افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

3 دلیل هیجان انگیز بودن حرکت های سپتامبر بیت کوین

  • کد خبر : 334822
3 دلیل هیجان انگیز بودن حرکت های سپتامبر بیت کوین

قیمت بیت کوین برای دومین هفته متوالی زیر میانگین متحرک 200 روزه خود بسته شد. با این حال، در 24 ساعت گذشته، ارز دیجیتال بار دیگر به بالای 60000 دلار بازگشت. بررسی نمودارهای مختلف نشان می دهد که در شرایط فعلی، دارندگان بلندمدت هیچ فشاری را احساس نمی کنند. در همین حال، امیدهای زیادی برای […]

قیمت بیت کوین برای دومین هفته متوالی زیر میانگین متحرک 200 روزه خود بسته شد. با این حال، در 24 ساعت گذشته، ارز دیجیتال بار دیگر به بالای 60000 دلار بازگشت. بررسی نمودارهای مختلف نشان می دهد که در شرایط فعلی، دارندگان بلندمدت هیچ فشاری را احساس نمی کنند. در همین حال، امیدهای زیادی برای رشد قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر وجود دارد.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گزارش اسمارتک نیوز، افزایش ارزش تحقق یافته سرمایه گذاران بلندمدت، کاهش فشار فروش از سوی ماینرها و افزایش نقدینگی استیبل کوین ها در بازار، همگی نشان می دهد که شهریور ماه پر فراز و نشیب برای بیت کوین خواهد بود.

ارزش تحقق یافته دارندگان بلندمدت بیت کوین را افزایش دهید

قیمت بیت کوین در سال 2024 تنها سه برابر کمتر از میانگین متحرک 200 روزه خود بسته شده است. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، 4 جولای اولین باری بود که کندل بیت کوین زیر این میانگین بسته شد.

بیت کوین در کمتر از 10 روز دوباره بالاتر از این میانگین بازگشت. این بار کمتر از 24 ساعت طول کشید تا قیمت دوباره از این میانگین شکسته شود که نشان می دهد حرکت صعودی به آرامی در حال افزایش است.

نمودار روزانه بیت کوین - منبع: TradingViewنمودار روزانه بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار روزانه بیت کوین – منبع: TradingView

سرمایه گذاران بیت کوین می توانند باشند دارندگان کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم شده آنها استراتژی های معاملاتی و ترجیحات زمانی متفاوتی دارند.

دارندگان کوتاه مدت شامل معامله گرانی می شوند که در معاملات روزانه یا اسکالپینگ شرکت می کنند و صرفاً بر کسب سود کوتاه مدت متمرکز هستند. بسیاری از این افراد سرمایه گذاران کوچک یا دارای ثروت کم تا متوسط ​​هستند.

از سوی دیگر، دارندگان بلندمدت آن دسته از سرمایه گذارانی هستند که سکه های خود را حداقل 6 ماه نگه می دارند. بسیاری از این سرمایه گذاران افراد ثروتمند یا شرکت های بزرگ مانند مدیران دارایی های ETF هستند.

بر اساس داده های اخیر، ارزش واقعی دارندگان بیت کوین بلندمدت به بیش از 3 میلیارد دلار رسیده است که قبلاً در دسامبر 2023 مشاهده شده بود.

ارزش تحقق یافته بیت کوین مجموع تمام سودهای تحقق یافته منهای زیان تحقق یافته است. به عبارت دیگر، ارزش کل پولی است که وارد بلاک چین بیت کوین شده است منهای سرمایه ای که به دلیل ضرر برداشته شده است.

ارزش خالص دارایی واقعی دارندگان بیت کوین بلند مدت - منبع: CryptoQuant ارزش خالص دارایی واقعی دارندگان بیت کوین بلند مدت - منبع: CryptoQuant
ارزش خالص دارایی واقعی دارندگان بیت کوین بلند مدت – منبع: CryptoQuant

امرو طاها، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، درباره تغییر ارزش واقعی بازار گفت:

در حالی که فروش افزایش یافته است، دارندگان بلندمدت به انباشتگی ادامه می دهند، در حالی که دارندگان کوتاه مدت کمتر می فروشند.

فشار فروش ماینرهای بیت کوین ثابت مانداست

در ماه های اخیر، ماینرهای بیت کوین سکه های خود را می فروشند. با این حال، فشار فروش در دو هفته گذشته ثابت مانده است زیرا به نظر می رسد استخراج کنندگان در حال افزایش هستند.

سپرده های استخراج بیت کوین - منبع: CryptoQuantسپرده های استخراج بیت کوین - منبع: CryptoQuant
سپرده های استخراج بیت کوین – منبع: CryptoQuant

نمودار نشان می دهد که فشار فروش ماینرها در ماه آگوست به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، که نشان می دهد بیت کوین ممکن است قبل از رسیدن به ماه آینده در محدوده قیمت فعلی خود تثبیت شود.

نسبت عرضه سکه های پایدار؛ یکی دیگر از عوامل افزایش بیت کوین

یکی از دلایل اصلی روند صعودی قیمت بیت کوین، افزایش نقدینگی جهانی است.

مشابه نقدینگی جهانی، نسبت عرضه استیبل کوین (SSR) همچنین نشان می‌دهد که چقدر نقدینگی به شکل استیبل کوین برای خرید بیت‌کوین در دسترس است.

نسبت عرضه استیبل کوین، نسبت ارزش کل بازار کریپتو به ارزش کل تمام استیبل کوین ها است. کاهش این نسبت به این معنی است که عرضه استیبل کوین ها در حال افزایش است، در حالی که ارزش کلی بازار عقب مانده است، که به این معنی است که نقدینگی بیشتری برای خرید دارایی ها در دسترس است.

در حال حاضر، نسبت عرضه استیبل کوین به سطح اوایل فوریه 2024 کاهش یافته است، به این معنی که نقدینگی زیادی در بازار موجود است و ممکن است به زودی روند صعودی را آغاز کند.

جولیو مورنو، رئیس تحقیقات CryptoQuant، تاکید کرد که ارزش کل بازار استیبل کوین به رکورد جدید 165 میلیارد دلاری رسیده است. وی افزود:

این به معنای نقدینگی بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال است.

پس از بسته شدن شمع هفتگی بیت کوین در سطح ناامیدکننده ای، بیت کوین در دو روز گذشته شاهد یک کندل صعودی با بازدهی 4.5 درصدی بوده است. بیت کوین در تلاش است تا از الگوی کانال نزولی گسترش یابد که می تواند نشانه هایی از روند صعودی باشد.

با این حال، بیت کوین با مقاومت جدی در بالای الگوی حدود 61700 دلار مواجه است. همچنین همپوشانی EMA های 50 روزه و 100 روزه در این نقطه قیمت وجود دارد که نشان می دهد ممکن است یک شکست صعودی همچنان در راه باشد.

اگر بیت کوین بتواند مقاومت کلی را از میانگین های متحرک و 61700 دلار عبور دهد و بالای 62737 دلار تثبیت شود، صعودی بودن بیت کوین تایید خواهد شد. در ماه سپتامبر، این می تواند نشانه ای از تغییر روند به نام باشد ChoCH یا تغییر در شخصیت که نشانه معکوس شدن روند است.

کوین تلگراف

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-08-20 23:00:06

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=334822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.