افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

ساخت رآکتور صنایع دارویی با 40 درصد کاهش قیمت

  • کد خبر : 334755
ساخت رآکتور صنایع دارویی با 40 درصد کاهش قیمت

به گزارش بازار، سیدعلی سجادی، مدیرعامل این شرکت علم بنیان، دستگاه اواپراتور چرخشی (تقطیر خلاء) را از جمله محصولات این شرکت برشمرد و افزود: این محصول علم محور با ایجاد خلاء، باعث تبخیر و کامل شده است. حذف حلال از نمونه های آزمایشگاهی از جمله مزایای این دستگاه تبخیر چرخشی می توان به کارایی قابل […]

به گزارش بازار، سیدعلی سجادی، مدیرعامل این شرکت علم بنیان، دستگاه اواپراتور چرخشی (تقطیر خلاء) را از جمله محصولات این شرکت برشمرد و افزود: این محصول علم محور با ایجاد خلاء، باعث تبخیر و کامل شده است. حذف حلال از نمونه های آزمایشگاهی از جمله مزایای این دستگاه تبخیر چرخشی می توان به کارایی قابل توجه در فرآیند تبخیر حلال و کاهش زمان فرآیند جداسازی اشاره کرد.

وی گفت: این دستگاه مکانیکی فلاسک حاوی محلول را در حمام آب گرم می چرخاند. پمپ خلاء متصل به روتاری فشار بالای حلال را کاهش داده و جداسازی بخارات از نمونه را تسهیل می کند. با توجه به اینکه کاهش نقطه جوش مایعات مبتنی بر کاهش فشار آنها می باشد، این دستگاه امکان تبخیر حلال ها را در دمای بسیار کمتر از نقطه جوش آنها و در فشار معمولی فراهم می کند.

سجادی کاربرد این دستگاه را در صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی، نفت و پتروشیمی و داروهای گیاهی دانست و ادامه داد: ساخت نمونه ایرانی راکتور شیمیایی قابل حمل از دیگر دستاوردهای ماست. با توجه به نیاز آزمایشگاه‌های برخی از صنایع مانند صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی و با هدف پایان دادن به وابستگی کشور به تجهیزات آزمایشگاهی، در سال 1398 موفق به ساخت راکتور شیمیایی قابل حمل شدیم.

سجادی در ادامه به نقل از معاون علمی ریاست جمهوری گفت: این راکتور شیمیایی تولید داخل علاوه بر مزیت نسبی نسبت به نمونه های مشابه اروپایی، از نظر قطعات شیشه ای نیز 30 تا 40 درصد ارزانتر از وارداتی است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، مزیت اصلی راکتور شیمیایی را «شیشه ای» دانست و اظهار داشت: در این راکتور می توان تمامی عملیات شیمیایی را در طول فرآیند مشاهده کرد. این ویژگی باعث شده است که به محض تغییر رنگ یا تغییرات دیگر واکنش شیمیایی اقدامات لازم و سریع انجام شود. قطعات شیشه ای راکتور هیچ گونه عوارض جانبی در عملکرد یا مواد شیمیایی ندارند و تولید دارو در آنها آسان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=334755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.