افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
10

مبتلا به کووید طولانی مدت هستید؟ جدیدترین واکسن های تقویت کننده ممکن است به شما کمک کند

  • کد خبر : 3346
مبتلا به کووید طولانی مدت هستید؟  جدیدترین واکسن های تقویت کننده ممکن است به شما کمک کند

5 دسامبر 2022 – جکی دیشنر از ژوئن 2020، زمانی که کووید-19 سطح انرژی، توانایی تفکر واضح، و حس چشایی و بویایی را از او سلب کرد، مانند قبل نبوده است. با این حال، در سن 58 سالگی، نویسنده آریزونا عجله ای برای دریافت آخرین تقویت کننده واکسن ندارد. او می‌گوید: «فقط نمی‌خواهم خطر ابتلا […]


5 دسامبر 2022 – جکی دیشنر از ژوئن 2020، زمانی که کووید-19 سطح انرژی، توانایی تفکر واضح، و حس چشایی و بویایی را از او سلب کرد، مانند قبل نبوده است. با این حال، در سن 58 سالگی، نویسنده آریزونا عجله ای برای دریافت آخرین تقویت کننده واکسن ندارد. او می‌گوید: «فقط نمی‌خواهم خطر ابتلا به بیماری را بپذیرم.

دیشنر دو دوز واکسن به علاوه دو تقویت کننده داشته است. هر بار، او واکنش‌های خفیفی از جمله درد بازو، تب خفیف، حالت تهوع و بدن درد را از نظر تنظیم‌کننده‌ها داشت. زیاد العلی، پزشک، اپیدمیولوژیست بالینی و محقق طولانی مدت کووید در دانشگاه واشنگتن در سن پترزبورگ، می‌گوید: با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد جدیدترین تقویت‌کننده، که در برابر برخی از انواع بعدی محافظت می‌کند، می‌تواند از راه‌های مختلفی به افرادی مانند دیشنر کمک کند. لویی.

یک تقویت کننده دو ظرفیتی در واقع ممکن است [help with] کووید طولانی شما،” او می گوید.

ممکن است مزایای دیگری نیز داشته باشد. العلی می‌گوید: «کاری که واکسن‌ها یا تقویت‌کننده‌های واکسن فعلی انجام می‌دهند این است که خطر پیشرفت شما به بیماری شدید COVID-19 را کاهش می‌دهند. شما از بستری شدن در بیمارستان یا حتی بدتر از آن اجتناب می کنید. شما از پیامدهای بالقوه کشنده پس از عفونت اجتناب می کنید. و این واقعا ارزشش را دارد. چه کسی می خواهد در این تعطیلات کریسمس در بیمارستان باشد؟»

العلی و همکارانش دریافتند هر بار که افراد به SARS-CoV-2 آلوده می شوند، ویروسی که باعث COVID-19 می شود، نه تنها به شدت بیمار یا جان خود را از دست می دهند، بلکه در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی مدت هستند. مطالعه ای که در مجله منتشر شده است طب طبیعت در ماه نوامبر. العلی می‌گوید: «اگر بار اول از گلوله طفره رفتید و پس از اولین عفونت مدت زیادی به کووید مبتلا نشدید، اگر دوباره آلوده شدید، شانس خود را دوباره امتحان می‌کنید. من به مردم توصیه می‌کنم دوباره آلوده نشوند، که دلیل دیگری برای دریافت تقویت‌کننده است.»

در یک بررسی اخیر در مجله لانست پزشکی بالینی الکترونیکی، یک تیم بین المللی از محققان 11 مطالعه را بررسی کردند که به دنبال یافتن اینکه آیا واکسن ها بر علائم طولانی مدت کووید تأثیر می گذارد یا خیر. هفت مورد از این مطالعات نشان داد که علائم افراد پس از واکسینه شدن بهبود می‌یابد و چهار مورد نشان می‌دهند که علائم اغلب ثابت می‌ماند. یکی متوجه شد که علائم در برخی از بیماران بدتر شده است.

مطالعه ای روی 28000 نفر منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا شواهد بیشتری یافتند مبنی بر اینکه واکسیناسیون ممکن است به کاهش علائم کمک کند. این تیم در دفتر آمار ملی بریتانیا نتیجه گرفت: «واکسیناسیون ممکن است به کاهش بار سلامتی جمعیت ناشی از کووید طولانی کمک کند. اکثر مطالعات نشان دادند که واکسیناسیون در وهله اول خطر ابتلا به کووید طولانی مدت را کاهش می دهد.

