افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و مالزی در بخش کشاورزی

  • کد خبر : 33521
امضای یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و مالزی در بخش کشاورزی

به گزارش بازار، در دیدار سیدجتبی خیامنکوی معاون وزیر جهاد کشاورزی با وزیر کشاورزی مالزی، دو طرف در خصوص توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در حوزه کشاورزی و انتقال فناوری بحث و توافق کردند و بر این اساس تفاهم نامه همکاری های تحقیقاتی و آموزشی مشترک بین دو کشور امضا شد. ایجاد ایستگاه تحقیقاتی مشترک […]

به گزارش بازار، در دیدار سیدجتبی خیامنکوی معاون وزیر جهاد کشاورزی با وزیر کشاورزی مالزی، دو طرف در خصوص توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در حوزه کشاورزی و انتقال فناوری بحث و توافق کردند و بر این اساس تفاهم نامه همکاری های تحقیقاتی و آموزشی مشترک بین دو کشور امضا شد.

ایجاد ایستگاه تحقیقاتی مشترک برای میوه های گرمسیری و تبادل ژنتیکی این میوه ها، ایجاد فرصت های تحقیقاتی مشترک در حوزه های مدیریت آب، شیلات، باغبانی، آبیاری و حفظ نباتات، برگزاری دوره های کوتاه مدت و کارگاه های آموزشی مشترک از مهمترین محورهای این سند همکاری است.

سیدمجتبی خیامنکوی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه دیدار با وزیر کشاورزی مالزی در گفت و گو با خبرنگار سیا گفت: مالزی به میوه هایی مانند سیب، کیوی، پرتقال و نارنگی بسیار نیاز دارد و ما توانایی صادرات این محصولات را به این کشور داریم.

وی با اذعان به اینکه با اجرای این تفاهم نامه، تراز تجاری کشور به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، گفت: مالزی تجربیات خوبی در حلال دارد و تصمیم گرفتیم در این زمینه همکاری بسیار نزدیک داشته باشیم.

محمد سابو، وزیر کشاورزی مالزی نیز در این گفتگو اظهار داشت: باید از تجربیات و دانش فنی ایران در زمینه های مختلف به ویژه کشت برنج بدون آب و پرورش طیور و خاویار استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین باید حوزه معاملات تجاری و خرید و فروش محصولات کشاورزی را در چارچوب این توافق توسعه دهیم.

من باید بگویم؛ تبادل دانش، تولید برخی از گونه های معروف ماهی در ایران و پرورش ماهیان خاویاری در مالزی از دیگر موارد توافق دو طرف بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.