افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

سه خواسته بورس از بانک مرکزی برای رونق بازار سرمایه – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 334418
سه خواسته بورس از بانک مرکزی برای رونق بازار سرمایه – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، قدیر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: قطعا اگر قرار است اتفاقات خوبی در حوزه بازار سرمایه بیفتد باید در حوزه بنیادی اتفاق بیفتد. عوامل شرکت ها و شاخص هایی که در حوزه شرکت ها هستند.» وی افزود: اگر جریان نقدینگی وارد بازار نشود، ممکن […]

به گزارش خبرگزاری مهر، قدیر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: قطعا اگر قرار است اتفاقات خوبی در حوزه بازار سرمایه بیفتد باید در حوزه بنیادی اتفاق بیفتد. عوامل شرکت ها و شاخص هایی که در حوزه شرکت ها هستند.»

وی افزود: اگر جریان نقدینگی وارد بازار نشود، ممکن است بازار دچار بحران های عمیق تری شود و نتوانیم تاب آوری مثبت در این حوزه داشته باشیم.

مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: همه ما به بحث های بنیادی اقتصاد معتقدیم و کسری ها و عدم تعادل انرژی را می دانیم اما این بحث ها بارها و بارها تکرار می شود.

وی بیان کرد: درست است که بازار سرمایه ما وارد شرایط اضطراری شده است اما باید از طرق مختلف این بیمار را احیا کنیم. این بحران ها در کشورهایی مانند چین و آمریکا نیز دیده شده است و این فضا را مدیریت کرده اند و خواهند کرد.

معصومی خانقاه خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت های دستوری اعمال می شود به دلیل کاهش تولید مجبور می شویم دو برابر قیمت های دستوری را صرف واردات کنیم.

وی افزود: اگر مفاهیم اصلی اقتصاد ما حل شود نیازی به صندوق توسعه بازار نداریم. ما در همه مسائل اساسی اتفاق نظر داریم، اما یک جایی نیاز است که دولت بیرون بیاید و پول را به این بازار پمپاژ کند. بانک مرکزی با تعیین نرخ سود به طور مستقیم بر بازار سرمایه تاثیر می گذارد. هیچ کس نمی تواند این را انکار کند.

مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: زمانی که سود بدون ریسک به بازار تزریق شود، انتظار بازدهی بیشتری از سهام خواهیم داشت و زمانی که این اتفاق بیفتد، سهام نیز سقوط می کند.

وی گفت: اقداماتی که روی میز شورا گذاشته شد تقسیم شد. کاری که سازمان بورس باید انجام می داد استفاده از ظرفیت های تامین مالی ثانویه و صندوق های حمایتی بود. همچنین در حوزه تامین مالی نیز باید از صندوق های درآمد ثابت مصوب بانک مرکزی استفاده می کردیم.

معصومی خانه یادآور شد: نمی توانیم این صندوق ها را وارد بورس کنیم تا به فردی که سطح ریسکش پایین است تحمیل کنیم. در این زمینه، ما توافق کردیم که ده درصد اختیاری را برای یک سال تمدید کنیم. در این حوزه نسبت اعتبار کارگزاری ها نیز افزایش یافت و از اوراق بیمه نیز استفاده کردیم.

وی با اشاره به درخواست های صورت گرفته از بانک مرکزی افزود: سه درخواست از بانک مرکزی داشتیم. اولین مورد، بسیج منابع صندوق برای توسعه بازار سرمایه بود. از سوی دیگر بخشی از نقدینگی بازار نیز در همین راستا تامین می شود.

مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: تلاش برای کاهش مابه التفاوت دلار نیما و آزاد از دیگر خواسته های ما از بانک مرکزی است.

وی بیان کرد: همچنین از بانک مرکزی تقاضا داریم نرخ سود و انتشار نرخ های دولتی را بررسی کند که امیدواریم با تجهیز منابع بتوانیم این نرخ ها را تعدیل کنیم.

معصومی خانقاه یادآور شد: پنجاه سهمی که تعریف شد بخشی برای کاهش نرخ اوراق، بخشی برای تامین منابع به کارگزاری و بخشی به صندوق توسعه بازار سرمایه اختصاص می یابد.

وی افزود: بانک مرکزی علیرغم همه تلاش ها و قول ها و توافقاتی که با نهادهای مختلف داشته ایم هنوز مجوزی صادر نکرده و پولی در این صندوق ها یا در موارد دیگر واریز نشده است. البته امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=334418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.