واکسن‌ها بدن را وادار می‌کنند تا آنتی‌بادی‌هایی تولید کند که مانع از عفونی کردن سلول‌ها توسط میکروب می‌شود. آنها همچنین باعث تولید سلول های ایمنی به نام سلول های T می شوند که حتی پس از عفونت به شکار و حمله به یک پاتوژن ادامه می دهند.

دکتر استفن جی توماس، متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی Upstate در سیراکوز، نیویورک و مرکز این مرکز، می‌گوید یک دوز تقویت‌کننده می‌تواند به تقویت پاسخ ایمنی در بیمار مبتلا به کووید طولانی کمک کند. محقق اصلی برای آزمایش واکسن کووید-19 2020 Pfizer/BioNTech.

برخی از دانشمندان معتقدند کووید طولانی ممکن است زمانی ایجاد شود که ویروس باقی بماند در قسمت هایی از بدن که سیستم ایمنی بدن به طور خاص فعال نیست. اگرچه آنها به طور کامل کارکرد علائم طولانی و متنوع COVID را درک نمی کنند، آنها ایده خوبی در مورد اینکه چرا افراد مبتلا به کووید طولانی مدت اغلب پس از دریافت واکسن یا تقویت کننده عملکرد بهتری دارند، دارند.

توماس می‌گوید: «تئوری این است که با تقویت، سیستم ایمنی ممکن است بتواند آن دسته از ویروس‌هایی را که پس از اولین تلاش پاک‌سازی شما باقی مانده‌اند، «پاک‌سازی» کند.

العلی می‌گوید: «واکسن تقریباً کمک می‌کند یا به پاسخ ایمنی شما برای از بین بردن آن ویروس کمک می‌کند.

به گفته اسکات رابرتز، MD، معاون مدیر پزشکی پیشگیری از عفونت در ییل نیوهیون، با توجه به کمبود مطالعاتی که منحصراً بر رابطه بین طولانی مدت کووید و تقویت‌کننده‌ها تمرکز دارند، تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد تقویت‌کننده‌ها برای بیماران مبتلا به کووید طولانی‌مدت ممکن است دشوار باشد. بیمارستان.

رابرتز توصیه می کند که بیماران با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنند و در مورد تقویت کننده دو ظرفیتی در سایت های مورد اعتماد مانند سایت های حمایت شده توسط FDA و CDC مطالعه کنند. او می گوید بیماران مبتلا به کووید طولانی باید جدیدترین تقویت کننده ها را دریافت کنند، به خصوص که هیچ مدرکی وجود ندارد که آنها برای آنها ناامن هستند. او می‌گوید: «پاسخ آنتی‌بادی به‌طور مناسبی تقویت می‌شود، و این احتمال وجود دارد که این به کاهش تأثیر طولانی‌مدت کووید نیز کمک کند». “انتظار فقط خطر ابتلا را افزایش می دهد و احتمال ابتلای طولانی مدت به کووید را افزایش می دهد.”

فقط 12٪ از آمریکایی های 5 سال و بالاتر تقویت کننده به روز شده را دریافت کرده اند. بر اساس CDC، اگرچه برای همه توصیه می شود. فقط بیش از 80 درصد آمریکایی ها حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده باشند. توماس می‌داند که چرا جذب تا این حد کم بوده است: در کنار افرادی مانند دیشنر که از عوارض جانبی بیشتر یا علائم بدتر می‌ترسند، کسانی هستند که معتقدند ایمنی ترکیبی – ایمنی واکسیناسیون به اضافه عفونت طبیعی – از واکسیناسیون به تنهایی برتری دارد و اینطور نیست. نیازی به تقویت کننده نیست

مطالعات نشان می‌دهد که تقویت‌کننده‌های دو ظرفیتی، که در برابر انواع قدیمی‌تر و جدیدتر محافظت می‌کنند، حتی می‌توانند هدف قرار دهند جدید، غالب سویه های COVID-19. اینکه آیا این برای متقاعد کردن افرادی در کمپ بدون تقویت کننده که ایمان خود را با شروع ابتلا به کووید-19 از دست داده اند کافی است یا خیر، مشخص نیست، اگرچه همانطور که العالی اشاره کرده است، واکسیناسیون به افراد کمک می کند تا آنقدر بیمار نشوند که به پایان برسد. در بیمارستان. و با توجه به اینکه اکثر جمعیت حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند، بیشتر کسانی که آلوده می شوند به طور طبیعی از بین واکسینه شده ها هستند.

