افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

حملات گسترده پهپادهای اوکراینی به پایتخت روسیه

  • کد خبر : 335219
حملات گسترده پهپادهای اوکراینی به پایتخت روسیه

به گزارش خبرآنلاین، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو در پیام رسان تلگرام نوشت: برخی از این پهپادها بر فراز شهر پودولسک منهدم شدند و این یکی از بزرگترین تلاش های اوکراین برای حمله به مسکو بود. هواپیماهای بدون سرنشین.” خبرگزاری رویترز گزارش داد که شهر «پودولسک» در منطقه مسکو در حدود 38 کیلومتری جنوب کاخ کرملین […]

به گزارش خبرآنلاین، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو در پیام رسان تلگرام نوشت: برخی از این پهپادها بر فراز شهر پودولسک منهدم شدند و این یکی از بزرگترین تلاش های اوکراین برای حمله به مسکو بود. هواپیماهای بدون سرنشین.”

خبرگزاری رویترز گزارش داد که شهر «پودولسک» در منطقه مسکو در حدود 38 کیلومتری جنوب کاخ کرملین قرار دارد.

به گزارش ایسنا، این حملات پهپادی اوکراینی تقریبا 2 هفته پس از انجام حملات غیرمنتظره ارتش این کشور در منطقه کورسک روسیه صورت گرفت، هرچند گزارش وزارت دفاع روسیه حاکی از آن است که ظاهرا نیروهای اوکراینی در مناطق روسیه آزاد شده اند. و از سوی دیگر نیروهای مسلح این کشور در روزهای اخیر پیشروی هایی در دونتسک داشته اند.

شهردار مسکو در ادامه پیام خود با اشاره به اطلاعات اولیه نوشت که بر اثر این حملات پهپادها تلفات و جراحتی گزارش نشده است.

رویترز گزارش می دهد که حمله روز چهارشنبه به اوکراین ظاهرا “گسترده تر” از حملات می 2023 بود. در این حمله حداقل هشت هواپیمای بدون سرنشین بر فراز پایتخت روسیه سرنگون شد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که کی یف در تلاش است روسیه را “ارعاب و تحریک” کند.

حمله روز چهارشنبه به مسکو بخشی از حمله گسترده تر هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی علیه روسیه بود که وزارت دفاع این کشور گفت یگان های پدافند هوایی روسیه 23 پهپاد را بر فراز منطقه مرزی بریانسک منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که 6 فروند پهپاد بر فراز منطقه بلگورود، یکی دیگر از مناطق روسیه در مرز با اوکراین، سه فروند هواپیمای بدون سرنشین بر فراز منطقه کالوگا، که در شمال شرق با منطقه مسکو هم مرز است، و 2 فروند بر فراز منطقه کورسک منهدم شدند.

«الکساندر بوگوماز» فرماندار بریانسک در پیام رسان تلگرامی نوشت: حمله پهپادی به بریانسک تلفات یا خسارتی نداشته است.

خبرگزاری نووستی نیز از انهدام دو پهپاد در منطقه مرزی «تولا» خبر داد.

«واسیلی گولوبوف» فرماندار روستوف نیز به طور جداگانه اظهار داشت: پدافند هوایی یک پهپاد اوکراینی را در این منطقه منهدم کرد و تلفات جانی گزارش نشد.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره ای به تولا یا روستوف نکرده است.

311311

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=335219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.