ای متفاوت با دیگر نقاط شهر بجنورد داشته باشد، اما این روزها در تصویری عمیق تر و در هاله اشتراک کتیبه ها و پرچم های سیاه عزاداری حسینی، شباهت و پیشرفت خوبی دارد.

گام های دل به سوی سیدالشهدا می رود و برنامه ها به دستان عزاداری کوک می شود. به صورت کاملا فرهنگی و آموزشی برای سنین مختلف.

بسیاری از برنامه های فرهنگی با خلاقیت نوجوانان.

اعظم رحبان که چندی پیش مدیر این کانون نیست در گفتگو با خبرنگار مهر به برنامه ها و شیوه های عزاداری بچه های مسجد که بیشتر نوجوانان و دختران هستند اشاره کرد و گفت: با همت و حمایت اهالی مسجد دعوت به عمل آمد. سلام با هدف دعوت از بانوان جوان این منطقه، جمعی از مردم پرشور تدارک و گرد هم آمدند و هیئت جوانان مسجد امام رضا (علیه السلام) تشکیل شد.

وی افزود: این هیئت کار خود را همه روزه در شب های ایام عزاداری دهه اول محرم آغاز کرده و با برگزاری مراسم عزاداری و عزاداری شب های محرم در مسجد به پایان می رسد.

راهب افزود: بانوان جوان و نوجوان حاضر در این هیئت نیز از کتابخانه مسجد کتاب دریافت می کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا علیه السلام نینوا نیز به مهد حسینی اشاره کرد و تصریح کرد: از آنجایی که تبیین اهمیت فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین(ع) در تربیت و تعلیم و تربیت کودکان و نونهالان امری اساسی و محوری است؛ لذا این امر موجب شده است که این امر به خوبی انجام شود. این مهدکودک همراه با برگزاری مراسم عزاداری در این شب ها برنامه ای است کوچک و اجرا می شود.

رحبان در ادامه مطلب قبلی افزود: قصه گویی و بازی با کودکان، نقاشی با موضوع شهادت امام حسین و یارانش و تبیین اهمیت این موضوع به زبان کودکانه در این قسمت از برنامه در قالب «مهد حسینی» قرار دارد که خوشبختانه با استقبال خوب خانواده ها مواجه شده است.

عزاداری به سبک کانون نینوا/ اینجا پر از ایده های نو است

وی در جای دیگر از برگزاری کلاس های اوقات فراغت تابستانی و آموزش نقاشی، خوشنویسی، روخوانی و حفظ قرآن، آموزش سواد رسانه ای و تولید محتوا برای فضای مجازی و برگزاری اردوهای تفریحی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از فرصت های آموزشی علاوه بر فعالیت در مسجد و رونق آن، همسایگی با مقبره شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان است، گفت: از این فرصت برای زندگی مشترک کودکان و نوجوانان به ویژه نوجوانان و دختران با برنامه های پیاده روی و قرائت ادعیه از جمله اقامه نماز عاشورا و اقامه نماز و اقامه نماز و اقامه نماز در روز عاشورا استفاده می کنیم. سنت، مسجد و شهدا».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.