توماس این انتظار را که واکسن ها از بیمار شدن همه جلوگیری می کنند را به عنوان “یکی از شکست های بزرگ” این همه گیری توصیف می کند.

او می‌گوید، حساب کردن روی یک واکسن برای ایجاد مصونیت 100 درصدی «میزان بسیار بالایی است». فکر می‌کنم این همان چیزی است که مردم انتظار داشتند، و وقتی آن را نمی‌دیدند، به نوعی گفتند: «خب، چه فایده‌ای دارد؟ میدونی اوضاع داره بهتر میشه ترجیح می‌دهم از فرصت‌هایم استفاده کنم تا اینکه ادامه دهم و تقویت شوم.»

یک نکته – و این یک نکته مهم – این است که ایمنی واکسیناسیون کاهش می یابد. به علاوه انواع جدیدی به وجود می آیند که می توانند حداقل بخشی از مصونیت ایجاد شده توسط واکسیناسیون را از بین ببرند. به همین دلیل است که تقویت کننده ها در برنامه واکسیناسیون کووید-19 تعبیه شده اند.

علی‌رغم اینکه مشخص نیست چرا برخی از بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت پس از واکسینه شدن یا تقویت علائم بهبودی در علائم خود مشاهده می‌کنند و برخی دیگر نمی‌بینند، العلی می‌گوید شواهد کمی وجود دارد که واکسن‌ها می‌توانند کووید را برای مدت طولانی بدتر کنند. او می‌گوید: «گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی از افراد مبتلا به کووید طولانی، وقتی واکسن یا تقویت‌کننده دریافت کردند، علائمشان بدتر شد. شما حکایت‌هایی را از این طرف خواهید خواند. بی نتیجه بوده اند.

العلی می‌گوید: «اجماع عمومی این است که واکسن‌ها واقعاً جان انسان‌ها را نجات می‌دهند. واکسن زدن، حتی اگر یک بیمار مبتلا به کووید طولانی باشید، بهتر از واکسینه نشدن است.

نمایش منابع

منابع:

جکی دیشنر، فینیکس

زیاد العلی، دکتر، مدیر مرکز اپیدمیولوژی بالینی، دانشگاه واشنگتن، سنت لوئیس. رئیس خدمات تحقیق و توسعه، سیستم مراقبت بهداشتی امور کهنه سربازان سنت لوئیس.

طب طبیعی: “عوارض حاد و پس از حاد مرتبط با عفونت مجدد SARS-CoV-2.”

پزشکی الکترونیکی Lancet: “تأثیر واکسیناسیون COVID-19 بر خطر ابتلا به کووید طولانی مدت و علائم طولانی مدت کووید: یک بررسی سیستماتیک.”

مجله پزشکی بریتانیا: “مسیر علائم طولانی کووید پس از واکسیناسیون کووید-19: مطالعه کوهورت مبتنی بر جامعه.”

استفن جی. توماس، MD، مدیر موسسه بهداشت جهانی و علوم ترجمه، دانشگاه پزشکی ایالت، سیراکوز، نیویورک.

مرگ سلولی و تمایز، “کووید طولانی: جایی که ما ایستاده ایم و چالش های پیش رو.”

اسکات رابرتز، MD، معاون مدیر پزشکی، پیشگیری از عفونت، بیمارستان ییل نیوهون، نیوهیون، سی تی.

آزمایشگاه ایوازاکی دانشکده پزشکی ییل: “ایمونولوژی کووید طولانی”.

FDA: “تقویت کننده های واکسن دو ظرفیتی کووید-19.”

CDC: «با واکسن‌های کووید-۱۹ از جمله تقویت‌کننده‌ها به‌روز باشید»، «ردیاب داده‌های کووید، کووید در جامعه شما»، «ردیاب داده‌های کووید، واکسن‌های کووید-۱۹ در ایالات متحده».

مجله پزشکی نیوانگلند: “واکسن تقویت کننده دو ظرفیتی حاوی Omicron در برابر کووید-19.”

bioRxiv: “خنثی سازی بهبود یافته Omicron BA.4/5، BA.4.6، BA.2.75.2، BQ.1.1، و XBB.1 با واکسن دو ظرفیتی BA.4/5.”

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.